Blog

Blog
Consultanți independenți – elementele necesare reușitei

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Consultanți independenți – elementele necesare reușitei

De la angajați la consultanți independenți, atenție la tranziție! Chiar dacă vă stăpâniți foarte bine meseria, asta nu înseamnă că veți ști să reglați cu ușurință chestiunile legate de crearea unei întreprinderi și să vă declinați competențele ca furnizor de servicii. Reușita în calitate de consultant independent necesită competențe transversale și o viziune nouă a activității voastre. De la angajat la consultant, iată câteva elemente inițiale, necesare, pentru a porni pe cont propriu.

Ajustați-vă oferta și fixați un preț corect

În meseria de consultant concurența este de cele mai multe ori acerbă și de aceea este preferabil să vă specializați. Pornind de la bazele meseriei pe care o exercitați ca salariat, puteți demara suscitând încredere. Efectuarea unor prime misiuni pentru onorarii reduse – dar nu prea mult – pentru o clientelă prestigioasă, în schimbul unor referințe, vă poate oferi oportunitatea de a vă crea notorietatea. Nu închideți nicio ușă și nicio fereastră! Aveți grijă doar să fixați un onorariu just, adică în corelație cu tarifele practicate, cu valoarea dumneavoastră pe piață și poziționarea pe care o adoptați. Atenție, numeroși consultanți abia intrați pe piață coboară prețurile, din lipsă de încredere sau din dorința de a semna un contract cu orice preț, ceea ce reprezintă o greșeală, pentru că este dificil, dacă nu chiar imposibil, să le revizuiască în creștere după aceea. De altfel, pierdeți în profesionalism în ochii prospecților sau clienților voștri, care vă vor considera niște consultanți fără experiență sau cu o valoare adăugată mică.

Anticipați-vă bugetul și pregătiți-vă tablouri de bord

Meseria de consultant are adesea începuturi dificile și o perioadă destul de mare pentru a câștiga suficient de mulți clienți pentru a vă echilibra afacerea și a degaja o rentabilitate. În orice caz, trebuie să vă bugetați viitorul și trebuie să vă convertiți economiiile personale într-o perioadă maximă de timp, după care veți arunca prosopul dacă nu câștigați suficient. Managementul afacerii voastre este o provocare. Faceți o previziune financiară pentru a vă calcula pragul de rentabilitate, adică cifra minimă de afaceri pe care trebuie să o realizați pentru a nu pierde bani și apoi pentru a vă asigura veniturile. Conversia acestor cifre în timp de lucru, în număr de prospecți cu care trebuie să vă întâlniți, în număr de contracte pe care trebuie să le semnați, vă va oferi o imagine a obiectivelor concrete pe care trebuie să le vizați.

De asemenea, pregătiți tablouri de bord pentru a urmări fluxul de numerar. În calitate de consultanți independenți puteți să aveți fluctuații sezoniere ale activității, cum ar fi în lunile de vară când clienții sunt plecați în vacanță. Trebuie să jonglați cu timpul și cu banii, între perioade foarte agitate, în care veți fi „overbooked”, și momentele calme.

Alegerea statutului juridic potrivit

Tema statutului juridic se impune oricărui creator de întreprinderi, cu obiectivul de a identifica forma juridică cea mai potrivită pentru protejarea patrimoniului personal în timp ce se optimizează fiscalitatea, regimul social, obligațiile contabile și administrative. Se poate începe cu o PFA, pentru simplitatea funcționării sale, mai ales atunci când aveți puține investiții de făcut la demaraj și puține cheltuieli de structură, pentru că acest statut face imposibilă protejarea patrimoniului personal și deducerea anumitor cheltuieli legate de propria activitate. Și în plus, PFA-ul beneficiază de o imagine mai puțin valorizantă decât o societate comercială, care reasigură printr-o structură consecventă și profesională. În orice caz, nu vă precipitați în crearea propriei afaceri! Luați-vă timp pentru pregătirea instrumentelor de comunicare și mai ales un site sau un blog pentru a exista pe web și a începe să fiți referențiați de Google, organizația dumneavoastră, prezența voastră actualizată în calitate de consultanți pe rețelele sociale, prospectarea unui prim client…

Înmatricularea antrenează cheltuieli și consecințe în materie socială și fiscală. Este mai bine să fiți acompaniați de un expert contabil sau să integrați o rețea de consultanță în antreprenoriat înainte de a vă lansa.

Alte articole care v-ar putea interesa:

De ce este atât de mare rezistența angajaților la schimbare?

Interviul de recrutare – cum ne diferențiem

Semnele îndepărtării de leadership

Interviul de recrutare – ce trebuie să facem pentru a nu fi uitați

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *