Blog

Blog
Exploatați-vă capitalul relațional

Comments (0) - Uncategorized

Exploatați-vă capitalul relațional

Un produs de calitate și un serviciu care se diferențiază pe piață nu sunt suficiente. Reușita dumneavoastră va fi completă dacă vă exploatați la maxim capitalul relațional. Într-o lume a afacerilor adesea nemiloasă, relațiile fondate pe încredere și respect reciproc sunt esențiale la construcția unei întreprinderi prospere.

Depășiți primele impresii

Evitați judecățile pe baza primei impresii. Această capacitate de a rămâne deschiși la minte facilitează prietenia și asocierile prețioase. Ați întâlnit probabil de multe ori persoane care vă dau o primă impresie de neglijență. Din fericire, ați depășit această primă impresie și ați forjat o relație semnificativă cu acea persoană. Pe de altă parte, ați întâlnit oameni care păreau profesioniști și autentici în aparență, apoi pe măsură ce relația voastră se dezvolta, v-ați dat seama de eroare. Puteți controla calitatea unei relații marșând contra resentimentelor în căutarea unei validări. În general, conform acelei faimoase doamne din lumea modei, „prima impresie este cea bună, mai ales dacă este proastă.”

Orice persoană este un contact interesant

Un director dintr-o companie de asigurări mi-a spus odată această poveste. Primise un candidat pentru un post de vânzător. Avea ca obicei să asculte persoana, dar mai ales să-i explice motivele pentru care nu-i poate reține candidatura, atunci când era cazul. Mai mult, încearca de obicei să-i deschidă ochii spre ce altă meserie ar trebui să se orienteze. După o perioadă, a primit un telefon de la un bărbat care ținea să-i mulțumească pentru că l-a respins la interviu. Era acum director operațional într-o firmă de logistică. Și grație răbdării și bunăvoinței sale, până la urmă a semnat un contract important cu acea societate, care era pe cale să-și reînnoiască toate contractele de asigurare.

Țeseți o rețea pe mediile sociale

Lumea este interconectată. Timpul necesar pentru a vă alătura persoanelor interesante pentru afacerea voastră este evaluat în câteva minute grație mediilor sociale, care adună informațiile privitoare la voi. Întreținerea poziției pe aceste rețele, menționarea competențelor și calităților voastre, cererile către anturajul vostru de a vă evidenția profesionalismul, recomandările pozitive ale clienților, colegilor și partenerilor, toate acestea vorbesc pentru voi și vă atestă expertiza și etica.

Păstrați relații bune cu toți

Astăzi, prin intermediul LinkedIn, un client poate să vadă cu cine sunteți conectați, ce faceți și ce recomandări ați primit. Totul a devenit transparent. Atunci când părăsiți o întreprindere, impactul plecării dumneavoastră poate fi negativ dacă nu aveți grijă. Natura relației stabilite în ultimul lor cu angajatorul vă condiționează într-un sens sau altul viitorul și natura oportunităților care vi se vor oferi. Plecând, dincolo de ceea ce v-a motivat plecarea, dați dovadă de loialitate și respect față de el pentru că și alte posibilități de afaceri se pot concretiza prin intermediul lui, a unui partener sau la recomandarea sa. Un fost patron poate fi un viitor client.

Dezvoltați o echipă sudată

Înconjurați-vă de persoane care excelează în munca lor și fixați-vă ca obiectiv prioritar reușita întreprinderii și bunăstarea fiecăruia. Trebuie să aveți o încredere totală într-o echipă onestă și accesibilă, care vă datorează la rândul său loialitate și va face tot ce poate pentru a proteja interesele întreprinderii. Arătându-vă aprecierea față de angajamentul lor veți întreține încrederea reciprocă și veți facilita realizarea obiectivelor profesionale. Pentru a crea o echipă eficace asigurați-vă că toți membrii săi au o viziune partajată clară a obiectivului final și că fiecare este mobilizat de același scop. Dacă strategiile întreprinderilor pot varia, un punct comun le apropie: capitalul relațional. Tratați pe toată lumea cu curtoazie și respect, depășiți-vă primele impresii, țeseți o rețea pe mediile sociale, dezvoltați o echipă sudată și loială și întreprinderea dumneavoastră are toate șansele să reușească.

Alte articole:

Idei inovatoare pentru motivarea și fidelizarea salariaților

De ce trebuie recrutat mai ales un potențial

Costul non-managementului

Cât de ușor obțineți rezultate prin dezvoltarea propriului leadership

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *