Blog

Blog
Angajamentul nu este ceva măsurabil

Comments (0) - Uncategorized

Angajamentul nu este ceva măsurabil

Este sufletul a tot ceea ce faceți, dar rămâne în același timp o problemă delicată. Pe de o parte auzim că este ceva important și de fapt este mai important decât a urma pe cineva pur și simplu, dar pe de altă parte este greu de măsurat. Și totuși, „angajamentul” a devenit unul dintre KPI-urile standard pentru orice strategie sau plan de marketing din ziua de azi. Fiecare vrea ca directorii de marketing să fie capabili să demonstreze „angajamentul”, să-l arate pe grafice, să-l măsoare și să-l raporteze.

Deci ce este angajamentul și cum îl măsurăm? Prin comentariile pe care le obținem? Prin numărul de vizualizări? Prin distribuiri și like-uri? Este un sentiment? (Și cum naiba poate un algoritm, oricât de inteligent ar fi, să discearnă între sentimentul „pozitiv”, „negativ” sau „neutru”???) Prea multe întrebări și prea multe răspunsuri…

Aș vrea să ofer un punct de vedere ușor diferit. Angajamentul nu este ceva măsurabil pentru rapoartele către management. Este sufletul, scopul real, al tot ceea ce faceți.

Dacă gândiți în termeni de angajament atunci când vă planificați nu numai strategia, dar și întreaga propunere de valoare (produsul sau serviciul și valoarea lor adăugată), atunci vă veți trezi că faceți lucrurile în mod diferit.

De exemplu, dacă sunteți un director de marketing și planificați strategia de prezență online a companiei cu angajamentul pe post de KPI, veți dori să numărați intrările și comentariile/distribuirile de pe blog. Veți planifica probabil canalele de social media pe baza unor presentimente ori a „ceea ce face toată lumea” și vă veți gândi că puteți oricând schimba sau extinde lucrurile mai târziu dacă va fi necesar.

Întrebările pe care vi le veți pune sunt:

  • Ce face/dezvoltă compania?
  • Care este audiența căutată?
  • Cine este clientul final (de obicei considerați că este același ca audiența căutată)?
  • Cine este cel mai probabil că va contacta compania?

Totuși, dacă totul este planificat pentru angajament, ca abordare sau stare de spirit și nu doar ca un KPI măsurabil, vă veți gândi probabil mai întâi la:

  • De ce face compania ceea ce face?
  • Are cineva nevoie de sau vrea produsele companiei?
  • De ce ar recomanda cineva produsele companiei altor persoane?
  • Cu cine ați vorbi – pentru cine sunt create produsele companiei?
  • Cine este cel mai probabil să se conecteze (la nivel emoțional și cognitiv) cu valorile susținute de companie?
  • Cine va aprecia mai curând expertiza pe care compania o distribuie?

Aceste întrebări și ordinea în care le puneți și vă răspundeți la ele afectează întreaga strategie. Ele pot schimba structura de conținut și tipul de conținut de pe website. Ele vor schimba aproape sigur lista canalelor de social media pe care vreți să le deschideți și să le operați. Ele vor schimba modul în care prezentați și reprezentați compania prin cuvintele pe care le alegeți, imaginile pe care le descrieți și conținutul pe care-l creați.

Adoptarea angajamentului ca stare de spirit va duce conținutul (și în continuare imaginea și brandul vostru) de la o informație „seacă” la una bogată și valoroasă.

Sună un pic filozofic, tocmai pentru că este. Nu puteți măsura cu adevărat angajamentul și sentimentele, dar le puteți simți. Permiteți-vă să simțiți ceea ce au nevoie, vor și le place celorlalți și adaptați-vă în consecință. Angajamentul va veni imediat.

Alte articole complementare:

Erori care ucid de evitat în afaceri

De ce trebuie să vă înconjurați de oameni mai inteligenți decât voi

Citate despre CV, căutarea de job-uri și recrutori

Cele 4 obsesii ale managerului

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *