Blog

Blog
Cum construiesc încrederea liderii importanți folosind 4 instrumente bazate pe gândire

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Cum construiesc încrederea liderii importanți folosind 4 instrumente bazate pe gândire

Recent am fost întrebat de un prieten:

„Echipa mea este dezangajată și deconectată. Sunt stors în fiecare zi de stres, neîncredere și haos. Cum îmi pot face echipa să aibă încredere în companie și în mine?”

Problema încrederii poate să ridice sau să distrugă o organizație. Conform Harvard Business Review: „Oamenii sunt disperați după transparență, deschidere și onestitate din partea liderilor lor. Din nefericire, liderii din business continuă să aibă probleme de încredere. Conform unui sondaj al American Psychological Association, unul din patru muncitori spun că  nu au încredere în angajatorul lor și numai aproape jumătate cred că angajatorul este deschis și direct față de ei.”

90% din deciziile și comportamentele noastre sunt dirijate de partea emoțională a creierului. Acest lucru înseamnă că suntem ființe puternic emoționale, dirijate de șabloane subconștiente profunde. Atunci când învățăm cum să avem acces și să ne conectăm la șabloanele profunde din subconștient și cum să le dăm oamenilor lucrul după care tânjesc cu adevărat la nivelurile subterane, obținem echipe cu performanțe de vârf, care au încredere în noi și în organizațiile lor.

Cum obținem membri ai echipei care spun „Îmi place ceea ce fac, am încredere în liderul meu și sunt gata să mut munții din loc!”

Fundamentul încrederii este siguranța, apartenența și a fi important.

Ce se întâmplă când avem o cultură plină de teamă, stres și confuzie? Echipa noastră nu se simte în siguranță, nu are sentimentul de apartenență și că ar fi importantă, de aceea nu poate exista o cultură a încrederii. Cum trecem de la o cultură a fricii la o cultură a încrederii? Folosind unele tehnici și instrumente practice bazate pe neuroștiință.

Este echipa voastră angajată?

Puneți-vă întrebarea, cât de angajată este echipa voastră? Angajamentul este legat direct de încredere. Unul dintre modurile cele mai simple de evaluare a echipei voastre este să o faceți să participe la un Sondaj al Angajamentului Angajaților de două ori pe an. Și asigurați-vă că faceți schimbările culturale pe baza răspunsurilor pe care vi le dau:

  • Făceți-i să vă răspundă la întrebări care gravitează în jurul siguranței, apartenenței și importanței.
  • Asigurați-vă că pot adăuga comentarii și că anonimitatea lor este protejată. Echipa voastră nu va răspunde cu onestitate dacă simt că răspunsurile lor s-ar putea întoarce să-i bântuie sub forma pierderii jobului.
  • Comparați cât de angajat „credeți” voi că este tribul vostru cu feedbackul pe care-l primiți.

Această experiență este foarte relevantă și acoperă unghiurile moarte, ceea ce deschide ușa spre așezarea proceselor pentru creșterea angajamentului echipei. Există 4 categorii de instrumente bazate pe neuroștiință care vă pot ajuta.

Instrumente bazate pe neuroștiință testate și recunoscute

  • Crearea identității partajate;
  • Alinierea cu o misiune, viziune și cu valori puternice;
  • Implicarea în ritualuri și aprecieri culturale;
  • Comunicarea cu transparență, feedback și corectitudine.

Ca lideri, companiile noastre există pentru a face viețile oamenilor mai ușoare. Furnizăm produse și servicii care fac viața oamenilor mai bună și rezolvă probleme. Dar se petrece un lucru interesant atunci când echipele noastre nu se mai simt conectate. Productivitatea scade, echipele devin dezangajate, iar profitul scade abrupt. Pentru crearea unei culturi angajate în care încrederea în liderul lor să nu mai fie o chestiune atât de cosmică precum pare, există o formulă.

Identitatea partajată + Înțelesul profund = Trib = Încredere

Încrederea crează medii sigure. Mediile îmbogățite sunt mai sigure. Mediile sigure și îmbogățite echivalează cu ROI-ul. Un mediu mai îmbogățit, tribal, interactiv este bun pentru creier și pentru afaceri. Ce înseamnă îmbogățit? Un mediu interactiv, stimulant, care mărește aria de suprafață a celulelor creierului. Rezultatul? Membrii echipei fac mai multe conexiuni, rezolvă problemele mai repede, își imaginează lucrurile mai repede și inovează mai bine.

Un creier într-un mediu sigur (are încredere în lider) și îmbogățit (stimulativ) va avea mai multe ramuri. Mai multe ramuri echivalează cu mai multă suprafață, ceea ce înseamnă mai multe conexiuni, adică mai mult sens (personalizând lucrurile din jurul vostru).

Oamenii aduc veniturile. Oamenii fac viabil un model de afaceri.

Nevoia creierului de aspirații și crearea încrederii vor produce acest lucru.

Hai să ne distrăm la locul de muncă unde ne petrecem o mulțime de timp!

Alte articole pentru dumneavoastră:

Gestionarea timpului la ora digitalizării

Despre importanța primelor 100 de zile în management

Interviul de recrutare: cum să reușești în fața mai multor interlocutori

Cum să lucrați cu un colaborator care nu vă place

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *