Blog

Blog
Schimbați abordarea când ceva nu merge

Comments (0) - Uncategorized

Schimbați abordarea când ceva nu merge

Faptul de a reproșa mereu în același fel întârzierile recurente unui colaborator nu schimbă nimic. Contrar credinței populare, perseverența nu este întotdeauna o virtute! Ea ne conduce uneori să continuăm a face ceva ce totuși nu funcționează, în speranța că efortul îți va produce fructele. Ceea ce nu se întâmplă întotdeauna. Repetiții inutile, sentiment de ineficiență, agasare și crispare…

Trei puncte conform modelului școlii de la Palo Alto

  • Identificați repetițiile care nu dau rezultat. A spune același lucru o dată, de două ori, de trei ori și a nu constata niciun ecou, iată ce trebuie să vă atragă atenția. A repeta neobosiți are puține șanse să producă efectul scontat. Din contră, repetiția fără efect instalează în noi o inerție relațională: dacă eu nu mă mișc, celălalt nu are niciun motiv să o facă.
  • Întrebați-vă ce se petrece ÎNTRE persoane, nu CU persoana respectivă. Este tentant, atunci când nu obținem ceea ce vrem, să ne gândim: „nu vrea”, „nu înțelege nimic”, „este prea lent”… tentant, dar prea puțin productiv, pentru că privirea pe care o punem pe cel care credem că frânează ne face să întărim dinamica inversă celei dorite! Ar fi mai bine să ne întrebăm: „ce fac/ce zic în această situație? Ce provoacă acest lucru? Cum reacționez?”
  • Trecerea la acțiune. Cea de-a treia etapă constă în a trece la acțiune. Puneți în practică ceea ce ați învățat la primele două puncte și faceți altceva decât ceea ce ați fi făcut în mod obișnuit.

Iar pentru aprofundarea acestei metode, vă recomand cartea scrisă de Lucie Gill, după ce a lucrat câțiva ani alături de echipa de cercetare a școlii de la Palo Alto, pentru adaptarea la lumea afacerilor a metodelor lor de terapie scurtă: „How to Work with Just About Anyone: A 3-Step Solution for Getting Difficult People to Change”.

Articole complementare:

Finanțarea întreprinderii dumneavoastră – 3 minute pentru a convinge

Introvertiți sau extravertiți – cum să vă vindeți eficient ideile

Conducători – managerii voștri nu sunt babysitteri

Tinerii manageri și vicisitudinile meseriei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *