Blog

Blog
10 cuvinte la modă pe care nu trebuie să le mai folosiți (mai ales pe LinkedIn)

Comments (0) - Uncategorized

10 cuvinte la modă pe care nu trebuie să le mai folosiți (mai ales pe LinkedIn)

Chiar și cele mai descriptive și pline de sens cuvinte își pierd orice valoare atunci când sunt folosite prea des. Clișeurile, hiperbolele și cuvintele la modă (buzzwords) pot suna impresionant la început, dar în timp, pentru că toată lumea le folosește, nu mai înseamnă nimic.

De exemplu, să luăm cuvântul autentic. Probabil că nu vă gândiți la el ca în definiția autenticității dată de Brené Brown: „Miezul autenticității este curajul de a fi imperfect, vulnerabil și de a fixa limite.”

Nu. În schimb ochii vă trec repede peste asta, mai ales că ați văzut cuvântul folosit de nenumărate ori pentru a descrie (și chiar mai des pentru a se autodescrie ca) lideri. Însușit doar pentru a-l utiliza în exces, termenul autentic și-a pierdut cea mai mare parte din înțeles.

Și de aceea acum este important să vă îmbunătățiți CV-ul, materialele de marketing și profilele pe rețelele de socializare…

Iată mai jos cele mai folosite „buzzwords” de pe LinkedIn, împreună cu câteva gânduri proprii despre fiecare dintre ele. Dacă folosiți vreunul, luați în considerare unele schimbări pentru a avea un mai mare impact asupra audienței.

Leadership

Fiecare conduce într-un anume fel, formal sau informal. De aceea a vă numi singuri lideri sau să spuneți că aveți „o experiență extinsă de leadership” (vom vorbi mai mult despre asta ceva mai târziu) este mult mai puțin eficient decât descrierea lucrurilor importante pe care le-ați realizat prin efortul altora.

Dacă trebuie să folosiți cuvintele lider sau leadership, continuați, dar nu folosiți adjective sau adverbe în susținerea lor. Folosiți mai bine fapte, cifre și rezultate. În definitiv ceea ce ați realizat până acum reprezintă cea mai bună indicație a modului în care conduceți.

Motivat

Este exact ca în cazul oamenilor care spun că au grijă de copii lor. În definitiv, dacă i-au făcut se presupune că asta trebuie să facă, nu ar trebui să fie motivați pentru a face asta.

Nu vă lăudați niciodată cu lucrurile pe care se presupune că trebuie să le faceți sau cu ceea ce se presupune că trebuie să fiți.

Creativ

În ultimii ani, creativ a fost cel mai utilizat cuvânt în profilele de pe LinkedIn și întotdeauna a fost între primele cinci.

Creativ este un prim exemplu al unui cuvânt care este folosit atât de des încât nu mai are niciun impact. Dacă sunteți creativi, descrieți ce ați creat, iar dacă este suficient de interesant (cool ca să folosesc un alt buzzword), toată lumea va realiza cât de creativi sunteți.

Vă dau un singur exemplu: căutați prin profilul de LinkedIn al lui Richard Branson și nu veți găsi nicăieri cuvântul creativ…

Pasionat

A pretinde că sunteți incredibil de pasionați de anumite lucruri pare, cel puțin pentru mine, un pic cam mult.

Așadar de ce folosesc atât de mulți oameni cuvântul pasionat? Eu cred că ei se gândesc: „Hm, cum pot să ies în evidență? Cum pot arăta că sunt mai implicat în asta decât oricine altcineva? Care este unicul cuvânt care mă poate urca în vârf? Știu: pasionat!”

Și de fapt trec dincolo de vârf…

Folosiți în loc focus, concentrat sau specializat. Sau și mai bine împărtășiți rezultate care arată cât de consumați sunteți de ceea ce faceți.

Strategic

O decizie strategică este aceea care se bazează pe imaginea de ansamblu, dar nu ar trebui oricine să fie capabil să ia decizii bazate pe mai mult decât pur și simplu ceea ce se află în fața lui?

Strategic este văr apropiat cu strateg, un alt buzzword care mă sâcâie. Uneori mi s-a întâmplat să fiu implicat în acțiuni de creștere a productivității și a calității unor procese de fabricație. Există strategii utilizate pentru a identifica zonele de ameliorare, dar nu sunt în niciun fel un strateg. Strategii privesc prezentul, își imaginează ceva nou și dezvoltă abordări pentru a-și transforma viziunea în realitate. Eu nu creez ceva nou. Îmi aplic experiența și câteva metodologii verificate pentru a face îmbunătățiri.

Foarte puțini oameni sunt cu adevărat strategi. Majoritatea „strategilor” sunt de fapt antrenori, specialiști sau consultanți care folosesc ceea ce știu pentru a-i ajuta pe alții. Nouăzeci și nouă la sută din timp, clienții au nevoie de acest lucru. Ei nu vor și nici măcar nu au nevoie de un strateg.

„De succes”

Pentru că fiecare dintre noi definește altfel succesul, a avea succes este cu siguranță o expresie prăfuită. (În plus, cine va recunoaște vreodată că nu a avut succes?)

Dovediți-vă succesul. Ce are mai mult impact? „Arhitect de succes” sau „Arhitectul care a proiectat clădirea X” (o clădire care atrage privirile tuturor)?

Direcționat

Poate că sunteți aplecați spre date. (Adică încercați să luați deciziile printr-un proces obiectiv?) Sau poate sunteți direcționați spre clienți. (Adică încercați să le faceți pe plac celor care vă plătesc?)

Sau poate pur și simplu vă îndreptați spre ceva. Indiferent de formă, direcționat este ca și motivat. Sau inspirat. Este praf (în ochi).

Organizație

Chiar dacă înțeleg cum a ajuns acest cuvânt pe listă (milioane de oameni lucrează pentru organizații), ați putea crede că au ajuns pe listă și cuvinte ca business și companie.

Poate că organizație apare datorită legăturii sale cu organizațional, ca în dezvoltare organizațională, optimizare organizațională, comportament organizațional, valori organizaționale, comunicare organizațională…

Și hai să ne oprim până nu mă apucă sughițul…

Dedicat

Bineînțeles că puteți fi dedicați unui lucru, dar nu este oricine, cel puțin așa sperăm, dedicat către ceea ce face?

Dacă sunteți în marketing pentru mediile sociale nu spuneți că sunteți „dedicați optimizării campaniilor sociale”, spuneți că ați mărit gradul de conversie cu 40 de procente folosind canalele sociale. „Dedicat” este un exemplu excelent de limbaj pasiv care cerșește să devină mai activ. Nu ne spuneți că sunteți dedicați. Spuneți-ne ce ați făcut. Realizările sunt întotdeauna mai impresionante.

Experiență extinsă

Să ne imaginăm că aveți „experiență extinsă în design web”. Foarte bine, dar vechimea în această muncă nu spune nimic, pentru că ați putea fi cel mai prost programator din lume.

Contează ceea ce ați făcut: câte siteuri ați creat, câte sisteme de back-end ați instalat, câte aplicații specifice pentru clienți ați dezvoltat (și ce fel de aplicații)…

Nu ne spuneți de când faceți asta. Spuneți-ne ce ați făcut. Timpul nu este niciodată un indicator al expertizei. Expertiza este cea mai bună indicație pentru expertiză.

Alte articole interesante:

Acordurile toltece – stâlpi ai leadership-ului în secolul 21

Câteva secrete pentru a deveni un lider eficient

Ce-ar fi dac-ați elimina ședințele?

Cum să luaţi cea mai bună decizie în interesul dumneavoastră

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *