Blog

Blog
Întrebări pe care trebuie să vi le puneți înainte de trimiterea unui email de marketing

Comments (0) - Uncategorized

Întrebări pe care trebuie să vi le puneți înainte de trimiterea unui email de marketing

Atunci când trimiteți un email de marketing este important să țintiți dincolo de obiectivul imediat de vânzare și să țineți cont de relația pe care vreți să o instaurați în timp cu clienții voștri. Scopul nu este pur și simplu de a vinde un produs, ci de a întări și a ameliora relația clienților cu brandul vostru. Pentru a elabora o strategie evidentă de la început, iată 6 întrebări pe care trebuie să vi le puneți înainte de a trimite un email de marketing.

Fiecare mesaj necesită creativitate

Pentru a evita emailurile prost țintite, trebuie să țineți cont de obiectivele voastre și să vă cadrați corespunzător comunicarea. În loc să vă concentrați pe vânzare, este mai bine să vă focalizați pe factorul uman. Dumneavoastră trebuie să examinați toate aspectele comunicării proprii înainte de a trimite un email și să treceți dincolo de lucrurile evidente. Pentru asta este necesară o doză de creativitate, care trece prin găsirea răspunsurilor la 6 întrebări care vă vor structura campania.

Cui trimiteți emailul?

Segmentarea clientelei trebuie să vă ajute să comunicați just și eficace cu fiecare categorie de clienți care necesită o abordare diferită. De exemplu, dacă adresați o ofertă de testare gratuită unui client care a plătit deja pentru acest serviciu, îi desconsiderați vechimea și fidelitatea. El poate să se simtă înțeles greșit, ceea ce poate altera relația comercială. Înainte de a trimite un mail este mai bine să țineți cont de calitatea fiecărui client și prospect, să triați corect obiceiurile și nevoile sau proiectele fiecăruia.

Ce vreți să obțineți?

Fiecare campanie de emailuri trebuie să aibă un obiectiv precis. Fără acest obiectiv, nu puteți incita la acțiune într-un mod concludent. Acest obiectiv poate fi diferit de la o campanie la alta, tocmai această varietate fiind cea care dă o anumită prospețime mesajelor dumneavoastră și evită orice plictiseală sau sentiment de hărțuire. Un email poate invita un client să se înscrie pe un forum de discuții care-l privesc, un altul să citească un articol, iar un altul să cumpere un produs sau un serviciu. Pertinența obiectivelor voastre vă întărește relația cu clientul.

Când trebuie să trimiteți mesajul?

Momentul din zi sau ziua săptămânii reprezintă un punct important, dar cel al ciclului de viață al clientului este mai important. Mesajul are cu adevărat un impact atunci când declanșează o reacție la destinatar, clientul istoric fiind adesea mai receptiv la un mesaj personalizat care-l interpelează într-o manieră bine direcționată. Găsirea unui tempo potrivit este crucială și doar gradul dumneavoastră de cunoaștere a clientului vă permite să alegeți mesajul de masă de care să vrea și el să profite sau campania dedicată pe măsură.

Unde va fi destinatarul când va citi mesajul?

Anumiți destinatari din baza voastră de date își consultă mailurile dimineața pe drum, pe smartphone, în timp ce alții le deschid doar la birou sau pe o tabletă în fața televizorului, la sfârșitul zilei când sunt deja acasă. Cunoașterea obiceiurilor lor de lectură vă ajută să înțelegeți în ce stare de spirit se află în momentul deschiderii mesajelor și vă puteți ajusta tirul în consecință.

De ce trimiteți acest mesaj?

Acest „de ce” ne readuce la obiectivul campaniei, iar în acest stadiu este important să validați faptul că acțiunea dumneavoastră va adăuga valoare și clientului nu numai întreprinderii voastre. Vă puteți dezvolta notorietatea, puteți avea un impact asupra comportamentului său sau să-l incitați să facă o nouă achiziție, dar mai ales trebuie să vă întrebați dacă mesajul dumneavoastră îi va aduce un plus, dacă va simți că a câștigat ceva.

Cum îi veți măsura eficacitatea?

Rata de deschidere și de clic sunt mijloacele cele mai curente pentru a măsura succesul unei campanii, dar ele nu arată întotdeauna întreaga eficacitate a acțiunii voastre. Traficul pe internet, eventualele twitturi după mesaj, cererile de informații pot furniza informații complementare. În acest fel puteți constata numărul de clienți care reacționează, chiar dacă nu se conectaseră la contul lor de 60 de zile. Succesul nu este întotdeauna măsurabil într-un mod foarte precis și trebuie să-l luați în considerare într-o manieră mai largă. Mesajele dumneavoastră vor fi mai puternice dacă adoptați o abordare centrată pe oameni, pe nevoile clientului, pe strategia voastră de construire a unei relații pe termen lung, care se va traduce printr-un impact comercial cuantificabil.

Alte articole recomandate:

Profilul pe rețelele sociale – atributele unei fotografii reușite

Transformarea digitală – cum să vă alegeți cel mai bun pilot

7 motive ale eșecului în interviul de recrutare

Urgență și management – un cuplu tiranic!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *