Blog

Blog
Munca la domiciliu – avantaje și inconveniente

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Munca la domiciliu – avantaje și inconveniente

Cu noile tehnologii și mondializarea, care reduc timpul și distanța între actori, conceptul de muncă la distanță devine în ziua de azi o normalitate. Numeroși manageri au înțeles acest lucru și le permit colaboratorilor să muncească la domiciliu. Să ne concentrăm pe avantajele și inconvenientele muncii la domiciliu.

Economie în privința timpului de deplasare, dar capcana muncii fără sfârșit

La nivelul unui an de muncă format din zile lucrătoare care numără o oră pentru dus și una pentru întors, aceasta corespunde la 2 x 200, adică 4.000 de ore, care pentru 8 ore de lucru pe zi înseamnă un câștig de 50 de zile pe an, adică 2 luni. În afară de oboseala, nervii și poluarea mijloacelor de transport, acest lucru înseamnă un câștig important de timp care poate fi investit în muncă sau alte activități. În schimb cel care lucrează de acasă poate descoperi sindromul muncii care nu se mai termină niciodată. În absența reperelor, el poate munci un timp indefinit, deea ce necesită din partea lui o capacitate de autonomie, echilibru psihic și disciplină personală pentru a gestiona corect absența separării între domiciliu și muncă și să evite capcana muncii la infinit.

Cea mai bună productivitate, dar risc de izolare

Colaboratorul își alege propriile orare de muncă, dar și mediul (luminozitate, temperatură, postură, etc.). El muncește în mediul care-i convine cel mai bine, ceea ce-l face mai fericit și mai productiv. La ora concilierii timpului de muncă cu viața personală, nu există o modalitate mai bună de a îmbunătățire a echilibrului ca aceea a permisiunii de a lucra de la ei și de a-și organiza zilele între cele două sfere ale vieții. Cel care lucrează de acasă poate resimți o formă de izolare și de solitudine, chiar de depresie. Dintotdeauna, locul de muncă este o ocazie de socializare, de a crea legături, de a exista în raport cu ceilalți. Această muncă în solo nu este recomandată tuturor, pentru că necesită o mare creativitate și o abilitate pentru a continua schimburile cu colaboratorii sedentari și chiar să înnoade noi relații.

Scăderea cheltuielilor cu birourile

Munca la domiciliu diminuează suprafața de birouri necesare și cheltuielile de amortizare sau de chirie, fără a socoti echipamentele și alte diverse cheltuieli legate de activitatea de birou, cum ar fi mobila, băuturile și alte feluri de hrană. IBM se pare că a economisit echivalentul a 100 de milioane de $ pe an de când a inițiat munca la domiciliu pentru anumiți colaboratori. Folosind servicii de management dedicate echipelor la distanță vă mențineți informați referitor la activitatea lor la fel de bine ca atunci când munceau în birourile firmei. Economisiți în acest fel costurile cu transportul (mașină, carburant, parking, etc.).

Suprimarea ședințelor inutile, dar riscuri de solicitări personale

Productivitatea se ameliorează în măsura în care angajatul de la distanță va participa doar la ședințele esențiale, pentru a beneficia de aceleași informații – care pot fi difuzate în continuu – ca și ceilalți și să întrețină un sentiment de apartenență și de sinergie între echipe. De fapt el este imunizat contra tuturor neplăcerilor vieții în grup (palavrageală, distragerea atenției, întreruperi, etc.), dar se confruntă cu cele de la domiciliu, mai ales solicitările copiilor, ale prietenilor, familiei, cărora este dificil să le impui că, în ciuda prezenței sale în sfera privată, trebuie de fapt să muncești.

Recrutarea celui mai bun colaborator în domeniul său fără a capitaliza

Începând din momentul în care locația nu mai are importanță, acest criteriu de selecție este suprimat în recrutare, ceea ce permite alegerea unui colaborator doar în funcție de expertiza și comptențele sale, chiar dacă se află la celălalt capăt al lumii. Dar acestuia îi este dificil, dacă nu imposibil – pentru că nici nu își dorește – să participe pe o bază zilnică la dezvoltările și evoluțiile întreprinderii (schimbări de persoane, noi activități, diversificare, etc.). este un colaborator pe orbită, care nu poate beneficia la fel ca sedentarii de o promovare. Doar dacă face vizite regulate la birou pentru a-și dovedi devotamentul și a-și ancora angajamentul în dezvoltarea întreprinderii.

Colaboratori pe orbită, mai rar bolnavi și mai fideli

Munca la domiciliu îi face mai fericiți și până la urmă îi fidelizează. Practica acestui sistem „a la carte”, permite munca la domiciliu o zi pe săptămână sau câteva zile pe lună. Primele constatări făcute asupra muncii la distanță arată că în cazul unei boli ușoare un colaborator muncește mai mult de acasă decât dacă ar trebui să se deplaseze. Un alt beneficiu, evitați schimbul de microbi și de boli, ceea ce diominuează numărul de concedii medicale. Faptul de a rămâne aproape de familie îi ușurează pe unii dintre ei, de exemplu angajații care sunt ți părinți, care pot avea grijă de copii în orice circumstanță.

Articole complementare:

8 obiceiuri emoționale care vă țin pe loc ca lider

Între Richard Branson și Steve Jobs, care vă inspiră mai mult?

Cele mai întâlnite 30 de întrebări în interviurile de recrutare

Colaborarea între întreprinderi – alianță și performanță

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *