Blog

Blog
Aveți înfățișarea potrivită pentru job?

Comments (0) - Uncategorized

Aveți înfățișarea potrivită pentru job?

Nu există vreo regulă și nici vreun cod. Fiecărui sector de activitate îi corespunde un stil. Adoptarea stilului ambiant este un mijloc de integrare. Coco Chanel folosea aforismul: „prima impresie este adesea cea bună, mai ales dacă este proastă”. Prima impresie se bazează pe ceea ce este vizibil, adică modul de prezentare: aspectul vestimentar, atitudinea, alura, expresiile feței. Ori întreprinderea are propriile ei coduri, inclusiv vestimentare. Iată câteva explicații.

Îmbrăcămintea îl face pe călugăr?

O domnișoară, proaspăt absolventă de Științe Politice, obține un post într-o agenție de publicitate, ca asistentă a directorului. Ea a optat pentru o ținută pe care o considera adecvată, adică un taior deux-pieces, foarte elegant și pantofi cu tocuri cui. Totuși, în permanent contact cu cei creativi, ea își dă repede seama de greșeală. Este percepută ca venind din exteriorul acestui mediu. Reacționează și adoptă un stil vestimentar mai puțin formal. În lumea publicității, taiorul nu-și mai are locul și nici costumul cu cravată. Dacă vă gândiți, „eu am stilul meu” și nu vreți să-l schimbați, poate fi o greșeală care vă poate costa scump din punct de vedere profesional. Adaptați-vă! Nu ezitați să vă adaptați la stilul întreprinderii, inclusiv în domeniul vestimentar. În aceeași manieră, considerați-vă lookul ca pe o strategie de comunicare, un instrument de recunoaștere. Ca la teatru, așezați decorul… jucați un rol. Reușiți să dați interlocutorilor voștri imaginea pe care o așteaptă de la voi, cea care îi asigură, care-i pune într-o dispoziție favorabilă pentru a vă asculta argumentația profesională. Puteți atunci să intrați în miezul subiectului și să vă concentrați pe esența meseriei dumneavoastră.

Atunci când nu sunteți siguri mizați pe sobrietate

Nimeni nu trebuie să ignore o lege… Și atunci fiți sobri și eficienți! Sunteți recrutați de o companie mare, care operează în mediul industrial. Nici un fel de cod special nu a fost anunțat. Totuși, orice eroare va aduce prejudicii, deci trebuie să știți să decriptați tendința. Atenția acordată codurilor vestimentare variază în funcție de post. Dacă sunteți ingineri și mai ales informaticieni, aparența e mai puțin importantă. Faceți ceea ce vă place. Dar dacă sunteți comerciali, eroarea vestimentară nu mai e iertată. Tineri recrutați, lăsați la o parte libertatea din mediul universitar. Adoptați un stil vestimentar care validează noile voastre responsabilități și vă legitimează în fața colaboratorilor. Seniori, costumul evoluează, prin formă, linie și detalii stilistice. Gândiți-vă să vă reînnoiți garderoba pentru a păstra aerul timpului. Piața profesională nemiloasă nu vă va scuza această absență a punerii la zi.

Personalizați-vă lookul

Și totuși nu este vorba de a vă sacrifica personalitatea pe altarul regulii generale. În interiorul fiecărui stil, putem și trebuie să ne aducem nota personală. Vă veți face atunci remarcați în bine. Lucrați în bancă sau în finanțe, costumul sau taiorul sunt obligatorii. Doamnelor, puteți îndrăzni însă în privința pantofilor feminini și stilați, gândiți-vă la rochii și accesorii. Domnilor, optați pentru o eșarfă în loc de cravată, îndrăzniți un nod fluture. Oferiți-vă două sau trei curele frumoase. Și nu, pantofii negri nu sunt o obligație, maroul sau bordeaux-ul vor aduce o tușă de distincție unui costum gri sau bleumarin.

Pentru orice situație, jucați cartea eternului clasic

Pentru bărbați, costumul negru, gri antracit sau bleumarin, cămașă albă. Pentru femei, taior, de ce nu? Dar mai adaptat la tendințe, deux-pieces cu fustă sau pantalon – haină feminină, neagră. Și mai curând decât o cămașă strictă, optați pentru una de mătase care vă va îndulci și feminiza aparența. Impactul vizual al unei cămăși cu mânecile sau gulerul uzate, prost sau deloc călcată, al unei cravate pătate (da, da, există și asta) este dezastruos în termeni de imagine. În orice caz, este indispensabil să aveți grijă de haine.

Articole complementare:

Indicatorii cheie ai performanței și procesul de business

Secrete pentru a deveni un antreprenor prosper

Antreprenori, cântăriți bine riscurile pe drumul spre succes

Talente căutate de întreprinderi pe care trebuie să le aveți sau să le dezvoltați

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *