Blog

Blog
10 chei pentru motivarea echipei

Comments (0) - Uncategorized

10 chei pentru motivarea echipei

Motivația la locul de muncă este legată de competențele și personalitatea fiecăruia. Un anumit număr de condiții sunt necesare pentru ca fiecare salariat să se poată investi în cadrul funcției pe care o ocupă și să-și optimizeze competențele.

Ocuparea locului

Pentru a ocupa un loc, trebuie mai întâi să ne acordăm autorizația de a o face. Nu este deloc simplu, pentru că a juca un rol are legătură cu personalitatea. Este motivul pentru care este ușor pentru unii și dificil pentru alții. Este o etapă pshihologică de depășit, care privește toate profesiile.

A da sens, a garanta cadrul

A da sens și a face salariații să participe la construcția obiectivelor organizației nu poate decât să favorizeze implicare și motivarea tuturor. Îi veți asigura în calitate de garant al cadrului (proiect inițial, regulament, organigramă ierarhică și funcțională, etc.). În acest fel, bunele relații dintre salariați sunt facilitate.

A răspunde așteptărilor salariaților

Ele exprimă sentimente contradictorii care variază de la stimă și până la critică. Ei cer, și au dreptate, să fie asociați deciziilor cât mai devreme posibil, dar așteaptă de asemenea ca directorul „să facă act de autoritate”:

  • Luând deciziile necesare conform situațiilor. Vi se întâmplă uneori să luați decizii fără un consens , pentru că se impun. Când explicați fundamentarea lor, personalul le acceptă și nici măcar nu sunt rare cazurile în care îi puteți auzi pe unii spunând, sub forma unei încurajări deghizate: „A fost o decizie dificilă, prefer să stau în banca mea decât pe scaunul dumneavoastră!”
  • Fiind pur și simplu corect și uman, adică veghind ca aplicarea regulamentelor să fie aceeași pentru toți, ca unii să nu fie avantajați în detrimentul altora și exercitându-vă funcția cu un maxim posibil de umanism.
  • Luând decizii pornind de la competențele legate de rolul dumneavoastră, adică de la cunoștințele indispensabile ale funcției. Deciziile neadaptate pot avea drept cauze prevalența aspectelor negative (de ex. o planificare a plecărilor în concediu sau unii care sunt avantajați în raport cu ceilalți în privința alegerii datelor).

A ști să gestionați conflictele și să nu le alimentați

În calitate de directori trebuie să știți să vă distanțați de propriilea emoții.  De exemplu, dacă sunteți agresați verbal, atitudinea potrivită este să rămâneți calmi și să răspundeți pornind de la rolul vostru, amintind respectul datorat și terțul simbolic reprezentat de regulamentul intern. Le arătați în acest fel salariaților capacitatea de a vă păstra calmul și limitele care trebuie respectate. Agresivitatea trebuie să rămână socializată, adică elaborată în mod psihic cu argumente, care permit distanțarea analizând situația abordată.

Respectarea timpului de elaborare a conflictelor

Nu sunteți nici prea în amonte, nici prea în aval față de echipa dumneavoastră. Adică trebuie să-i lăsați să-și găsească propriul spațiu, propria dinamică, ceea ce nu este contradictoriu ci complementar leadershipului dumneavoastră. De fapt dezacordurile sunt adesea la originea propunerilor constructive și de progres, cu condiția ca ele să se poată naște și să fie exprimate public. Este motivul pentru care trebuie să lăsați acest timp de elaborare fizic, care permite salariaților să-și analizeze divergențele, sursele de nemulțumire și să se distanțeze, aducând soluții pertinente. Dar și intervenind prea târziu, înseamnă să lăsați situația să se degradeze, să crească suferința și agresivitatea. În acest caz vă discreditați în lipsa deciziilor care se impun la momentul oportun.

Reperarea complicității nemulțumirilor

De fapt, se întâmplă uneori ca salariații să vină la muncă cu propriile nemulțumiri personale și să arunce totul pe seama condițiilor de muncă, chiar și atunci când acestea nu au nicio contribuție. Directorii trebuie să repereze această complicitate asigurându-se, în prealabil, că nu sunt necesare ameliorări în privința condițiilor de muncă, rămânând deschiși față de ceea ce spun salariații respectivi. Trebuie în acest caz să veniți cu argumentele potrivite față de nemulțumirile lor.

Ascultați ceea ce se spune

În perioadele dificile puteți auzi: „muncim ca niște sclavi!”, „nu țin cont de părerea noastră!”, „șefii habar n-au de realitatea din teren, sunt nuli!”… De fapt nu vă puteți mulțumi să asistați la ședințe pentru a stabili o comunicare. Salariații își dau seama rapid dacă nu sunt ascultați, ci doar auziți. Ascultarea vă permite nu numai să creați condițiile unor bune relații profesionale, ci și să luați cele mai bune decizii posibile după ce le-ați adunat opiniile.

Aști să recunoașteți munca bine făcută

Este important să le spuneți angajaților că și-au făcut bine treaba. Ei se așteaptă ca directorul să le recunoască competențele și eforturile pe care le fac.

Favorizați creativitatea

Făcând apel la propuneri constructive nu puteți decât să creșteți motivația, să valorizați salariații și să creșteți competitivitatea organizației.

Acompaniați-i când au dificultăți

Încurajați-i în ciuda eșecurilor, fără a-i devaloriza și arătați-le calea pentru atingerea obiectivelor.

Alte articole interesante:

Un plan de succesiune de succes

Transformarea managementului de tranziție

Sfaturi personale atipice pentru accelerarea carierei dumneavoastră

Schimbarea nu mai e ce-a fost…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *