Blog

Blog
3 modalități pentru a vă face echipa și mai fericită

Comments (0) - Uncategorized

3 modalități pentru a vă face echipa și mai fericită

Cum să creșteți productivitatea, să cuceriți segmente din piață, să luptați contra concurenței, să diminuați costurile, tot atâtea mize care depind de voi și de echipa voastră. Când se știe că există o corelație între fericire și productivitatea întreprinderii, aceasta devine prima dumneavoastră misiune în calitate de lideri, aceea de a o face mai fericită. Să vedem mai jos trei idei de schimbare a culturii, care pot aduce această fericire, atât de dificil de măsurat, dar esențială pentru reușita măsurabilă a întreprinderii voastre.

Debarasați-vă de ierarhie

La începutul unei cariere puteți fi sensibili la titlul sforăitor al funcției care vi se încredințează. Dar vă dați seama rapid că este mai ușor să obțineți un titlu decât competențele necesare acestuia. Cel mai bun lucru pe care-l puteți face este să nu vă folosiți niciodată titlul pentru a obține ceea ce vă doriți. Dacă nu vă prevalați de el, veți câștiga respectul și le veți arăta colaboratorilor cât de importantă este opinia lor. Soluția poate fi, dacă sunteți pregătiți, de a vă debarasa de toate titlurile utilizate într-o întreprindere, pe modelul holacrației. Aceasta obligă echipele să lucreze pe proiecte, care le țin unite, ideile putând veni de la orice membru, iar grupul cântărește mai mult decât individul, ceea ce dă un sentiment de siguranță tuturor. Vă deschideți întreprinderea creativității tuturor celor care lucrează în inteligența colectivă, dincolo de egouri, cu obligația transparenței, care pune pe toată lumea la curent cu ceea ce se petrece, transformându-i în actori. Pentru ca acest mod să funcționeze, aveți interesul să vă formați colaboratorii pentru a răspunde acestei abordări, care adesea surprinde și destabilizează.

Goniți „șefuleții” și „gărzile” lor

A reacționa ca pe arcuri, a-și urla argumentele în urechile coechipierilor, a-i obliga la ore suplimentare, a teroriza un membru al echipei mai puțin productiv, toate aceste comportamente au consecințe negative. Managementul prin frică poate ajuta la obținerea a ceea ce vrem pe termen scurt, dar este o abordare catastrofală pe termen lung. Un colaborator apreciază siguranța la locul de muncă. Instaurați rapid regula interzicerii jocului de-a „micul șef”. Nu există loc pentru cei care-și vociferează directivele, pentru că aceștia vă vor distruge întreprinderea, iar dacă nu reglați chestiunea de la început, vă vor infecta toată echipa.

Dați libertate echipei dumneavoastră

În funcție de dimensiunea echipei voastre, vă puteți debarasa de noțiunea de ore de muncă, puteți decide să limitați ședințele la maxim 15 minute în fiecare dimineață și să lăsați orice membru să lucreze unde dorește. Acest lucru trebuie adaptat în funcție de activitate și de perioada din an. Dar în general, rezultatul este impresionant. Colaboratorii sunt fericiți să se bucure de libertatea de a lucra unde vor și când vor. Pentru că nu există un orar fix, adesea ei lucrează mai mult, pentru că se pasionează de meseria lor. Este un mod eficace de a-i concentra mai mult asupra rezultatelor în locul timpului. Echipa voastră va produce mai multă energie decât ar face-o fiecare membru în mod individual. Dumneavoastră trebuie să-i „transformați” în actori, dându-le libertatea cuvântului și de acțiune, în serviciul colectivului.

Eliminați falsele bune motive pentru a nu o face

Cu siguranță, vă poate fi frică de pierderea controlului, a puterii sau de a face greșeli, dar a gândi și a acționa diferit înseamnă asumarea unui risc, pentru că nu puteți face referință la ceva existent. Cel mai dificil nu este să integrați o idee nouă, ci de a vă elibera de cele vechi și mai ales să măturați adevăratele bune motive, false, de a nu o face. Cel mai întâlnit este invocarea faptului că echipa nu este pregătită. Dar când aceasta va fi, veți mai avea timp să acționați? Celălalt argument care vă poate veni în minte este de a pretinde că în întreprinderea voastră este altceva. Nu vă mințiți singuri, nu vă jucați de-a întrebările și răspunsurile. Mergeți pur și simplu și vedeți cum e la alții. Dacă meseriile sunt diferite, cel mai adesea modurile de colaborare sunt aceleași, cu foarte puține diferențe. Un alt argument de pierdut pe drum constă în a estima cât de dificil, poate chiar imposibil, ar fi să schimbați mentalitățile. Dar oare nu ăsta este scopul jobului dumneavoastră?

Alte articole care poate v-au scăpat:

Informații sensibile și secrete – protejarea întreprinderilor

Spiritul antreprenorial

Sunteți inteligenți din punct de vedere emoțional?

Tehnostresul – definirea bolii secolului

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *