Blog

Blog
Concilierea muncii cu viața privată – câteva piste pentru a reuși

Comments (0) - Uncategorized

Concilierea muncii cu viața privată – câteva piste pentru a reuși

Reușita în antreprenoriat sau management cere timp și implicare, iar adesea vă este dificil să evadați. Găsirea unui echilibru convenabil între viața profesională și cea privată este o adevărată provocare, orarele grele vă afectează sănătatea și măresc stresul. Cu cât munciți mai mult, cu atât consacrați mai puțin timp celor apropiați sau activităților care sunt factori de destindere și de sănătate fizică și mentală. Iată câteva piste pentru a vă organiza și a concilia viața profesională, obligațiile familiale și viața privată.

A face pași înapoi

Reușita unui echilibru între muncă și viața personală necesită din partea voastră o anumită detașare vizavi de aceste două sfere ale vieții. Vă este poate greu să vă opriți din muncă. Totuși, dacă lipsiți o zi sau două, întreprinderea dumneavoastră nu va păți nimic. Atunci când o supraîncărcare vă obligă să munciți târziu, cerul nu vă va cădea în cap dacă ratați câteodată o seară cu familia sau prietenii.

Planificați-vă viața personală

Puteți fi reticenți în privința unei planificări a vieții private sub pretextul că, contrar timpului de muncă, aceasta trebuie să fie pentru voi un spațiu în care trebuie să domine neprevăzutul și spontaneitatea. Și totuși, a face exerciții sau a petrece o seară cu partenerii de viață pot fi rapid sărite sau uitate dacă nu le programați în mod conștient. Blocați-vă în agendă evenimentele personale importante și la veți aprecia atunci când vin, evitând în acest fel stresul de a fi prinși pe picior greșit în mijlocul afacerilor. Programați o aniversare în familie ca pe o ședință.

Fixarea limitelor

Dacă clienții și colaboratorii au căpătat obiceiul de a vă contacta seara târziu sau în plin weekend, trebuie să fixați niște limite și să le indicați până unde se întinde disponibilitatea dumneavoastră. Veți fi mai destins în momentele de indisponibilitate, vă veți recupera mai ușor după o săptămână obositoare și veți evita așteptări nesatisfăcute din partea celorlalți. Voi sunteți cei care trebuie să-i avertizați de această schimbare și să le explicați noua organizare a timpului, care vă va ameliora capacitatea de răspuns la cererile lor în timpul programului de lucru.

A face o pauză tehnologică

Cu smartphonurile și solicitările permanente oriunde și la orice oră, trăiți o hărțuire care vă perturbă serenitatea și eficacitatea. Dacă în anumite momente această tehnologie vă face să câștigați timp prin evitarea unei deplasări, ea vă poate și dăuna dacă nu sunteți atenți. Nu ține decât de voi să stingeți aparatele și nu doar să le treceți în modul silențios. Făceți-vă pauza tehnologică și veți fi mai concentrat în perioadele de producție.

Gestionați-vă energia, nu timpul

Fiecare dintre noi are cicluri energetice naturale de-a lungul unei zile. Identificați-vă momentele în care vă simțiți mai mobilizați și mai productivi, momentele în care preferați să vă destindeți, să visați sau să nu faceți nimic. În loc să încercați să vă programați fiecare minut al propriului timp, planificați-vă activitățile în funcție de energia pe care o aveți. Afectați sarcinile administrative în perioadele cu energie scăzută și programați-vă misiunile cruciale în momentele de forță.

Planificarea vacanțelor

Chiar dacă sunteți foarte ocupați de către întreprinderea voastră, trebuie să vă luați vacanțe. O escapadă de o săptămână sau o zi de evadare, în funcție de propriile posibilități, vă va ajuta să vă reîncărcați bateriile. Iar dacă sunteți cu adevărat implicați în propria afacere încât refuzați chiar și o singură zi, este timpul să învățați să delegați. În mod contrar a ceea ce credeți, puteți găsi o soluție încredințând în mod progresiv anumite sarcini unui membru al echipei voastre, care va fi încântat de asta.

Delegați atât în muncă, cât și în viața personală

Ați învățat să delegați la locul de muncă, chiar dacă este partea cea mai delicată de asumat de către orice antreprenor sau manager. În viața privată trebuie să procedați la fel pentru a vă debarasa de sarcinile sterile, pe care trebuie totuși să vi la asumați. Este posibil să delegați totul (demersuri, lucrări, reparații, cumpărături…), repartizându-le între membrii familiei sau, în epoca internetului, recurgând la platforme de schimb de servicii. Singurele momente pe care nu le puteți delega sunt cele petrecute cu familia și prietenii asupra cărora aveți exclusivitate și care vor fi de altfel mai intense dacă veți fi eliberat de altele.

Limitați-vă orele de muncă

Munca nu se termină niciodată, iar dacă vreți să faceți totul până la capăt, nu vă veți putea opri niciodată. Echilibrul dintre muncă și viața privată nu înseamnă o repartiție egală între cele două, ci respectul acestor poli de echilibru. În anumite perioade asta înseamnă mai multe ore de muncă, iar în altele mult mai puține, dar în ambele cazuri este vorba de o modulare a unei repartiții corecte pentru a obține un bun echilibru.

Alte articole:

Mutarea ca model în managementul schimbării

Perfecționiști cu costum și cravată – chestia asta se tratează…

Pentru a rămâne activ mai mult timp trebuie adesea să vă schimbați jobul

Lansarea unei francize B2B pentru a vă crea un loc de muncă

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *