Blog

Blog
Networking – 5 elemente cheie pentru a avea un impact asupra interlocutorilor

Comments (0) - Uncategorized

Networking – 5 elemente cheie pentru a avea un impact asupra interlocutorilor

Vă reamintiți prima voastră întâlnire de networking? Ați avut impresia de „a nu fi acolo”, cu o stânjeneală mai mare decât a celorlalți în a înnoda o rețea într-o clipă? Fiți siguri, cei care vă înconjoară la aceste evenimente, oricât de decontractați ar părea, au trecut și ei prin acest sentiment. Adoptarea posturii care se impune nu este o calitate înăscută. Este o competență și aceasta se învață! Iată mai jos 5 chei pentru a avea impact asupra interlocutorilor cu care intrați în contact.

Pregătirea corectă a pitchului de prezentare

Persoanele pe care le întâlniți în cadrul reuniunilor de networking vă par total naturale? Nu contează! Au toate un discurs rodat și pregătit în mod savant, în care au clasat argumentele – în general de la cele mai puțin puternice la cel mai percutant – pe care le-au sintetizat într-un mesaj scurt. Dumneavoastră trebuie să-l formalizați pe al vostru pe propriile atuuri, pe cele mai bune experiențe, pe viziunea voastră… Pe scurt, lansați-vă într-o întâlnire cu un pitch de prezentare a vostru și a activității, pe care o veți adapta pe măsură ce evoluează.

Prevedeți ce-i mai rău pentru a-l putea înfrunta

Dacă vă ascuțiți argumentele pentru a ieși în față, așteptați-vă și la ce e mai rău. Ce paradă să adoptați dacă cineva pune accentul pe un punct slab al proiectului vostru? Dincolo de argumentarea propriu-zisă, proiectați-vă în situații delicate. Ce să faceți dacă nu vă integrați într-un grup, dacă interlocutorul dumneavoastră se retrage și vă lasă singur într-un grup de necunoscuți? Imaginându-vă postura în momentele de singurătate vă va ajuta să le depășiți cu brio la momentul potrivit. Cum să reacționați la refuzul unui investitor sau dacă vă pierdeți unul dintre cei mai buni clienți? Un singur lucru: imaginați-vă ce-i mai rău pentru a-l putea înfrunta liniștiți.

Lucrați-vă limbajul corporal

Există argumente, cuvinte potrivite la momentul potrivit, dar există și atitudinea. Nu există niciun secret aici: corpul are propriul limbaj și vorbește pentru voi. Ce trebuie să credeți de o persoană care-și răsucește părul? Îndepărtați orice gesturi sinonime cu stresul, uitați de picioare și priviți drept în față. După 4 secunde de contact vizual, se pare că o atmosferă de seducție se instalează între interlocutori. Trebuie deci să găsiți raportul potrivit pentru a rămâne în cadrul profesional… Un truc: întrebați fiecare persoană pe care o întâlniți care este culoarea ochilor săi. Dacă reușiți să vă amintiți imediat după aceea, ați câștigat!

A vă simți mai puternici cu o susținere de calitate

La fel cum trebuie evitate întâlnirile fără un discurs rodat, trebuie să vă echipați cu suporturi de comunicare atractive. Imaginați-vă că scoateți din buzunar o carte de vizită „artizanală” în timp ce toată lumea se plimbă cu un suport de calitate! Aveți grijă și investiți într-o comunicare (cărți de vizită, mailuri, broșuri) de o calitate foarte bună. Sunt armele care vă dau încredere și vă măresc imaginea de profesionalism în ochii celorlalți. Ideal ar fi să adoptați un logo încă de la început. Acest cârlig vizual vă va extinde brandul personal în mediul de afaceri pe care-l țintiți.

Bătând fierul deveniți fierari

Nu ne naștem întotdeauna încrezători în noi, dar devenim! Multiplicând întâlnirile cu ceilalți, dobândiți puțin câte puțin ușurința de a ieși în întâmpinarea lor și vă rodați elocința. Și într-o zi deveniți carismatici, cei spre care se întoarce toată lumea la întâlnirile de networking. Acordați-vă încredere și lucrați-vă postura pe teren!

Alte articole pe care poate ați dori să le citiți:

Refacerea sistemului informațional al resurselor umane

Cum știți că sunteți un bun director general

Cum să vă exploatați mai bine referințele profesionale în cazul unei candidaturi

Relaționarea – o competență critică în viața profesională și nu numai

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *