10 strategii neobișnuite pentru creșterea implicării în ședințe
Nu toate ședințele sunt la fel și nici nu trebuie tratate ca atare. Cu cât atmosfera este mai puțin tensionată, cu atât mai productivă va fi întâlnirea: încurajând pe fiecare să se deschidă și să fie cât mai autentici este o cale sigură pentru a deschide un flux de creativitate.
Am adunat mai jos părerile a zece antreprenori din Young Entrepreneur Council (YEC), din Statele Unite, despre modul în care ședințele pot face o echipă să se simtă puternică și inspirată. Sper să vă placă.
Începeți și terminați cu o glumă
Noi ne începem ședințele spărgând gheața, de obicei, cu un citat hilar sau cu o anecdotă. La sfârșit, un membru al echipei ne spune o poveste amuzantă despre vânzări sau activitatea operațională din săptămâna anterioară. Acest lucru construiește camaraderia și ajută la păstrarea ședinței din mijloc destinsă, eficientă și implicantă. – Blair Thomas, First American Merchant
Efectuarea unui exercițiu de respirație
Noi facem un exercițiu de respirație cu meditație de cinci minute înainte de începerea unei ședințe. În acest fel toată lumea e calmă, își golește mintea și e gata să se concentreze. În plus, avem o alarmă pe care o fixăm pentru timpul maxim alocat ședinței. În momentul în care alarma sună, ședința s-a terminat. Nu există scuze. Combinația aceasta ține pe toată lumea concentrată pe sarcini. – Marcela DeVivo, Homeselfe
Folosirea bomboanelor M&M
Bineînțeles, persoana care conduce ședința trebuie să fie suficient de implicată pentru a capta atenția tuturor. Totuși, dacă se trec în revistă date foarte tehnice, filozofia M&M încurajează ascultarea activă. Dați fiecărui participant câte o pungă de M&M. Când este menționat un anumit cuvânt sau concept, ei mănâncă un M&M. Puteți de asemenea diferenția culorile în funcție de diferitele subiecte ale discuției. – Nicole Munoz, Start Ranking Now
Propria descriere într-un singur cuvânt
Ne începem ședințele prin a ne descrie cu un singur cuvânt. Acesta este un exercițiu rapid și prostesc, care stabilește ritmul pentru restul întâlnirii. Deși discutăm despre noi mult mai detaliat mai târziu, atunci când ne prezentăm „veștile bune” și dăm exemple din viața reală, care ne demonstrează valorile după care ne ghidăm, acest start cu un singur cuvânt face ca toată lumea să fie implicată. Aducem astfel aspectul „uman” înapoi în ședință. – David Thomas, Cyberclick
Quizzuri
În ultima perioadă am observat că au loc jocuri de întrebări prin care șefii de departamente testează cunoștințele echipei lor. De la abordarea „primul care răspunde”, la examinări mai formale folosind chestionare de pe Google, quizzurile ascut competențele personalului și asigură absobția cunoștințelor vitale. În plus, identificarea deficitului de cunoștințe se constituie într-un material excelent de training pentru următoarea întâlnire a echipei. – David Ciccarelli, Voices.com
Includerea chestionarelor despre ședință
În timpul ședințelor cu personalul pun întrebări aleatorii acestora despre ceva deja discutat sau raportat în timpul întâlnirii sau chiar pur și simplu despre ceva cu adevărat banal (de exemplu „Care este numele pisicii lui Tom?”). Prima persoană care răspunde corect primește un card cadou. Veți fi surprinși cât de bine se implică oamenii când este vorba de un card cadou de $10 pentru iTunes. – Zach Binder, Ranklab
Folosirea umorului
Cele mai multe ședințe sunt reci și, ei bine, prea puțin umane. În definitiv e vorba de business, nu-i așa? Greșit. Cel mai bun mod de a-i ține pe toți implicați și atenți? Stârniți-le râsul. Distrați-i în timp ce-i informați. Povestiți. De fapt, conform unui studiu, „șabloanele unoristice declanșează comunicarea socio-emoțională pozitivă, o structură procedurală și noi soluții”. Așa că aruncați din când în când câte o glumă. – Robby Berthume, Bull & Beard
Încurajarea luării de notițe
Pentru ședințele noastre, distribuim de obicei pixuri și foi de hârtie astfel încât oamenii să se simtă îndemnați să ia notițe. Am observat că această practică nu numai că asigură o documentare mai bună și în acest fel îmbunătățește rezultatele, dar ajută și la ameliorarea concentrării prin abaterea atenției de la telefoanele mobile și alte posibile distracții. – Pratham Mittal, Venture Pack
Adăugarea cântatului
Dacă toată lumea începe să lâncezească și pot simți că angajații din străinătate încep să caute pe internet, îi fac pe fiecare să-și cânte actualizările. Sună oribil, dar aduce râsul și îi face pe oameni atenți. – Joel Butterfly, InGenius Prep
Mutarea ședinței afară
Au fost câteva zile extraordinare în care era prea tern să te afli într-o sală de conferință. Nimeni nu voia să fie acolo. Într-o zi, cu adevărat însorită, am sugerat să ne mutăm afară. Adesea când e vreme bună, ne ținem pur și simplu întâlnirile afară. Tuturor le place aerul curat și abia așteaptă aceste întâlniri. – Drew Hendricks, Buttercup
Voi ce părere aveți? Cum se pot adapta aceste sugestii la specificul mioritic? Sau cum faceți voi să ieșiți din monotonia unei ședințe?
Alte articole:
Ați fost eficient în această săptămână? Despre feedback-ul propriu
Utilizați ziua de luni pentru a fi productiv toată săptămâna
Perfecționiști cu costum și cravată – chestia asta se tratează…