Blog

Blog
Marketing pentru generația Y – cum să-i seduceți

Comments (0) - Uncategorized

Marketing pentru generația Y – cum să-i seduceți

Generația Y, de la douăzeci și ceva la aproape 40 de ani, tineri, factori de influență, reprezintă o piață suculentă de milioane de consumatori, deci o miză importantă de seducție și fidelizare pentru mărci. Dar cine sunt ei cu adevărat? În ce fel obiceiurile lor de consum și mijloacele lor de comunicare fac să evolueze codurile de marketing? Ce strategii de marketing trebuie adoptate pentru a-i atrage?

O generație conectată

Generația Y s-a născut practic cu mouse-ul în mână, a crescut cu boom-ul internetului, explozia telefoniei mobile (probabil că și noi avem mai multe abonamente sau cartele telefonice decât locuitori) și celelalte ecrane numerice. Ei nu se mai pot lipsi de cea de-a treia mână, smartphone-ul, pe care-l mânuiesc cu mare dexteritate. 70% dintre ei recunosc că sunt dependenți, consultându-l de până la 150 de ori pe zi. Preferința lor înainte de orice? Să asculte muzică și să facă fotografii pentru a le posta pe rețelele sociale (80% dintre tineri sunt prezenți), într-un mod spontan și efemer. Telefonul devine deci un instrument de legătură socială. În permanență conectați cu ceilalți și cu lumea exterioară, ei vor să revoluționeze lucrurile și să lase urme.

Tineri în căutarea identității

Au evoluat într-un context de incertitudine, criză economică, precarizarea locurilor de muncă, adesea în sânul unei familii recompuse. În această lume în mișcare, ei nu se mai identifică cu părinții lor de peste șaizeci de ani, nici cu modelele propuse de adulți într-o manieră generală și trebuie să se reconstruiască ei înșiși. Împărțiți între dorința de a se demarca și o nevoie puternică de apartenență, adesea taxați ca individualiști, ei sunt mai ales în căutarea unei vieți bune, a plăcerii și a divertismentului și aici mărcile trebuie să fie deosebit de atente.

Consumatori-actori cu așteptări specifice

Cei din Y acționează ca adevărați cumpărători deștepți, consumatori moderni, avizați, exigenți, responsabili și oportuniști. Nu sunt proști, citesc părerile și compară prețurile înainte de a se precipita să cumpere, mai ales dacă trebuie să-și modifice bugetul. Așteptările lor? Un brand care le dă cuvântul, le permite să se exprime, să se afirme, să existe în sânul unei comunități, să se distreze și să învețe. Rupți de tehnicile de push-marketing, apreciază avantajele, cadourile și reducerile promoționale, dacă sunt ușor de obținut și rapide. Ei caută în mod prioritar o legătură emoțională cu marca.

Produse unice pentru consumatori unici

Pentru a răspunde nevoii lor de diferențiere și de apropiere de branduri, personalizarea produselor este un mijloc eficace redutabil pentru a-i atrage, așa cum dovedesc campaniile „Partajează o Cola”, „Pentru fiecare un borcan de Nutella” sau personalizarea pantofilor Nike. Luxul se aliniază și el cu conceptul „Monograma Mea” de la Vuitton, care permite gravarea inițialelor și alegerea unor benzi bicolore pentru o geantă personalizată!

A-i îmbarca în aventura brandului

Mărcile trebuie să dezvolte o strategie de conversație cu Generația Y: să-i asculte, să le pună întrebări, să le dea cuvântul, să-i facă să participe la viața mărcii, cum a făcut de exemplu Dragibus în Franța, care a supus votului fanilor păstrarea culorilor alb și maro în paleta de culori. Trebuie mers în întâmpinarea lor, organizate evenimente pentru ei, pentru a-i face să vină spre produse și marcă. Se pot organiza seri de porți deschise, ateliere de degustare (acolo unde e cazul) sau întâlniri cu patronii și salariații, care au din ce în ce mai mult succes.

O doză de umor și multă distracție

Tinerii care râd sunt tineri seduși: mărcile care-i fac să râdă și îi amuză au înțeles. Le place publicitatea cu un ton decalat, jocurile, concursurile.

A le vorbi de ceea ce-i interesează

Aici vorbim deja de o evoluție în marketing. Nu mai este vorba de a vorbi despre produs, ci despre universul mărcii și încă și mai important de cel al tinerilor. Strategia constă în a produce conținutul care-i interesează, chiar dacă acesta nu are nicio legătură cu produsul.

Digitalul răspunde obiceiurilor lor de consum

Pentru a ținti generația Y, o distribuție și o comunicare multicanal rămân indispensabile, la fel ca și pentru alte generații. Totuși, digitalul rămâne instrumentul inconturnabil pentru a le vorbi tinerilor și a răspunde obiceiurilor lor de consum. A trece pe lângă, poate afecta grav imaginea mărcii. Marketingul digital dezvoltă notorietatea mărcii, întreține sentimentul de apartenență, facilitează actul de a cumpăra, se calează pe ritmul unei vieți rapide cu promoții instantanee. Digitalul răspunde noului parcurs de cumpărare – a vedea părerile, a cumpăra și a lăsa un comentariu – cu un serviciu clienți online. Red Bull, un brand creativ și îndrăzneț, reprezintă un caz școală de strategie de marketing pentru generația Y: poziționarea în domeniul sporturilor extreme, strategia de a scoate în față marca și evenimentele, legate de o puternică prezență digitală prin buzz-uri virale, sporturi extreme și multiple suporturi de comunicare.

Deci sunteți gata să ridicați mănușa aruncată de consumatorii din generația Y? Aștept ca întotdeauna comentariile voastre.

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

Cum să vă recunoaşteţi greşelile în faţa şefului

Lecții de marketing de la Steve Jobs

Luați decizii bune, dar cum le duceți până la capăt?

Copiați liderii adevărați pentru a vă optimiza performanța intelectuală

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *