Blog

Blog
Facerea de bine vă face performanți

Comments (0) - Uncategorized

Facerea de bine vă face performanți

Sam Sewell a studiat și a creat la Universitatea Sterling un program de marketing și de management bazat pe principiile managementului științific dezvoltate de Abraham Maslow, Peter Drucker, Douglas McGregor și pe lucrările lui John Nash, premiu Nobel pentru economie.

Bebjamin Franklin dăduse deja acest sfat

Știința marketingului și a managementului în secolul 21, analizată într-un articol de Sam Sewell, începe cu: „Cei care-și abandonează libertatea pentru mai multă securitate nu merită nici libertatea, nici securitatea”. Benjamin Franklin a înțeles că practicile comerciale luminate și etice produc mai mult profit atunci când spunea: „A face bine, făcând bine.” Istoria capitalismului american este jalonată de reușite legate de aplicarea acestui principiu. A face „bine” pentru personal, face bine întreprinderii. A trebuit să așteptăm până în anii 90 pentru ca știința managementului să-l predea studenților și să le permită să creeze bogăția stabilă făcând bine colaboratorilor, clienților și comunității lor. Astăzi, excelente date calitative și cantitative o demonstrează, reușita unei întreprinderi, performanța financiară, sunt direct legate de bunăstarea persoanelor.

Maslow, Drucker, McGregor și Nash

Maslow, Drucker, McGregor și Nash. Nu este vorba de un cabinet de avocatură. MDMN este acronimul creat pentru a servi ca bază de schimb în marketing și tehnica modernă de management. Abraham Maslow, prin intermediul cărților și învățămintelor sale ne aduce psihologia managementului și pozează în părintele managementului modern afirmând: „Binele trăiește într-o societate în care virtutea se plătește.” Peter Drucker, după 39 de cărți traduse în peste 30 de limbi precizează: „A devenit o evidență imediată, atât de strivitor este ceea ce spune Maslow. Dar până în ziua de azi prea puțină lume i-a dat atenție.” Și adaugă: „Maslow a scris despre management, McGregor despre psihologie, iar eu am fost cu picioarele pe pământ.” Douglas McGregor, doctor în psihologie la Univerditatea Harvard, profesor de management la Sloan School of Management a MIT, cu cartea sa „Latura umană a întreprinderii”, din 1960, a avut o influență profundă asupra practicilor de formare: „Ingeniozitatea muncitorului modern este suficientă pentru a dejuca orice sistem de control pus la punct de către conducere.” „Orice tentativă a conducerii de a aplica un comportament contrar naturii umane este predestinat eșecului. În schimb, metodele de management care întăresc natura umană sunt sigure de a furniza bogăția și bunăstarea tuturor părților.”

John Nash și frumoasa blondă dintr-un grup de 5 femei

John Nash era într-un bar cu un grup de prieteni când a început să dezvolte teoria numită astăzi „Nash equilibria”, idee care i-a adus premiul Nobel și respectul colegilor și apropiaților, în ciuda schizofreniei sale. La bar, cu prietenii, el a reperat o frumoasă blondă într-un grup de cinci femei. „dacă ne vom îndrepta cu toții spre blondă,” spune el, „ne blocăm între noi; nici măcar unul dintre noi nu se va duce după ea… și le vom insulta pe celelalte fete. Dar dacă nimeni nu se duce spre blondă, noi ne respectăm unul pe celălalt și nici nu insultăm celelalte fete. Este singura metodă de a câștiga. Cel mai bun rezultat vine din ceea ce face toată lumea atunci când este cel mai bun lucru pentru el și pentru grup.”

Mai mult profit provine din cooperare

Două concluzii importante trebuie extrase din ecuațiile lui John Nash: profitul vine mai mult din cooperare decât din concurență, iar a face bine persoanelor le face pe acestea mai performate. Pentru aprofundarea subiectului, vă propun să vă familiarizați cu operele lui Peter Drucker, „The Essential Drucker”, Abraham Maslow, „Maslow on Management”, și Douglas McGregor, „The Human Side of Enterprise”. Și să înțelegeți de ce a primit John Nash Premiul Nobel pentru economie în 1994. Chiar dacă acestor idei le-au trebuit un pic de timp pentru a-i câștiga pe profesioniștii din management, aceștia caută aplicații creative la aceste principii. Ierarhia nevoilor lui Maslow nefiind suficient legată de managementul modern, conform lui Sam Sewell, majoritatea cursurilor transmit cu dificultate idea că profitul este legat de respectul „laturei umane a întreprinderii”. Și emite în concluzie o ipoteză: „Poate că studenții fac ceea ce am făcut și eu cu algebra: am studiat-o pentru a-mi obține diploma și după aceea nu am mai rezolvat nicio problemă de algebră tot restul vieții.”

Alte articole complementare:

Debutanți – expuneți-vă valoarea de la începutul CV-ului

De ce autocritica vă ajută să reușiți

Citate din Françoise Sagan

Talente căutate de întreprinderi pe care trebuie să le aveți sau să le dezvoltați

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *