Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Tehnici de management pentru generația Z

În calitate de manageri trebuie să vă concentrați din ce în ce mai mult atenția asupra generației născute între 1994 și 2010, care sosește pe piața muncii, numită „generația Z”. A le înțelege cu adevărat nevoile, așteptările la locul de muncă, preferințele, vă va permite să-i recrutați mai ușor, să-i fidelizați și să-i pregătiți să devină conducătorii de mâine.

Nu trebuie confundate generațiile Y și Z

Dintr-un studiu realizat de Randstad la nivel mondial, la care au participat 2.000 de persoane din generațiile Y și Z, din 10 țăti diferite, reiese că generația Z ar fi mai pregătită decât generația Y să reușească în lumea muncii. Aceștia au cerut celor două generații să-și exprime preferințele referitoare la muncă, stilurile lor, percepțiile pe care le au despre ceilalți și cele mai importante tendințe care-i caracterizează. Aceste 2 generații prezintă numeroase similitudini, dar și diferențe cheie, importante de luat în considerare de către o întreprindere care vrea cu adevărat să fie atentă la ceea ce motivează fiecare generație. Conform acestui studiu, generația Z ar fi mai antreprenorială, deschisă la minte și mai puțin motivată de bani decât generația Y. Generația Z apare ca fiind mai realistă în așteptările sale legate de locul de muncă decât generația Y, care este destul de nerealistă, chiar optimistă atunci când vine vorba despre viitor, în timp ce generația Z este conștientă de eforturile care trebuie făcute pentru a găsi modurile de a se adapta la realitatea pieței.

Generația Z mai întreprinzătoare

Conform anchetei, ar fi mai mulți din generația Z care vor să-și lanseze propria întreprindere și să recruteze salariați. Ceea ce așează acest grup în cele mai bune poziții pentru crearea propriei întreprinderi este accesul la mai multe contacte, resurse și informații, pe care le au în viață prin intermediul internetului. Atunci când recrutați pe cineva din generația Z, pentru a-i exploata spiritul antreprenorial, este mai bine să creați o cultură care-i mobilizează într-un proiect legat direct de reușita întreprinderii.

Evoluția carierei lor îi motivează mai mult decât banii

Generația Z se anunță mai motivată de posibilitățile de avansare decât generația Y, care au intrat pe piața muncii în plină recesiune economică și au tendința de a recupera, pentru a trăi ca părinții lor. Generația Z a văzut ce a făcut criza economică generației Y, ceea ce-i face și mai prudenți și strategici. Ei sunt conștienți de necesitatea de a găsi un job și de a învăța cât mai mult pentru a putea evolua, acceptând chiar că ucenicia nu rimează întotdeauna cu cel mai bun salariu.

Preferă metodele tradiționale de comunicare

În timp ce majoritatea oamenilor consideră că generația Z se folosește în special de Facebook, Twitter sau Snapchat pentru a comunica, de fapt contrariul este mai aproape de adevăr. Majoritatea celor din generația Z preferă comunicarea prin viu grai, față în față, mesajelor pe mail sau prin mesagerie. Dacă doriți să coordonați membri ai generației Z ori să le vindeți produse sau servicii, trebuie să țineți cont de această preferință a lor în comunicare.

Vor să fie luați în serios

Cei din generația Z știu că sunt tineri și debutanți în cariera profesională, dar vor ca întreprinderea să-i ia în considerare și să-i susțină. Ei își doresc mai mult decât generația Y ca managerii să le asculte ideile și opiniile și să participe cât mai devreme posibil la ședințe de direcție, fără a aștepta prea mult șansa de a reuși.

Vor să muncească pentru un lider onest

Jumătate din generația Z interogată a indicat onestitatea drept calitatea cea mai importantă pentru a fi un bun lider. Ei vor deci să muncească pentru un conducător deschis, accesibil, care le acordă încredere fără a le ascunde informații, datorită vârstei sau poziției lor în întreprindere. Dacă sunteți onești, ei vor avea încredere în voi, fie că-i conduceți ori le vindeți ceva.

Alte articole pentru dumneavoastră:

Inovația de ruptură văzută prin ochii unui expert

Branding personal: diferenţiaţi-vă pentru a fi remarcaţi

10 diferențe cruciale între câștigători și perdanți

Cum să ne ameliorăm „branding-ul personal”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *