Blog

Blog

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Storytelling – 3 povești gata de a fi folosite

Dintre cele 170 de povești gata de utilizare pe care le propune Stephane Dangel în cartea sa despre storytelling, vă propun astăzi 3…

În cartea sa „Storytelling minute, 170 histoires prêtes à l’emploi pour animer vos interventions” (Storytelling la minut, 170 de povești gata de utilizare pentru a vă anima intervențiile), Stephane Dangel propune 170 de povești extrase din anecdote istorice, fabule, metafore, povești adevărate, etc. pentru a vă face atractive intervențiile. Am selecționat 3 (din cele 170!) care mi-au plăcut și care au avantajul de a fi scurte.

Aripile fluturelui

Pentru a ilustra că a se lupta este uneori singura soluție pentru a deveni puternici.

Mi s-a povestit despre un om care a făcut o descoperire neașteptată. Neașteptată pentru el, în realitate oamenii de știință cunosc bine această particularitate a fluturilor. În timp ce lucra în grădină, acest om a dat de coconul unui fluture. Și l-a găsit la momentul potrivit: o mică deschidere tocmai se făcuse în cocon. Omul s-a oprit atunci din muncă și a rămas să urmărească, timp de mai multe ore, fluturele care încerca cu toate forțele să iasă din cocon. La un moment dat, el s-a hotărât să-l ajute un pic: a căutat niște foarfeci și a tăiat capătul coconului pentru a lărgi deschiderea. Iar fluturele a reușit atunci să iasă din cocon fără nicio dificultate.

Dar era un fluture care nu avea un aer prea viguros. Nici nu era de altfel prea frumos. Omul așteptă, sperând că fluturele va lua aspectul normal înainte de a-și lua zborul… Dar nu se întâmplă nimic. De fapt, fluturele nu-și va lua niciodată zborul, ci va muri acolo, pe loc. Omul nu știa că eforturile fluturelui de a ieși din coconul său erau mijlocul prin care natura aducea fluidul din corpul fluturelui în aripi, pentru a-i permite să-și ia zborul.

Cei trei croitori

Pentru a ilustra faptul că pentru a vinde bine, trebuie să te ridici la înălțimea clienților tăi.

Trei croitori au hotărât să se instaleze pe aceeași stradă. Din punct de vedere comercial este ridicol! Dar este o chestiune de rivalitate personală și în acest domeniu logica și rațiunea nu-și găsesc întotdeauna locul. Pentru a atrage un maxim de clienți, primul își instalează deasupra ușii atelierului o firmă mare: „sunt cel mai bun croitor din regiune”. Cel de-al doilea instalează o firmă încă și mai mare: „sunt cel mai bun croitor din țară”. Al treilea se scarpină în cap și instalează o firmă foarte mică: „sunt cel mai bun croitor de pe această stradă”. Și unde credeți că s-au dus majoritatea clienților?

Lovitura lui Steve Jobs

Pentru a ilustra că atunci când vrei să convingi pe cineva, trebuie să-i lărgești perspectivele. Și nu rămânând „lipit” de produsul pe care încercăm să i-l vindem putem reuși. Nu rămâneți la suprafață, mergeți în profunzime.

Aceasta a devenit legendară, dar este adevărată. În 1983, Steve Jobs l-a primit pe John Sculley, atunci președinte la Pepsi, pentru a-i propune să devină mâna sa dreaptă la Apple. Și iată cum a reușit să-l convingă: cu o simplă frază. El i-a spus: „Preferi să continui să vinzi apă cu zahăr pentru tot restul zilelor sau să vii să schimbi lumea alături de mine?” La puțin timp după aceea, John Sculley se alătura echipei Apple unde va rămâne 10 ani. Povestea nu s-a terminat la fel de bine pentru Steve Jobs, cel puțin la momentul respectiv, care a fost silit în 1985 să plece după o luptă dură, în interiorul organizației, cu același Sculley. El s-a întors la Apple în 1997, în urma fuziunii cu NeXT, pe care o crease după plecarea de la Apple.

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

O schimbare de unghi – de la managementul de tranziție la cel de transformare

Câteodată e bine să fii agasant…

16 mituri despre investițiile bune

Exploatarea conflictelor ca sursă a performanței

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *