Primul furnizor al motivării pentru echipele voastre
Pentru a vă conduce întreprinderea spre reușită și prosperitate, nu este suficient să vreți, vă trebuie motivația care vă ajută să extrageți energie din capacitățile, forțele și sufletul vostru pentru a vă atinge obiectivul. Dacă dumneavoastră, patronul, liderul echipelor, posedați acest motor care vă împinge afacerea spre reușită, veți putea s-o transmiteți tuturor colaboratorilor pentru că sunteți principalul lor furnizor de motivație.
Cum se naște motivarea
Orice este o sursă de motivare, inclusiv teama care poate deveni un carburant pentru a merge înainte. Dacă sunteți îngroziți de idea de a a fi salariați într-o întreprindere, vă dați peste cap pentru a vă face propria întreprindere durabilă. Pentru alții, același lucru îi poate paraliza sau deprima. Ce vă motivează în întreprindere? În ciuda marilor diferențe care vă disting de alți antreprenori, le semănați mai mult decât credeți, pentru că, la fel ca ei, vreți dragoste, să fiți acceptat și apreciat. Este determinant pentru a clădi o întreprindere prosperă. Iar pentru a înțelege natura motivației dumneavoastră, vă propun să vă gândiți și să răspundeți la aceste întrebări.
Cum sunteți: „La ce bun!” sau „De ce nu?”
Problemele sunt inerente în viața întreprinderii, dar modul în care le abordați depinde de modul în care vedeți lumea. Cei de tip „La ce bun!” se îneacă în motive, pretexte, lucruri de început care prevestesc eșecul unui proiect, cum ar fi „Ar fi fost pertinent anul trecut” sau „Costă prea mult timp sau bani”. Și atunci convinși de justețea acestor raționamente nu puteți decât să oftați și să vă abțineți considerând „Că nu merită deranjul”. În schimb, în aceeași situație, ați putea căuta soluții chiar dacă se găsesc într-un domeniu necunoscut vouă. În loc să vă gândiți la ceea ce ar împiedica succesul, temperamentul și viziunea voastră în afaceri vă incită să spuneți „De ce nu! Nu am nimic de pierdut.”.
Vă concentrați asupra motivelor sau asupra rezultatelor?
Fie vă gândiți la motivele care vă pot justifica acțiunile și întreprinderea, fie la rezultatele acțiunilor voastre. În primul caz, dacă vă concentrați pe motive, veți avea dificultăți în a vă realiza proiectele și mai ales visurile. În schimb dacă vizați un nou obiectiv, un rezultat pe care nu l-ați atins niciodată, trebuie să vă mobilizați cu abordări noi și să vă concentrați pe rezultate. Într-o manieră generală, în viața persoanlă sau în activitatea profesională, vă veți atinge mai ușor visele și veți cunoaște o bunăstare și o îmbogățire personală și financiară.
Gândiți „E imposibil” sau „Voi găsi o soluție” ?
Dacă porniți de la început cu gândul că este imposibil, vă montați de la început într-o stare de spirit care duce la un non rezultat, pentru că aceasta induce faptul că nu veți căuta să rezolvați problema, iar afirmația de la început devine un fel de profeție auto-realizabilă. În schimb, dacă credeți că poate fi rezolvată, vă puneți în condiția de a o face. Rezultatele pe care le veți obține în viață sunt bazate pe ceea ce credeți despre capacitățile voastre.
Urmați regulile sau știți să le încălcați?
Regulile sunt stabilite pentru a menține ordinea, pentru facilitarea funcționării organizațiilor și a realizării politicii stabilite. Totuși anumite reguli merită să fie încălcate pentru a descoperi noi orizonturi, potențialuri și perspective necunoscute până atunci. În viață, preferați cu siguranță să respectați regulile pentru siguranță, dar antreprenorii care înaintează și reușesc au spart adesea o regulă stabilită, o practică dobândită sau o abordare convenită. Transgresiunea în acest caz este purtătoarea inovației și a viitorului.
Vedeți lumea ca pe o amenințare sau ca pe o oportunitate?
Atrageți ceea ce credeți. Dacă priviți lumea cu ochelari fumurii și vedeți doar rivalități, afaceri proaste și pierderi, veți simți mai mult decât orice aceste nenorociri în viață, iar întreprinderea își va irosi energia în lupte intestine, sterile. În schimb, multiplicându-vă acțiunile prin mici acte de generozitate, de stimă, dacă vă gândiți la potențial și la speranțe, veți fi gata să identificați în mediul dumneavoastră posibilitățile care seamănă cu viziunea dumneavoastră și veți fi în măsură să vi le însușiți.
Alte articole:
Cum vă gestionați timpul ca freelancer?
Exploatați-vă carisma de lideri
Tehnici cheie de prezentare utilizate de Steve Jobs
Interviul de recrutare – non-verbalul spune mai mult decât vorbele dumneavoastră