Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Leadershipul în timpul transformării – rolul sentimentelor

Ghidarea schimbărilor transformaționale necesită o cunoaștere intimă a laturii umane. Furtuna disruptivă face ravagii, forțând multe companii să-și schimbe modelul de business. Cultura companiilor și comportamentul oamenilor trebuie să se schimbe pentru a ajunge la rezultatele dorite.

Schimbarea nu înseamnă doar fapte concrete, ci și un rezultat al gândurilor și al emoțiilor – care puse împreună determină o schimbarea a sentimentelor și în consecință a comportamentului.

Rezistența la schimbare provine din teama de necunoscut sau din așteptarea unor pierderi. Fațada rezistenței individuale la schimbare este modul în care ei percep schimbarea. Partea ascunsă este modul în care ei sunt echipați pentru a da piept cu schimbarea la care se așteaptă.

Nivelul individual de rezistență la schimbare este determinat de modul în care este percepută schimbarea, pozitiv sau negativ, și cât de sever se așteaptă să fie impactul acesteia asupra lor.

Atunci când frica devine predominantă, lucrurile solicitate angajaților sunt acceptate în mod pasiv, aceștia nu sunt înclinați să îmbunătățească ceva și fac munca doar pentru a-și asigura un venit permanent.

Reducerea intensității rezistenței la schimbare

Într-o organizație cu o cultură a încrederii, o comunicare transparentă, cu oameni implicați, devotați și relații personale pozitive, rezistența la schimbare este mai ușor de observat, de intensitate mai mică și mai ușor de depășit.

Alte articole:

Managementul colaborativ

Un bun angajat nu este în mod obligatoriu un bun consultant şi viceversa

Câteva lucruri pe care un CEO le poate învăţa din managementul de proiect

Despre schimbarea jobului și cum să luați o decizie bună

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *