Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Cum să vă pregătiți să lucrați cu o echipă din ce în ce mai virtuală

Munciți deja adesea departe de birou, prin telefon, pe laptop sau smartphone, așa că vă puteți imagina ca având într-o zi un birou virtual. Alegând acest mod de lucru, întreprinderea voastră trebuie să-și adapteze managementul și să vă lase să vă alegeți orarele. Ea va profita în acest fel de o creștere a productivității, iar voi de un confort al vieții profesionale și personale.

Despre managementul la distanță

Din ce în ce mai multe întreprinderi îl aplică și din ce în ce mai mulți salariați lucrează complet sau parțial la domiciliu. Munca la distanță intră progresiv în moravuri, în ciuda reticențelor manageriale de gestionare a unei echipe la distanță și a idei preconcepute a riscului de izolare a colaboratorului sau de demotivare. Ambele părți sunt câștigătoare. Colaboratorul pierde mai puțin timp cu drumurile, având o mai bună productivitate decât a colegului de la biroul din întreprindere. Chiar dacă la început munca la distanță era rezervată sarcinilor de execuție, de televânzări și de administrație, acest mod de funcționare invadează toate funcțiile și, în cazurile extreme, crează întreprinderi cu personal virtual.

Alegerea unei meserii compatibile cu distanța

Numeroase meserii pot fi făcute de la distanță, probabil jumătate din posturile ocupate sunt compatibile cu telemunca. Posturile virtuale cele mai curente sunt cele de directori, dezvoltatori, inginer informatic, web, comercial, ziarist, contabil, financiar și director de marketing. Alte posibilități de muncă la distanță pot fi disponibile cu program complet sau parțial și vor fi din ce în ce mai mult propuse, dacă munca poate fi realizată prin telefon, prin mail sau alte aplicații.

Recrutarea colaboratorilor gata să lucreze de la distanță

Factorul cel mai important în momentul recrutării unui colaborator la distanță este de al găsi pe cel care este demn de încredere, capabil de o mare autonomie și de a fi organizat. El trebuie să fie total competent și să nu aibă nevoie de un ajutor de proximitate, care să-i reamintească modul în care trebuie să muncească în termeni de calitate, timp și termene. Este o personalitate solidă, obișnuită cu munca în solo și izolată, dar în coordonare cu alții din rețea. Generațiile X și Z, deja obișnuite să lucreze de la distanță, pot fi o bună alegere pentru că ei știu ce să facă fără parametri geografici și orare arbitrare.

A rămâne proactiv în comunicare

Întreprinderile de succes au reuniuni în mod regulat cu colaboratorii la distanță. Contactele regulate și frecvente pe mail sunt foarte utile, încă și mai bune cele prin telefon, teleconferințele, chiar pe video, pentru reuniunile de lucru, dar și pentru pauze de cafea virtuale. Totul este o chestiune de sincronizare.

Privilegiați flexibilitatea orarelor

Cu excepția colaboratorilor care au de-a face cu clienții printr-o prezență fizică, toți ceilalți pot avea orare proprii, pe care și le aleg. Flexibilitatea „a la carte” este motivantă și gratifiantă pentru fiecare colaborator, care își poate amenaja timpul de muncă în funcție de cerințele sale personale și familiale. Acest lucru duce la o mai bună gestionare a timpului, o reducere a presiunii și stresului, un management al resurselor umane mai personalizat, dar în total mai profitabil pentru echipe și pentru organizație.

Profitați de tehnologie

Managerul nu trebuie să se mai întrebe – și nici să se neliniștească de – ce face colaboratorul, pentru că pur și simplu acesta nu mai este prezent în biroul de alături și nu este vizibil pe culoare. În ziua de azi există mijloace eficiente de a-l urmări fără a fi în mod fizic în aceleași birouri. Tehnologia cloud a evoluat și permite astăzi unei echipe dispersate să lucreze prin intermediul unor aranjamente virtuale. Un program informatic de birou virtual crează imaginea unui birou și permite fiecăruia să vadă cine este disponibil dând click pe un buton, ca și cum i-ați bate la ușă, iar acest lucru dă sentimentul aparteneței la o echipă adunată împreună prin mijloace tehnologice.

Găsiți ocaziile de a se vedea față în față

Întreprinderea virtuală trebuie să găsească mijloacele de a răspunde aspirațiilor fiecărui membru al echipei. Întâlniri reale trebuie planificate și provocate ocazii pentru a întâlni colaboratorii îndepărtați, mai ales de către managerul responsabil. În același oraș acest lucru se poate face cu ocazia unui prânz ori a unei cine, iar atunci când colaboratorul solo se află într-o altă regiune sau țară, o deplasare a managerului trebuie exploatată pentru a organiza această întâlnire.

Alte articole interesante:

Ameliorându-vă capacitatea de a asculta veţi deveni foarte interesanți şi productivi

Churchill despre caracteristicile unui lider adevărat

Pe scurt despre interviul de recrutare

Ce înseamnă transformarea numerică

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *