Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Bune practici pentru crearea propriei întreprinderi

Sunteți hotărâți, vă veți lansa și veți crea propria întreprindere. Tineri sau mai puțin tineri, dar debutanți în rolul de antreprenor, aveți o idee superbă și v-ați săturat să vă dedicați energia creatoare altcuiva. Pentru a aduce toate șansele de partea dumneavoastră, iată 16 sfaturi și idei pentru a demara bine.

1. Faceți un inventar

Nu toată lumea e făcută pentru a porni o întreprindere. Chiar și cu o idee genială, puteți să nu aveți toate trăsăturile de personalitate pentru a vă asuma lansarea unei afaceri. Înainte de a investi timp și bani, verificați dacă posedați caracteristicile tipice ale unui antreprenor.

2. Dezvoltarea unei idei

Nu dezvoltați o întreprindere pentru că este la modă și în principiu acest lucru aduce mulți bani. Dezvoltați un concept de întreprindere într-un domeniu care vă pasionează și în care aveți deja o experiență, în orice caz cu un produs sau serviciu care poate ameliora viața consumatorilor.

3. Redactarea unui business plan

Pentru dumneavoastră este o foaie de drum către viitor, necesară pentru a vă prezenta idea investitorilor. A-l redacta vă conduce la a gândi totul și a vă prezenta produsele sau serviciile, prețurile, piața țintă, proiecțiile vânzărilor, previziunile de trezorerie, cheltuielile fixe și variabile.

4. Identificarea pieței

Evaluarea pieței trebuie să vă aducă la cunoștință oferta concurenților, avantajele lor concurențiale, punctele slabe ale ofertelor lor, poziționări, cote de piață; cererea clienților: cine sunt, care le sunt nevoile, așteptările și dimensiunea pieței în volum și în valoare, dar și cota voastră potențială de piață.

5. Determinarea costurilor și construcția bugetului

Căutați toți factorii de cost pentru realizarea activității. Nu numai că acest lucru vă ajută să vă gestionați afacerea cu eficacitate, dar mai ales orice investitor vă va cere asta.

6. Găsiți investitorul potrivit și ascultați-l

Aveți nevoie de fonduri pentru a începe sau a vă dezvolta activitatea și trebuie să alegeți forma cea mai potrivită (împrumut, subvenții sau capital de risc). Este mai bine să alegeți investitorul care vă împărtășește pasiunea, o persoană în care aveți încredere. El are un cuvânt de spus în întreprindere, ascultați-i sfaturile și sugestiile. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să faceți tot ce vă spune.

7. Aveți grijă de fan clubul vostru

Vă veți investi complet din punct de vedere al timpului și a banilor și veți avea nevoie de susținere din partea familiei și prietenilor, care vă vor ajuta să depășiți această perioadă dificilă din punct de vedere financiar și emoțional.

8. Determinarea structurii juridice

Aveți de ales între mai multe formule: PFA, SRL, SA. Căutați sfatul unui expert și țineți cont de toate cerințele patrimoniale, sociale sau fiscale.

9. Alegerea numelui

Hotărâți-vă pentru un nume cât mai convenabil pentru întreprinderea dumneavoastră. Un nume disponibil, o marcă spunând ceva, care să fie simplu, ușor de memorat, mai curând scurt pentru a fi percutant, peren și să nu fie legat de o modă care trece, un nume unic care vă reflectă identitatea și valorile. Verificați-i disponibilitatea și înscrieți-l la Registrul Comerțului.

10. Îndepliniți obligațiile sociale, fiscale și contabile

11. Asigurați-vă

Dacă întreprinderea dumneavoastră acordă consultanță persoanelor private sau întreprinderilor, aveți interesul să preveniți orice incident: un client nemulțumit, pierderea informațiilor confidențiale, un serviciu nepotrivit. O asigurare de răspundere civilă profesională vă poare garanta o anumită serenitate pentru dezvoltarea activității.

12. Oferirea unor noi produse și servicii

Trebuie să vă adaptați la piață și la nevoile clienților voștri pentru a-i fideliza, a câștiga clienți noi și în orice caz să le furnizați un serviciu de calitate.

13. Crearea unui site web

Astăzi o întreprindere care nu există pe internet nu există deloc. Nu este o vitrină, ci un mod de a vă dezvolta afacerea prin e-comerț și optimizarea prezenței voastre pe rețelele de socializare.

14. Urmăriți cu atenție plățile clienților

15. Recrutați-vă colaboratorii potriviți

16. Acceptați să fiți ultimul plătit

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Cum omorâți zvonurile înainte să vă îngroape

Cum vă deconectați în vacanță fără a ieși complet din circuit

Sunteți făcuți pentru a fi numărul 1 sau numărul 2?

Redactarea unui mesaj de absență eficient la plecarea în vacanță

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *