Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

6 pași simpli pentru a vă dezvolta abilitățile de a asculta

A asculta este una dintre cele mai apreciate abilități la locul de muncă, dar și în viață. Spre deosebire însă de citire și scriere, nu suntem niciodată învățați cum să ascultăm. Îmbunătățirea abilităților de a asculta poate face o diferență uriașă atât la serviciu cât și în general în relaționare. Ținând cont că nu sunteți formați pentru a asculta, care ar fi niște pași simpli către dezvoltarea acestei competențe?

Începeți să observați

Există destule șanse ca în business să participați la multe întâlniri. Și este foarte probabil ca la acele întâlniri să se vorbească mult, dar să se asculte prea puțin. Oamenii au senzația unei contribuții atunci când vorbesc. Și de aceea fac observații doar pentru a simți că își aduc contribuția.

Începeți să observați cât de mult ascultați, dumneavoastră și echipa, la locul de muncă.

Evitați întreruperile

Cât de des vedeți pe cineva explicând ceva important atunci când altcineva îl întrerupe? Există posibilitatea ca și voi (și oricare dintre noi) să întrerupeți pe alții din când în când. Problema este că:

  • Cealaltă persoană este mai puțin înclinată să vă asculte;
  • Dacă întrerupeți pe cineva în plin discurs se poate să-și piardă șirul gândurilor.

Fixați-vă ca o provocare să nu întrerupeți și observați ce diferență face acest lucru asupra contribuțiilor dumneavoastră și a calității deciziilor.

Încetați să terminați frazele celorlalți

Uneori poate fi util să umpleți golurile pentru cineva care a rămas blocat. Dar dacă o faceți prea des devine iritant. Chiar mai rău, s-ar putea amestecându-vă să amintiți celeilalte părți de lucruri pe care le uitase (de exemplu de cine știe ce gafă pe care ați făcut-o).

Opriți-vă din încercarea de a marca puncte

Cât de des vi s-a pus o întrebare și apoi în timp ce ați răspuns, cealaltă persoană a început să vă spună că ceea ce credea era o poveste mai bună? Dacă puneți cuiva o întrebare, partajați-vă prin toate mijloacele experiențele pentru a stabili un raport, dar nu încercați să păreți superiori.

Nu săriți prea repede la concluzii

În multe ocazii oamenii vor doar să fie auziți. Nu caută sfaturi sau sugestii. Este o greșeală comună pe care multă lume o face când ascultă, ajung prea repede la concluzii și își oferă punctul de vedere. Fiți siguri că i-ați dat șansa celeilalte persoane de a fi auzită și abia apoi oferiți-i sugestiile dumneavoastră.

Gândiți-vă bine

Atunci când ascultați este bine să reflectați, reformulând în propriile cuvinte ceea ce ați înțeles din ceea ce s-a spus. Beneficiile acestei metode includ:

  • Recunoașterea din partea celeilalte părți a faptului că ascultătorul încearcă să înțeleagă;
  • Permite oportunitatea de a clarifica.

Ascultarea este un atribut căutat la manageri și lideri. Făcând câteva schimbări simple, puteți începe să excelați în acest domeniu.

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Râsul – un instrument de management în perioadă de criză

Cum să luaţi cea mai bună decizie în interesul dumneavoastră

Ce tip de antreprenor sunteți?

Cum să reușiți să inovați

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *