Richard Branson – 10 modalități de a câștiga în afaceri
Fondatorul grupului Virgin ne oferă un cadou, dându-ne cheile celor mai bune sfaturi ale sale pentru a reuși ca antreprenori. Descoperiți mai jos un extras dintr-o postare de pe blogul său, din urmă cu câțiva ani, despre succesul în afaceri.
Urmați-vă visurile
Veți trăi o viață mult mai bună dacă vă veți urmări pasiunile. Cel care muncește într-un domeniu care-i place profită în general de viață mai mult decât alții, pur și simplu pentru că-și urmează visurile.
A face bine
Dacă nu aduceți nicio diferență, nicio valoare adăugată în viața altora, nu ar trebui să fiți în afaceri. O întreprindere are responsabilitatea de a face o diferență care furnizează un avantaj unui grup, unei comunități, personalului, clienților, lumii. Uimitor este că a face bine este bine și pentru afaceri. Vă așteptați la asta?
A crede în ideile voastre
Dați întreprinderii voastre tot ce aveți. Un angajament pasionat în întreprindere și în obiectivele personale poate face toată diferența între succes și eșec. Dacă nu sunteți mândri de ceea ce faceți, de ce ar fi altcineva? Dacă rămâneți concentrați pe a fi cei mai buni în ceea ce faceți, este mai probabil să fiți urmați de ceilalți.
Nu abandonați
În fața momentelor dificile, cel mai bun lucru pe care-l puteți face este să vă dublați eforturile, să vă reașezați în șa, să reîncepeți ceea ce nu v-a ieșit și veți fi uimiți de ceea ce puteți realiza când tenacitatea dumneavoastră se lipește de niște obiective.
Amuzați-vă
Și asigurați-vă că se amuză și membrii echipei voastre. O stare de spirit bună este una dintre cele mai importante componente ale oricărei acțiuni reușite. Dacă nu vă amuzați, este probabil ca în timp să vă opriți și să încercați altceva. Angajați persoane care caută ceea ce-i mai bun în ceilalți, care rostesc mai multe elogii decât distribuie critici și cărora le place cu adevărat ceea ce fac.
Delegați și petreceți mai mult timp cu familia
Arta delegării este una dintre competențele cheie ale antreprenorului. Aveți grijă „să vă recrutați slăbiciunile”, persoane care pot face în special ceea ce nu știți să faceți bine, pentru a vă elibera. Această strategie vă permite în mod egal de a petrece mai mult timp cu familia dumneavoastră, care este cu adevărat cel mai important lucru dintre toate.
Ascultați și luați note
Dacă nu vă scrieți ideile spontane, ele pot dispărea într-o clipită. Aveți grijă să păstrați o urmă și să faceți liste. Și mai ales ascultați mai mult și vorbiți mai puțin. O cultură a ascultării poate depăși dificultăți importante.
Comunicați și colaborați
Munciți și jucați-vă împreună cu ceilalți. Steve Jobs a construit la Apple medii de lucru deschise care se împletesc, invită la partajarea viziunilor și favorizează inovația.
Stingeți calculatorul și telefonul
Nu rămâneți toată ziua în fața unui ecran. Stingeți-l și aventurați-vă în lumea reală. Dacă neglijați această parte a vieții, veți începe să vă stingeți și vă veți limita câmpul de vedere. Nu aveți timp de pierdut, există atâția oameni fascinanți de întâlnit, aventuri pasionante și provocări care vă îmbogățesc de întreprins.
Faceți și trăiți ceea ce vă place
Atâta vreme cât sunteți înconjurați de persoanele pe care le iubiți și faceți ceea ce vă place, nu contează unde trăiți sau cât câștigați. Dacă aveți un acoperiș, un partener sau o parteneră pe care-i iubiți, nici nu aveți nevoie de mai mult.
Născut în 1950 în Marea Britanie, unul dintre cei mai mediatizați antreprenori britanici, își datorează averea unuiconglomerat de întreprinderi care poartă marca Virgin, Virgin Megastores, Virgin Atlantic (transport aerian), Virgin Cola (băuturi carbogazoase), Virgin Direct (produse financiare), Virgin Trains (transport feroviar), Virgin Mobile (telefonie mobilă), Virgin Active (săli de sport), Virgin Money (finanțe), Virgin Galactic (turism spațial). În 2018 ocupă locul 388 în clasamentul celor mai bogați oameni din lume, cu o avere estimată la 5 miliarde de dolari. Primul om care a traversat Atlanticul în balon, este rezident pe Necker Island, în Insulele Virgine Britanice.
Alte articole:
De ce vorbim prea mult (și cum să nu o mai facem)
Cum incită un lider la autodepășire pentru atingerea unui obiectiv major
Comportamente nepotrivite pentru un lider
Contractul pe durată nedeterminată este desuet pentru manageri