Blog

Blog
Cum să reușiți să vă pierdeți influența

Comments (0) - Uncategorized

Cum să reușiți să vă pierdeți influența

În timpul conversațiilor profesionale aveți toate ocaziile pentru a vă acoperi de ridicol și de a nu vă mai putea ridica niciodată. Iată cum să reușiți să vă pierdeți influența în 8 puncte, o abordare amuzantă care vă indică existența resurselor pentru a identifica ceea ce vă decredibilizează și vă ajută să lucrați la asta.

Ratarea intrării

La teatru un spectator judecă în 3 secunde și nu este diferit nici în viața profesională. Sosiți cu un pas ezitant sau greu, trântiți ușa și lăsați ochii sau poate și capul în jos. O actriță povestea că atunci când a jucat pentru prima oară la un festival renumit de teatru, tremura de frică în culise. Văzând-o descompusă, regizorul a împins-o pe scenă unde și-a făcut o intrare cel puțin zguduitoare, înainte de a leșina. Restul s-a întâmplat de la sine.

A prezenta o mână neagră

Întindeți așa cum trebuie mâna pentru a o strânge pe a celorlalți: moale sau dură, aranjați-vă pentru a asigura un contact dezagreabil. Și mai ales, luați un aer că sunteți deja cu mintea la altceva când strângeți mâna, priviți în altă parte, eventual în pământ. Unele doamne au obiceiul de a-și răni mâinile drepte într-o demonstrație de forță inutilă și apoi trebuie să reziste dorinței de a fugi de acest schimb. Strângerea de mână trebuie să plece din inimă și să fie agreabilă.

Desperecheați-vă hainele

Puneți-vă haine care nu se asortează împreună, care nu sunt coerente. În acest fel nu vi se va observa decât cravata când vorbiți sau, eventual încălțările. Pentru a fi mai bine, agitați-vă mâinile sau jucați-vă nervoși cu un creion. Îmbrăcămintea vă reflectă coerența sau impostura. Am văzut un client, o femeie, directoare financiară, foarte bine îmbrăcată, dar la modul artist sau creator de modă. Tot timpul conversației noastre, din care nu-mi aduc aminte nimic, m-am întrebat ce voia să spună cu acele haine. Cu siguranță, „nu haina-l face pe om”, dar dacă ținuta dumneavoastră se vede mai mult decât vi se ascultă cuvintele, conversația este pornită prost…

Vorbiți tot timpul

Este binecunoscut, ființele dominante monopolizează conversația. Vorbiți nonstop, foarte repede și plecați când ați terminat. Și cireașa de pe tort: promiteți-i luna de pe cer interlocutorului vostru și mai ales nu faceți nimic după aceea. Să continuăm exercițiul de empatie – de a ne pune în locul celuilalt – ca mai jos: cum vă simțiți când celălalt vă îneacă-n cuvinte? Adevărata dificultate aici este că nu ne dăm cu adevărat seama de cât vorbim. Milan Kundera o subliniază: „orice conversație este o tentativă de a lua cuvântul”. Arma absolută pentru a o face este de a spune: „e ca și mine, care…”. O pistă aici poate fi de a măsura deja cât vorbim. Pentru cei dintre noi cărora le place tehnica, există și o altă manieră de a vorbi tot timpul: este suficient să-l inundăm pe celălalt cu detalii, dacă este posibil de neînțeles, este chiar mai bine așa, și de a nu ne opri decât atunci când a adormit…

Alimentați zvonurile

Dați din gură ca din meliță, vorbiți de rău pe toată lumea, mai ales în particular. În definitiv trebuie să creați o ambianță genială în echipele dumneavoastră. Încă și mai bine, vorbiți-vă de rău clienții în fața unui prospect. Efectul este garantat! Aproape…

Nu puneți nicio întrebare

În definitiv, întrebările sunt pentru cei care nu știu, iar voi știți tot. De altfel, de ce ați discutat cu această persoană? Era mai bine să rămâneți închiși în birou și să-i trimiteți un email, fără să citiți și răspunsul, bineînțeles… Și pe urmă puteți să faceți și munca în locul lor… Într-o negociere de direcție, într-un joc de roluri, unul dintre participanți a pus numai întrebări fără să exprime niciodată o opinie. Rezultatul a fost că altcineva a găsit toate soluțiile pentru el, fără efort.

Dispăreți din fața celorlalți

Ascundeți-vă, puneți-vă într-un colț al mesei și lăsați pe toată lumea să treacă. Luați scaunul cel mai șubred. Și mai ales, atunci când faceți o greșeală, cereți-vă scuze în scris punând pe toată lumea, fără a-l uita pe directorul general, în copie. Făceți-o de mai multe ori și serviți toată echipa cu o cafea. Fiți amabili și invadatori! E un plus dacă nu sunteți hotărâți. E o întreagă lume între un „nu știu” de bun simț sau „am greșit” și o avalanșă de scuze. Managementul participativ și influența nu exclud autoritatea pozitivă. Angajații voștri au nevoie de un cadru și de o direcție pentru a se simți în siguranță. Cadrul nu este un întrerupător cu două poziții: ori prea puțin, ori prea tare. Găsiți resursa în creativitate, îndrăzniți să folosiți câteva șmecherii!

Perla coroanei: umiliți-i pe ceilalți

În definitiv, sunt niște nulități, de-aia le sunteți șefi. Dale Carnegie și Fanita English sunt de acord asupra unui punct: îmi voi aminti până la sfârșitul zilelor (în rău) de cineva care m-a umilit… Și apoi nu uitați de efectul Pigmalion: echipa voastră va face totul pentru a vă da dreptate. Dacă îi credeți nulități, asta vor deveni! Îndrăzniți să fiți pozitivi. În timpul unei zile evocați cu adevărat ceea ce se potrivește cu situația. Poate că veți fi surprinși de rezultat…

Și meditați la fraza lui Ralph Waldo Emerson: „Ceea ce sunteți rezonează atât de puternic în urechile mele încât nu aud ceea ce spuneți.”

Alte articole recomandate:

Semnele prevestitoare ale reușitei

Conducerea responsabilă a interviurilor

Câteva secrete pentru a deveni un lider eficient

6 schimbări simple care vă vor accelera întreprinderea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *