Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Manageri – ceea ce nu trebuie în niciun caz delegat

Conducerea unei întreprinderi sau a unui serviciu trece în general prin delegare. Imposibil să fiți și la moară și la gară în același timp, să jucați rolul omului orchestră pentru prea mult timp. Trebuie să delegați și să vă concentrați pe viitorul întreprinderii sau a serviciului vostru. Pentru a delega corect trebuie să distingeți ce puteți încredința unui colaborator de ceea ce trebuie să păstrați cu orice preț pentru voi. Iată câteva lămuriri.

Viziunea și strategia

Viziunea este esența leadershipului, iar dacă delegați grija de a elabora o viziune altcuiva – unui consultant, unei echipe, unui membru al echipei voastre, unui expert, chiar unui guru – puteți la fel de bine să-i delegați toate responsabilitățile. Dumneavoastră sunteți cei care arătați ținta și drumul de urmat. În schimb, unul dintre modurile cele mai eficiente pentru a-i implica este de a-i face să participe la elaborarea ei, pentru a-i face să o adopte mai repede.

Decizia de a recruta talentele

Vreți să delegați această responsabilitate – de a face să intre sânge proaspăt în organizația dumneavoastră – unor consultanți, serviciilor de resurse umane. Găsirea talentelor și luarea deciziilor de a le recruta vă revin. Este de altfel unul dintre lucrurile cele mai importante de reușit. De ce să delegați un proces atât de crucial, când se știe că o eroare de casting costă timp, bani, energie, dezorganizare, reducerea câștigului și chiar o pierdere de imagine.

Primirea unui nou colaborator

Patronul trebuie să-și asume un rol practic pentru ca un nou colaborator să se simtă bine primit. Trebuie să jucați un rol activ în planul său de integrare și în formarea sa și să vă faceți disponibili pentru a consacra timpul necesar primirii sale. Dumneavoastră sunteți patronul, deci stăpânul locului și cel care primește și face organizația să se simtă în largul ei. Este un semn de respect și de recunoaștere, deci de motivare.

Disciplina

Componentă esențială a bunei funcționări a organziației dumneavoastră, trebuie să o inspirați și să o faceți să domnească. Din obligațiile pentru toți trebuie să faceți regulile de conduită înțelese de toți, pentru a obține o bună coeziune în termen de organizare și de management.

Recunoașterea muncii și a rezultatelor

Recunoașterea voastră față de existența unui colaborator este esențială, ceea ce înseamnă că vă interesați de el și de munca lui, iar acest lucru îi dă sentimentul că există și este respectat ca atare. Recunoașterea comportamentului său, a competențelor și calităților profesionale îl întărește în privința abilităților și a calităților sale. Îi oferiți percepția a ceea ce reprezintă în munca sa, în organizație și pentru ierarhia sa. Acest lucru înseamnă și recunoașterea contraperformanțelor sale pentru că vă interesați de el și îi dați mijloace să se recupereze. Beneficiile: o mai bună ambianță de de muncă, o mai mare productivitate și o imagine pozitivă pentru organizația dumneavoastră.

Motivarea echipelor

Vă aparține crearea unui mediu motivant. Motivația personalului este elementul cheie al reușitei unei întreprinderi. Resursa dumneavoastră cea mai importantă trebuie să fie în cea mai bună formă și ține de voi să rămâneți competitivi având sau nu colaboratori competenți, loiali, înfloritori, mândri să lucreze cu voi. De aici decurge o productivitate ridicată, o muncă de calitate, simțul urgențelor pentru a gestiona stresul și o mai mare implicare a fiecăruia.

Conducerea schimbării

Teama de schimbare trebuie depășită de către echipele dumneavoastră și cu atât mai mult într-o perioadă de criză, cu bugete strânse și o presiune puternică. Conducerea schimbării implică o reflecție strategică. Sunteți implicați ca „prim șef”, iar efortul principal vine de la voi. Rolul dumneavoastră de lideri este de a elabora viziunea schimbării, iar în diferitele sale faze sunt multe lucruri care pot devia, de a valida că schimbarea nu este distorsionată trecând prin comitete de experți, de consultanți sau prin grupuri de lucru.

Reorganizarea

Fie că se datorează constrângerii ori este dorită, reorganizarea necesită o mare anticipare pentru a vă optimiza funcționarea. Numai dumneavoastră îi puteți detecta și defini limitele, liniile directoare pentru reorganizarea serviciului sau a întreprinderii voastre. Ca și pentru alte responsabilități, participarea celorlalți este un lucru bun. Totuși, o echipă este arareori în măsură să se reorganizeze în mod obiectiv, iar liderul trebuie să intervină pentru a da orientări ferme și precise, adesea primite prost, ceea ce nimeni altul nu vrea să facă.

Dezvoltarea dumneavoastră personală

Dezvoltarea dumneavoastră, în sensul larg al termenului, formarea, coachingul, tutoratul, mentoringul, cel al competențelor voastre cheie reprezintă o miză majoră pentru serviciul sau întreprinderea voastră și perenitatea sa. Este imposibil să delegați asta. Resursele umane, coachul, consiliul directorilor sunt resurse pe care vă puteți sprijini, dar păstrați-vă propriul liber arbitru în privința dezvoltării personale.

Evaluarea randamentului

Este o activitate esențială dezvoltării optime a resurselor voastre umane. Trebuie să vă rezervați timp pentru a analiza comportamentul și rezultatele unui colaborator. Dumneavoastră trebuie să-i recunoașteți contribuția și să-i reamintiți așteptările voastre pentru lunile următoare, cu atât mai mult cu cât organizarea sau strategia voastră i-a afectat postul. Este și un moment de angajament reciproc, dumneavoastră pentru a-l ajuta să se amelioreze, el pentru a face eforturi în sensul indicat.

Alte articole pentru dumneavoastră:

De ce vorbim prea mult (și cum să nu o mai facem)

Idei preconcepute despre creatorul unei companii

Citate despre întreprindere

Decizii care vă vor schimba în bine viața (continuare)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *