Blog

Blog
Cum să construiți o rețea de relații profesionale

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Cum să construiți o rețea de relații profesionale

Rețeaua dumneavoastră profesională trebuie să vă furnizeze de fapt pârghia pentru a progresa în muncă sau în întreprindere. Ea va fi eficientă dacă o diversificați, cu persoane de diferite meserii, din diverse medii, cu vârste și origini diferite și dacă îi tratați pe ceilalți cu amabilitate și respect.

Ajutați-i pe ceilalți în mod spontan

Este ușor să ajuți atunci când ți se cere. Oferiți-vă ajutorul atunci când nu vi se solicită. Veți construi relații excelente acordând o atenție specială dificultăților celorlalți. Întrebați-i: „Pot să fac ceva pentru a vă ajuta?” și faceți. Acest ajutor va fi baza unei noi relații.

Asumați-vă rolul negativ

Un client se supără, se plânge de un serviciu prost, un prieten comun se simte disprețuit. Oricare ar fi subiectul și indiferent de partea dumneavoastră de responsabilitate, faceți un pas în față pentru a vă asuma această deraiere. Trebuie să fiți gata pentru critică și pentru a abate tirul, mai ales dacă persoana responsabilă nu o poate face. Un act dezinteresat cimentează o relație.

Răspundeți la întrebarea ascunsă

Adesea o întrebare care ni se pune ascunde o alta. Un partener vă poate întreba cum vi s-a părut ceea ce a prezentat la ultima ședință. Întrebarea sa vrea de fapt să afle dacă importanța sa nu se reduce în funcționarea întreprinderii. În spatele acestor întrebări simple se ascunde una mai complicată. Veți construi relații excelente dacă ascultați cu atenție pentru a descoperi ce se află în spate și puteți răspunde la această întrebare ascunsă.

Gândiți-vă cu adevărat la ceilalți

Gândiți-vă la ceilalți și acționați în consecință. Mijlocul cel mai simplu este de a face complimente neașteptate. Tuturor le place lauda spontană, nu pentru că este o ocazie să o faceți, ci pur și simplu „de-aia”. Complimentele îi ajută pe ceilalți să se simtă mai bine în pielea lor și să știe ce credeți despre ei. Acordați-vă timp în fiecare zi pentru a face un gest sau pentru a spune un cuvânt amabil fără alt motiv decât faptul că o puteți face.

Acceptați-vă responsabilitatea

Cea mai mare parte a oamenilor se scuză atunci când acțiunile sau vorbele lor sunt puse sub semnul întrebării. Foarte puțini o fac înainte de a fi obligați. Responsabilitatea este un element cheie al unei bune relații. În anumite circumstanțe, nu ezitați să vă acceptați partea de responsabilitate, explicați că sunteți dezolați și de ce, fără să incriminați pe altcineva. Și toată lumea va dori să vă aibă printre relațiile lor.

Dați întotdeauna și primiți… uneori

O relație excelentă este benefică pentru ambele părți, iar a avea o relație înseamnă să doriți ceva. Dacă începeți să vă gândiți la ce puteți da, veți iniția o adevărată relație și o legătură durabilă, veți stabili o relație bazată la început pe celălalt și nu pe voi, pentru a intra într-un proces de construire a relațiilor cu oamenii care urmează aceeași abordare.

Puneți-l pe celălalt în valoare

Când cineva vorbește în calitate de patron al unei anumite întreprinderi, expert într-un anumit domeniu, este tentant să pună mai mult accent pe idei. Este ascultat pentru ceea ce este. Dacă ar fi un simplu curier nu ar fi ascultat astfel. Trebuie să distingeți mesajul de cel care-l emite, să separați vorbele de statutul celui care le rostește și să luați în considerare informația, sfaturile sau idea bazându-vă numai pe meritele sale. Un sfat bun este bun indiferent de unde vine, iar persoanele sunt interesante în mod independent de „statutul” lor.

Cele 10 persoane obligatorii în rețeaua dumneavoastră

O rețea diversificată este bogată în persoane de diferite meserii, din diverse medii, cu vârste și origini variate și trebuie să conțină actori inconturnabili ai vieții dumneavoastră profesionale.

Mentorul: acesta a atins nivelul de succes la care aspirați și dumneavoastră și vreți să învățați din succesele și erorile sale.

Antrenorul: coachul intervine în diferite momente, vă ajută să luați decizii critice și să reușiți o anumită evoluție.

Expertul: în domeniul vostru de predilecție posedă informații și relații, vă ține informat referitor la ceea ce se întâmplă și se poate face ecoul reflecției și pertinenței proiectelor voastre.

Transgresorul: exterior sectorului dumneavoastră de activitate, face zgomot referitor la orice subiect, vă aduce conexiuni care stimulează inovația prin latura sa neconvențională.

Conectorul: are acces la multe persoane, resurse și informații. De îndată ce un subiect vă privește, el vă trimite un mesaj sau vă sună, are talentul de a face legături, de a găsi resurse și posibilități.

Idealistul: persoana din rețeaua dumneavoastră cu care puteți visa, fără a emite vreo sentință, ea vă ajută să vă umpleți visele în high-definition, chiar dacă nu aveți un plan solid pentru a le realiza.

Realistul: vă ajută să păstrați contactul cu realitatea.

Vizionarul: vă inspiră călătoria, asemenea idealistului, dar vă ajută să elaborați un adevărat plan pentru a vă atinge obiectivul.

Partenerul: perechea dumneavoastră pe același drum, cu el împărtășiți multe, victorii și eșecuri, resurse, posibilități și informații.

Ucenicul: lui îi serviți drept mentor, îl ajutați și-l ghidați în funcție de experiențele voastre, o modalitate de a ști să explicați un subiect altcuiva și o motivație pentru propria dezvoltare personală.

Evident că puteți avea mai mult de 10 persoane în rețea, dar acesta este un bun început…

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

Subtilități pentru a ajunge la un compromis în negociere

Cum să luaţi cea mai bună decizie în interesul dumneavoastră

Cum să reușiți să inovați

Cele mai bune citate despre reuşită

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *