Antreprenori – cele 8 inteligențe prioritare pentru a reuși
Sunt numeroși cei care se îndoiesc. Și totuși nimic nu dovedește că un IQ ridicat este o condiție prealabilă reușitei. Există întreprinderi prospere create de antreprenori care și-au abandonat foarte devreme studiile, demonstrând că a fi „descurcăreț” e mai important decât inteligența. Dar de ce inteligență aveți nevoie pentru a reuși? Antreprenorul care câștigă trebuie bineînțeles să acopere cel mai larg evantai de forme de inteligență. Iată mai jos cele 8 forme care sunt recunoscute în mod comun ca prioritare pentru a reuși ca antreprenori.
Inteligența cuvintelor
Antreprenorul care are atuuri se bucură de o inteligență lingvistică ridicată, care-i facilitează utilizarea cuvintelor și a limbilor. Este în general dotat pentru a-și comunica ideile, pentru a citi, a scrie și a se exprima. Aceste competențe îi sunt necesare pentru a dirija o echipă, a-și vinde ideile către clienți și investitori sau pentru a redacta un plan de afaceri convingător.
Inteligența socială
El știe să interacționeze la un nivel ridicat într-un mod foarte eficient, ceea ce îi permite să se poziționeze bine vizavi de ceilalți, pentru că este capabil de empatie, simte sentimentele, motivațiile și temperamentele interlocutorilor săi și reușește cu ușurință să le câștige încrederea și susținerea, este un negociator abil căruia îi place să lucreze cu ceilalți.
Inteligența intra-personală
Este capacitatea de a vă înțelege propriile forțe, de a vă identifica slăbiciunile și motivațiile pentru a vă optimiza strategia și punerea în operă a proiectelor voastre. Puternic prin aceste cunoștințe, un bun antreprenor se înconjoară de competențe care-i lipsesc, de consilieri și parteneri care-i compensează zonele de disconfort.
Inteligența logico-matematică
Ea acoperă capacitatea voastră de a calcula, cuantifica și de a gândi logic. Antreprenorului astfel dotat îi plac și știe să rezolve problemele, să lucreze cu cifre, pune întrebări, explorează modele și posibilități. Procedând într-un mod analitic și structurat, el reușește să elaboreze și să dezvolte soluții specifice, în coerență cu mijloacele întreprinderii și potențialitatea pieței.
Inteligența naturalistă
Acest gen de viziune conectată cu mediul și cultura dă o înțelegere sensibilă, etică și holistică a mediului și a complexității sale. Un bun antreprenor se folosește de această calitate pentru a identifica noi piețe, pentru a anticipa tendințele, a elabora campanii, știe să clasifice elementele unei situații, caracteristicile comune, să observe, să facă analogii, să înțeleagă structura internă a unui proces sau a unei mașini, să identifice repere. Această inteligență vă face sensibili la ceea ce trăiește în jurul vostru și vă facilitează înțelegerea mediului în care evoluați.
Inteligența spațială
Ea vă permite să gândiți în trei dimensiuni și să vizualizați cu ochii minții. Acoperă imagistica mentală, gândirea spațială și imaginația activă. Cu această formă de inteligență, vă place să tratați informația sub formă de grafice și scheme sau de hărți. Un atu important în materie de marketing, pentru a concepe o soluție și a elabora o imagine de marcă a unui produs, a unui serviciu sau a unei întreprinderi.
Inteligența kinestezică
Ea implică simțul temporizării și coordonarea corpului cu mintea. Este inteligența mișcării, care facilitează exprimarea prin acțiune mai mult decât prin cuvinte. Ea vă permite în general o bună coordonare a gesturilor, un limbaj corporal puternic. Acestui tip de antreprenor îi place punerea în scenă, teatralizarea întreprinderii și jocurile de roluri. Un atu pentru crearea și lansarea de produse noi, dar și pentru reușita unui leadership care se sprijină pe un discurs degajat în public.
Inteligența muzicală
Sensibilitatea la sunete facilitează intrarea în relație cu ceilalți și vă permite să simțiți ritmul evenimentelor. Inteligența muzicală permite antreprenorului să aprecieze un ritm, o tonalitate sau un timbru la o persoană, într-o situație sau o ambianță. El simte mai mult decât înțelege, se bazează pe muzicalitatea cuvintelor, pe simboluri, pe ritmurile lucrurilor și armonia acțiunilor. Aceste calități vă pot ajuta în mod direct sau indirect să ascultați foarte bine, să orchestrați evenimente și să dezvoltați programe de marketing.
În plus, pe lângă inteligență, orice antreprenor din natură trebuie să se aplece asupra mentalității. Cea mai bună stare de spirit pentru a reuși este de a primi provocările tot ca pe niște aventuri incitante, problemele ca pe oportunități de a învăța și de a fi convinși că munca, efortul și perseverența permit depășirea tuturor obstacolelor. Dacă aveți această stare de spirit, cu anumite fațete ale diferitelor inteligențe descrise, sunteți suficient de inteligenți pentru a deveni niște antreprenori care câștigă.
Alte articole pe care poate nu le-ați citit:
Cum să rămâneți pozitivi atunci când v-ați pierdut jobul
Cum să recrutați cel mai bun comercial
Ce înseamnă să fii lider inovator în ziua de aziManagementul critic și alte moduri de a demotiva