Blog

Blog
Găsirea unui job după 50 de ani

Comments (0) - Uncategorized

Găsirea unui job după 50 de ani

Găsirea unui job în economia actuală este întotdeauna dificilă. Numeroase obstacole blochează angajările, o conjunctură întunecată, șefi de întreprindere care se tem de viitor, o legislație apăsătoare, taxe pe muncă ridicate, discriminări, cum ar fi faptul că cei peste 50 de ani au în continuare dificultăți mai mari în a-și găsi de lucru decât cei mai tineri. Și totuși seniorii pot rămâne optimiști evitând șocul cultural. Dificultatea nu ar fi vârsta, ci cultura. Recrutorii consideră că veți avea dificultăți în a vă integra într-o echipă mai tânără. Iată 10 sfaturi pentru a pune accent pe atuurile dumneavoastră și nu pe vârstă.

Desprăfuiți-vă CV-ul

Un manager, un recrutor trebuie să fie impresionat de competențele și expertizele dumneavoastră și nu de faptul că le-ați acumulat pe vremea comunismului. Așa că suprimați din prezentarea dumneavoastră orice experiență de peste 10 ani. Cea mai mare parte a angajatorilor sunt interesați de competențele voastre actuale și de cele necesare pentru a reuși astăzi într-un post din întreprinderea sa, ca și în capacitatea de a o face și pe viitor.

Relaționați și relaționați

A trecut timpul când găseați un job în anunțurile de ziar și trmițându-vă CV-ul prin poștă. Trăiți la ora creativității pentru a vă face cunoscuți de șefii de întreprindere. Astăzi, talentul dumneavoastră de relaționare este primul atu al demersului vostru. Nimic nu înlocuiește valoarea interacțiunii față în față și bogăția zăcământului social care poate furniza referințe, recomandări și oportunități concrete.

Pregătirea pentru întrevederi

Numeroși seniori au evoluat până în acest punct fără a participa la interviuri de recrutare. Și-au găsit fericirea profesională prin intermediul promovărilor sau al cooptării pe o piață cu destule locuri de muncă. Dacă acesta este cazul dumneavoastră, este o competență care vă lipsește, pentru că interviul este un moment crucial pentru a vă arăta energia, pasiunea și entuziasmul pentru a obține o anumită funcție sau a vă alătura unei anumite întreprinderi. Veți avea probabil mai multe de făcut decât concurenții voștri mai tineri, va trebui să demonstrați mai multă convingere sau tenacitate, așa că pregătiți-vă, antrenați-vă, formați-vă, faceți simulări pentru a deveni percutanți. Nu este suficient să fiți competenți, mai trebuie să vă și convingeți interlocutorii.

Arătați-vă vârsta activă

Nu folosește la nimic să vă concentrați asupra vârstei pe care-o aveți. În loc să vă gândiți la asta și să vă consumați apărând-o, folosiți mai bine exemple concrete care vă atestă competențele și dinamismul pentru a trece mesajul că valorați mai mult decât profesionalismul unui concurent mai tânăr. Pe piața muncii de azi, dacă nu răspundeți în proporție de 125% la calificările profesionale solicitate într-un anunț de angajare se va trage concluzia că nu veți fi capabili să vă asumați postul cu succes. Acest argument este valabil pentru toți candidații indiferent de vârstă, dar cântărește mai mult pentru seniori.

Scoateți la înaintare spiritul de echipă

Un manager mai tânăr ai cărui părinți pot avea vârsta dumneavoastră își va pune multe întrebări referitor la probabilitățile de a reuși integrarea dumneavoastră într-o echipă compusă majoritar din oameni mai tineri. Activul senior este adesea considerat încăpățânat, înțepenit în niște obiceiuri și împietrit într-o cultură depășită. Întreprinderea caută un membru al echipei care, indiferent de vârstă, să știe să-și arate spiritul de echipă și să preia conducerea unei entități dând sens muncii celorlalți și inițiindu-i pe cei mai tineri. Ea îl va recruta pe acela care va da dovadă de energie și entuziasm, întorcându-se deliberat spre viitor.

Arătați-vă e-adaptabilitatea

A ști să utilizați și să exploatați cât mai bine tehnologia ilustrează adesea ceea ce face diferența între un junior și un senior. Există la recrutori o tendință de a crede că seniorii sunt „foști”, refractari la keyboard (înainte aveau secretare), alergici la smartphone, la mobilitatea profesională și la munca de la distanță. În contactele dumneavoastră cu recrutorii sau eventualii angajatori folosiți aceste mijloace relativ noi de comunicare și subiectul modernității dumneavoastră va fi evacuat din întrebările care vi se pun.

Deveniți soluția, oferiți cheile

Până la urmă, problema vârstei este copacul care ascunde pădurea. Cel mai mare handicap al dumneavoastră este adesea dificultatea dumneavoastră de a vă vinde ca pe o soluție la problema sau proectul întreprinderii. Vârsta vă readuce la ego-ul propriu atunci când se pune problema de a pleca de la interesul întreprinderii sau de la cel al interlocutorului pentru a vă declina în ochii săi modul în care atuurile voastre vor răspunde proiectelor sale, cum sunt competențele și experiențele voastre chei evidente la problema lor și atunci vârsta vă va fi eclipsată.

Formați-vă în permanență

Investind într-o formare profesională, vă îmbogățiți, dar arătați în același timp cât sunteți de doritori să învățați lucruri noi, demonstrându-vă astfel deschiderea de spirit și atracția pentru noile tehnologii. Veți câștiga astfel o credibilitate prețioasă, dar și în angajabilitate completându-vă potențialul și actualizându-l.

Rămâneți pozitivi și încrezători

Căutarea unui job este un parcurs dificil, plin de nevoi și lung, indiferent de vârstă, iar pentru a-l reuși mai bine trebuie să faceți un pas în spate și să considerați de fiecare dată când vă este refuzat un post că ați pierdut o bătălie, dar nu războiul care continuă. Ați căutat mult timp fără să vă pierdeți încrederea în voi și mai ales calmul și buna dispoziție. Este o regulă veche de când lumea, este mai bine să stârniți invidie decât milă.

Alte articole complementare:

O metodă pentru a reuși să vorbiți în public

Repere simple pentru a fi un lider încrezător în sine

Puterea cuvintelor pentru un bun management al colaboratorilor

Cum să vă motivaţi stilul de leadership pentru succes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *