Obiceiuri de adoptat pentru a deveni un profesionist al networkingului
Capacitatea de relaționare cu succes a devenit un atu determinant în afaceri și vă poate oferi posibilități incredibile. Succesul networkingului dumneavoastră nu este rezultatul norocului, ci al unei munci exigente și perseverente. Să ne concentrăm asupra obiceiurilor de adoptat pentru a crea, a construi și a da viață unei rețele personale și profesionale care să fie un real avantaj pentru voi.
Puneți întrebări perspicace
Înainte de a asista la un eveniment de networking obțineți numele persoanelor care vor participa și căutați pe mediile sociale, de exemplu pe LinkedIn, subiectele care-i interesează. Pentru cei care sunt deja în rețeaua dumneavoastră, încercați să aflați la ce lucrează. Această grijă pentru detalii va da rezultat la următoarea întâlnire, care poate fi online sau față în față, la un prânz sau o cină.
Adăugați valoare contactelor dumneavoastră
Practica networkingului printre cei mai mai puternici înseamnă furnizarea unei valori adăugate imediate atunci când vă conectați. Aceasta înseamnă că trebuie să descoperiți imediat cum puteți ajuta pe cineva și măsurile pe care trebuie să le luați. Dacă un contact din rețeaua dumneavoastră poate facilita soluția unei probleme pentru unul dintre noile voastre contacte, mobilizați-vă și puneți-i în relație.
Descoperiți-le „povestea”
Întrebați-vă contactele – manageri, directori, antreprenori – cum au reușit. Povestea lor vă va lămuri în privința demersului de adoptat pentru a intra într-o anumită întreprindere, veți înțelege de asemenea în ce stare de spirit relaționează partenerii voștri și ce puteți obține din această relație. Un anumit antreprenor va fi mândru că muncește 16 ore pe zi, în timp ce altul se va concentra pe strategia sa. Aceste indicii vă pot informa asupra valorilor sau centrelor de interes privilegiate ale fiecăruia și asupra oportunității dumneavoastră de a lucra pentru ei.
Împărtășiți o informație care se memorează ușor
Dacă un networker vă întreabă ce faceți, evitați să-i prezentați întreprinderea și cariera dumneavoastră într-o manieră academică. Dacă doriți să nu vă uite, transmiteți-i o informație care vă definește cu adevărat. Sunteți un angajat, un manager, un conducător printre atâția alții, dar un angajat care cântă la saxofon, un manager care aleargă la maraton sau un patron pasionat de filme culte, acest lucru marchează mintea care memorizează informația mai ușor. Această formă de încredere va facilita primele schimburi și îi va incita și pe ceilalți să facă mărturisiri.
Notați-vă contactele și centrele lor de interes
După un eveniment de networking sau o masă, reflexul dumneavoastră trebuie să fie de a nota subiectele importante dezvoltate în cursul acestei discuții. Acest obicei vă va ajuta să vă personalizați conversația data următoare când veți contacta sau veți întâlni persoana, veți câștiga în mod progresiv reputația unui contact interesant, care se interesează de ceilalți și își urmărește relațiile.
Faceți promisiuni și țineți-le
Nu contează cât de mare sau mică este promisiunea – de a trimite un mail sau de a da un telefon – important este să o țineți, oricât de mică ar fi, pentru că ea vă reflectă personajul și vă construiește reputația. Respectându-vă angajamentele, vă prezentați rețelei dumneavoastră ca un contact fiabil pe care se poate conta.
Recompensați-vă contactele „influente”
Faceți o listă a celor 10 parteneri cei mai importanți din rețea și manifestați-vă în mod frecvent pe lângă ei pentru a adăuga valoare afacerilor lor sau vieții lor personale. Trimiteți o carte, o referință, un contact interesant, un link spre un articol pe un subiect are-i interesează, organizați un prânz pentru o punere în relație. Acest demers vă va face proactivi și vă va permite să rămâneți în contact cu contactele voastre cele mai puternice. Cei care reușesc se forțează să acționeze într-o manieră coerentă cu valorile și angajamentele lor.
Alte articole complementare recomandate:
Metode neconvenționale, dar foarte eficiente pentru găsirea unui job
Ce factori ar trebui să conțină o strategie a schimbării?