Cum vă ridicați după un eșec
Atunci când lucrurile au luat-o razna, este important să reacționați bine și să găsiți rapid reziliența care vă salvează. Este vital să vă recuperați repede după dificultăți și să vă regăsiți forța mentală în fața adversității. Cum să vă reașezați pe șine și să rămâneți motivați? Iată 4 reacții remarcate la persoanele reziliente.
Gonirea vocilor negative
Le avem cu toții în cap. Ele vă spun că nu veți reuși niciodată. Nu merită să vă apucați pentru că puteți deja să ghiciți rezultatul și atunci la ce bun. O luptă se dă între doi lupi și trebuie să-l ucideți rapid pe cel care luptă contra succesului. Deveniți conștienți de un lucru: cel care va câștiga va fi cel pe care-l veți hrăni mai bine. Concentrați-vă asupra a tot ceea ce ați reușit până în prezent, recâștigați-vă încrederea analizând procesele pe care le-ați urmărit și proiectați-vă în viitor.
A vă asculta propriul consiliu de administrație
Membrii consiliului dumneavoastră personal nici măcar nu știu că fac parte din el. Nu-i convocați niciodată în grup și nici nu-i prezentați unul altuia. Împreună și separat ei vă furnizează sfaturi excelente pentru carieră și afaceri. Pentru deciziile și provocările din fiecare zi, sfatul personal al unui grup de administratori este foarte eficace. Îl alegeți pe fiecare pentru competența și expertiza sa. Pe unul pentru că este un negociator extraordinar, pe altul pentru că vă împărtășește interesele de carieră și vă împinge în afara zonei de confort, un fost coleg care a reușit și în care aveți încredere… Nu faceți apel la toți pentru fiecare decizie, ci la unul sau doi în funcție de întrebarea pe care v-o puneți și capacitatea lor de a vă lămuri acest lucru. Primiți sfaturi care pot fi contradictorii: unul vă încurajează într-o anumită inițiativă, în timp ce altul vă descurajează. Și poate că trebuie să-l ascultați pe cel care este mai puțin încântat de idea dumneavoastră. Nu ezitați să le cereți sfatul. Deci, cine face parte din consiliul dumneavoastră de administrație personal?
Nu le puteți ști pe toate
Pentru a progresa trebuie să puteți să vă exprimați în legătură cu un subiect fără a fi complet pregătiți, să rămâneți flexibili și încrezători, chiar dacă nu știți totul, pentru că nu puteți ști totul. Cum să obțineți acest confort? Puteți urma cursuri despre modul în care vă puteți exprima în public și să vă ameliorați competențele și încrederea în fața unui auditoriu, să urmați de asemenea un curs de improvizație, să faceți teatru, muzică sau dans. În orice caz, găsiți mijlocul care vă convine pentru a vă obișnui cu această situație de incertitudine și de a acționa în orice situație. Improvizația se definește ca un mod de a crea o acțiune fără o planificare, iar aceste competențe vă vin în ajutor atunci când lucrurile merg prost. Ce puteți face în următoarele zile pentru a fi pregătiți, chiar atunci când nu prea sunteți?
Uitați de „da, dar…”
Puteți să vă gândiți „da, dar…” Da, dar cine se poate alătura consiliului meu de administrație personal? Nu-mi dau seama în cine pot avea încredere pentru sfaturi specifice. Iată că vocile negative domniă situația. E normal să aveți „da, dar…”-uri legate de vârstă (prea bătrâni sau prea tineri, dar în raport cu cine și cu ce?), cultura dumneavoastră vă învurajează la prudență și la refuzul asumării riscurilor, chiar calculate. Sau poate că familia dumneavoastră vă dictează involuntar ce este bine sau nu pentru voi. Vă mai puteți gândi că nu ați făcut studiile pe care ar fi trebuit să le faceți, nu credeți că vă diferențiați suficient de alții ori vă este teamă să spuneți un lucru care ar stârni controverse. Priviți-i mai bine pe acei conducători care atacați, criticați, blamați pentru ideile lor, continuă să avanseze pe calea aleasă și în proiectul pe care-i inspiră. Aveți „da, dar…”-urile voastre și le veți avea mereu, dar nu le lăsați să vă scoată din joc.
Alte articole care vă pot interesa:
De ce este necesară o strategie de achiziție a talentelor
Stăpânirea valurilor schimbării
5 obiceiuri esențiale care trebuie adoptate rapid de orice director doritor de succes