Blog

Blog
5 capcane strategice obișnuite

Comments (0) - Uncategorized

5 capcane strategice obișnuite

Reușita în implementarea strategiei este dificilă. Probabil ați văzut în statistici că peste 70% din strategiile organizațiilor eșuează. Deci ce ați putea face pentru a vă asigura că propria voastră strategie nu este una dintre acelea care contribuie la aceste statistici? M-am gândit că n-ar fi rău să evidențiez câteva dintre capcanele strategice pe care le-am observat de-a lungul timpului.

A vă mișca prea repede

Când lucrurile merg bine, ultimul lucru la care ne gândim este să le schimbăm. Prin extensie, atunci când începeți să vă gândiți la strategie, este probabil ca lucrurile să nu meargă chiar așa bine. Astfel încât intervine și presiunea timpului în procesul de planificare strategică. O strategie bună trebuie să treacă printr-un număr de faze. Ca regulă fără o bază științifică dovedită, este puțin probabil ca o strategie să se maturizeze după doar 2-3 săptămâni de gândire, comunicare și socializare internă a planurilor dumneavoastră. Unul dintre aspectele cele mai des ignorate ale unui plan strategic este psihologia organizației și a acelor oameni care o vor executa în mod efectiv. Schimbarea este dificilă. Cu cât este mai rapidă schimbarea, cu atât este mai scurt timpul pe care vi-l acordați pentru a comunica cu oamenii voștri, a le asculta opiniile și a socializa în mod general în jurul acestei strategii.

A vă mișca prea încet

Cu siguranță nu e o revelație, dar suntem adesea surprinși de cât de mult așteaptă oamenii ori continuă să insiste cu strategii sortite eșecului, înainte de a se hotărâ să încerce altceva. Un aspect cheie al succesului oricărei strategii este angajamentul pe care-l primiți de la oamenii voștri. O parte importantă a menținerii acestui angajament este credibilitatea, iar primul motor al credibilității sunt rezultatele. În cele mai multe cazuri, strategia dumneavoastră trebuie să producă ceva tangibil în 6 până la 12 luni, iar prin tangibil înțeleg ceva măsurabil (venit, creștere, reducere de costuri, etc.) și că puteți atribui acest lucru în mod direct acțiunilor pe care le-ați întreprins, ca parte al planului vostru strategic. Dacă nu, s-ar putea să fie timpul să vă reîntoarceți la planșetă.

Implicarea prea multor părți

Milioane dacă nu miliarde de dolari se cheltuie pe consultanți și adesea aceste cheltuieli sunt legate de ajutorul dat organizațiilor în construcția strategiilor. Consultanții au cu siguranță un rol valoros de jucat în această privință, dar consultanții buni vor fi aceia care vă vor ajuta să veniți cu propria strategie, în loc să v-o conceapă ei. Nimeni nu vă cunoaște afacerea mai bine decât voi și nimeni nu este mai bine plasat pentru a ști ce va funcționa cu oamenii voștri decât voi și echipa voastră internă de colegi și consilieri în care aveți încredere. Dacă lucrați cu consultanți, asigurați-vă că le puneți întrebările potrivite. Ei pot fi de mare ajutor în găsirea șabloanelor, a metodologiei și instrumentelor pentru a crea și a executa strategia. Dar nu ar trebui să vă ajute în mod direct să hotărâți ce să faceți. Folosiți-vă propria echipă și propriile experiențe pentru asta.

Ignorarea culturii

Chiar dacă ideile deștepte și strategiile dinamice sunt minunate, ele n-au nicio valoare fără mecanismul potrivit pentru a le implementa. Și acel mecanism e reprezentat de oamenii voștri, de la sediu și până la personalul de execuție. Dacă cultura organizației nu conduce la angajament și transparență, implementarea oricărei strategii poate semăna cu împingerea unei pietre de moară la deal. Nu veți primi un feedback referitor la ceea ce funcționează și ce nu, iar șansele ca strategia dumneavoastră chiar să livreze niște rezultate sunt destul de mici. Faceți o evaluare onestă a culturii organizației dumneavoastră. Puneți-vă întrebări ca acestea:

  • Se simt oamenii mei confortabil când lucrurile nu merg?
  • Este planul meu în întregime opera mea sau a fost diseminat prin dezbateri și implicare, împreună cu echipa mea?

Acordați-vă timpul de a ataca orice deficit cultural percepeți înainte de a vă îmbarca pentru orice fel de schimbare majoră.

Strategii super complicate

Puteți cheltui o groază de timp și bani pentru construirea unor modele și cadre strategice complexe. Acestea au cu siguranță un loc în a vă ajuta să dați formă gândurilor voastre, dar strategia este în esență extrem de simplă.

Ce trebuie să facem? Cum o facem? Chiar facem asta?

Nu e nimic greșit în a pune la punct niște șabloane. Dar asigurați-vă că sunt suficient de simple pentru a fi înțelese de toată lumea. Momentul în care strategia devine complexă și elitistă este acela în care nu mai poate avea succes. În mod absolut, eu recomand întotdeauna maximum două dimensiuni pentru cadrarea strategiei dumneavoastră. Unul dintre modelele mele favorite este Strategic Horizons de la McKinsey, care e simplu, toată lumea-l înțelege și vă face să luați în considerare aspectele critice ale strategiei, care vă vor ajuta să reușiți atât pe termen scurt cât și pe termen lung.

În concluzie

Privind înapoi la cele 5 capcane strategice, numitorul lor comun este reprezentat de oameni. Ca lideri al strategiei sunteți catalizatorul schimbării, dar oamenii din organizație sunt aceia care vă vor prelua strategia și o vor transforma în realitate. Și totuși prea des psihologia umană este doar un fundal al procesului de planificare, în loc să fie fundația acestuia. A păstra acest fapt în prim planul gândurilor dumneavoastră vă va ajuta să evitați nu numai capcanele expuse anterior, ci și multe altele.

Aș fi deosebit de fericit să vă citesc completările, gândurile și experiențele personale referitoare la alte capcane strategice în spațiul rezervat comentariilor.

Alte articole pe care poate le-ați ratat:

Generația Y – un concentrat de dinamism și inovație

Până la urmă suntem ființe umane sau doar capital uman?

Cele mai bune citate despre vânzări

Cauze ale eșecului în căutarea unui loc de muncă pe care trebuie să le eliminați

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *