Blog

Blog
Inteligență emoțională – 5 atuuri de exploatat pentru un bun director

Comments (0) - Uncategorized

Inteligență emoțională – 5 atuuri de exploatat pentru un bun director

Inteligența emoțională are un impact major asupra leadershipului unui conducător ori manager. Numeroase studii au demonstrat în ultimii ani o relație directă între leadershipul emoțional și satisfacția colaboratorilor, fidelizarea și performanța lor. Să ne concentrăm pe 5 atuuri ale inteligenței voastre emoționale pe care trebuie să le exploatați pentru un bun management.

Înțelegerea și filtrarea propriilor emoții

Baza oricărei inteligențe emoționale este conștiența propriilor emoții, a ceea ce le provoacă și a manierei dumneavoastră de a acționa. Cu cât sunteți mai conștienți față de ceea ce se întâmplă, cu atât sunteți mai în măsură să dezvoltați competențe care vă vor ajuta să le gestionați mai bine și să răspundeți pertinent și eficient oricărei situații tensionate sau încărcate de emoție care apare. În loc să răspundeți cu aceeași monedă, trebuie să puteți reflecta care ar fi cea mai bună decizie. Dacă reacționați fără a vă filtra resentimentele, riscați să vă penalizați relațiile și să suscitați neîncrederea în propriul vostru anturaj.

Să simțiți și să descifrați emoțiile celorlalți

A fi conștienți de emoțiile voastre este bine, dar trebuie să deveniți de asemenea conștienți de emoțiile celorlalți, de ceea ce le-a provocat, să le analizați și să le înțelegeți. Să le înțelegeți fără a intra în jocul lor până la a vă îneca și a fi dominat de acestea. A fi conștienți de mânia unui interlocutor vă permite să faceți un pas înapoi și să nu participați la rândul vostru la această emoție. Nu este vorba de a ajunge rapid la o concluzie sau să puneți rapid o etichetă, ci mai mult de a căuta, de a analiza și de a înțelege sursa acestei reacții emoționale a interlocutorului dumneavoastră.

Să știți să ascultați și să vă conectați cu ceilalți

Ați observat deja că atunci când vi se vorbește mintea dumneavoastră este adesea mai ocupată cu elaborarea răspunsului decât să asculte cu adevărat într-o manieră activă. Trebuie să evitați cu orice preț această capcană. Aveți nevoie să înțelegeți nu numai conținutul mesajului care vi se transmite, ci să și ghiciți sentimentele și emoțiile care se ascund dincolo de cuvintele rostite. Ceea ce se află înspatele cuvintelor este adesea mai important decât ceea ce s-a spus. Nu uitați niciodată că o emoție este recunoscută dacă interlocutorul simte că este înțeles. În calitate de manageri, dacă nu puteți răspunde tuturor dorințelor, puteți cel puțin satisface nevoia de a se simți înțeleși. Veți câștiga o mai mare capacitate de a vă „conecta” cu ceilalți și de a rămâne informați despre ceea ce se petrece.

Luați pulsul moralului trupelor

Pentru a fi un lider eficace nu trebuie doar să fiți la curent cu ceea ce se petrece, ci să știți să și captați starea de spirit, ambianța, temerile și fantasmele întregii voastre echipe. Factorii care influențează moralul trupelor sunt numeroși: teama de a-și pierde jobul, o plecare la facultate, zvonurile referitoare la problemele financiare ale întreprinderii, conflictele de la serviciu, gelozia colegilor, care au un impact direct asupra stării de bine emoționale. Dacă personalul știe că vă pasă și căutați soluții, atunci încrederea, loialitatea și performanța vor reveni mai repede.

Anticipați și acționați înainte de a fi prea târziu

Datorită acestor capacități de a simți persoanele, situațiile și stările de spirit, ar trebui să puteți anticipa modul în care persoanele sunt susceptibile să reacționeze în anumite situații și în consecință să acționați înainte de a fi prea târziu. Pregătiți anunțarea unei vești proaste, cum ar fi o concediere sau închiderea unui contract și veți putea gestiona mai bine evenimentul cu persoanele care sunt afectate, atunci când se întâmplă. În loc să lăsați cale liberă zvonurilor devastatoare, este mai bine să ocupați terenul și să vă exploatați competențele emoționale și sociale pentru a-i ajuta să traverseze aceste momente.

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Ortografia care ucide

Principiile managementului echitabil

Ce înseamnă reușita?

Cum să păstrezi un tempo potrivit ca lider

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *