Blog

Blog
Cum să vă diferențiați în timpul interviurilor de recrutare

Comments (0) - Uncategorized

Cum să vă diferențiați în timpul interviurilor de recrutare

Cum vă diferențiați de alți candidați, chiar mai experimentați, în timpul interviurilor de recrutare? Patrick Daymand propune o metodă pentru asta. Este necesară cunoașterea funcționării întreprinderii și deținerea de competențe transversale. În general cea mai mare problemă a candidaților care obțin un interviu răspunzând unei oferte este de a înfrunta o concurență despre care nu știu nimic, dacă n-ar fi decât aceasta, care reduce din punct de vedere statistic șansele de a obține postul căutat.

Alternativa strategică

În acest gen de situații, alternativa care se oferă candidaților este următoarea:

  • Acceptarea unei „declasări”, adică niște condiții de angajare mult inferioare ambițiilor lor, fără a fi cu adevărat siguri că acest sacrificiu merită cu adevărat. În fața unui candidat care acceptă cu ușurință un statut și un salariu inferior celui pe care ar trebui să-l revendice în mod logic, întreprinderile ezită. Acestea consideră că el nu va fi satisfăcut de acest post și îi va părăsi la prima oportunitate.
  • A se diferenția demonstrând că sunt capabili să creeze mai multă plus-valoare decât alți candidați pentru întreprinderea care recrutează. Dacă reușesc, au șanse bune să obțină postul și puterea de a revendica un statut și o remunerație în raport cu valoarea creată și deci mai aproape de ambițiile lor.

Orice candidat cu capul pe umeri va opta bineînțeles pentru a doua abordare. Dar o dată făcută această alegere se va pune întrebarea de a ști cum să reușească să se diferențieze. Să o spunem clar, un interviu „clasic” nu este, de departe, cel mai bun context pentru a se diferenția demonstrând valoarea pe care o puteți crea, acolo unde majoritatea celorlalți candidați se vor mulțumi să-și vândă profilul. Există totuși o abordare care și-a trecut probele și poate fi pusă în operă în anumite cazuri. Această strategie este recomandată în special candidaților al căror profil este un pic decalat în raport cu cel din anunț. Dacă au reușit să obțină măcar o întrevedere, este probabil pentru că, în ciuda divergenței profilului lor, au știut să rețină interesul recrutorului.

Obținerea interviului

Înainte de a merge mai departe, este bine să spunem câteva cuvinte despre modul de a obține o întrevedere ca răspuns la un anunț care nu corespunde decât parțial profilului vostru. În acest caz precis, eu vă sfătuiesc să faceți un CV cât mai succint posibil și să constituiți un dosar de candidatură „frapant”. Adică un dosar de candidatură care afirmă că puteți da o dimensiune inedită postului rămânând cât mai enigmatici posibil referitor la mijloacele prin care credeți că veți reuși să faceți asta. În acest fel vă măriți șansele de a obșine un rendez-vous.

Puneți-vă în locul unui recrutor, consultant sau membru al personalului întreprinderii. Există șanse foarte mari pentru ca el să rețină mai întâi candidaturile conforme cu profilul predefinit. El se trezește cu câțiva candidați care seamănă ca două picături de apă, ca niște clone chiar. Din curiozitate, pentru a se amuza un pic sau în perspectiva de a-și surprinde mandatarul oferindu-i o alternativă veritabilă, este posibil ca recrutorul să primească și candidatul atipic care pretinde că se diferențiază creând mai multă valoare, măcar pentru a afla cum crede acesta că o poate face. Am zis că este posibil. Dar dacă acest candidat pune cărțile pe masă de la intrarea în joc, este aproape sigur să nu fie convocat. Deci nu aveți nimic de pierdut.

Diferențierea la interviu

Să revenim acum la modul în care acest candidat cu profil diferit își va putea conduce strategia sa de diferențiere în cadrul întrevederii. Este evident că nu se pune pentru el problema alinierii sau de a încerca să convingă recrutorul că corespunde profilului. El a ales să se diferențieze prin crearea de valoare și orice renunțare din partea sa conduce la eșec. El trebuie deci să se comporte altfel decât ceilalți candidați pentru a accentua diferențele și a poza într-o alternativă credibilă. Pentru a face acest lucru, cea mai bună soluție este de a refuza să treacă prin etapele obișnuite de recrutare și să-și aducă interlocutorul pe un teren necunoscut.

Unul dintre modurile de a reuși este de a spune ceva de genul: „Știu foarte bine că sunt un candidat printre alte zeci, dintre care mulți au un profil mai conform decât al meu. Dar pentru că totuși m-ați convocat, profit pentru a vă pune o întrebare care-mi arde buzele. Crearea acestui post este soluția întrevăzută de întreprindere pentru a rezolva o problemă sau a exploata un potențial de creare de valoare, nu-i așa? Dar care este problema în chestiune sau care este valoarea nou creată pe care o așteaptă întreprinderea de la această recrutare?” În funcție de răspunsul dat, candidatul va putea atunci să-și demonstreze pertinența evocând alte soluții la problemă sau dezvăluind moduri originale de optimizare pentru soluția prevăzută. Acest lucru presupune câteva competența transversale care ies din câmpul de competență al „meseriei” candidatului, dar conferă o valoare adăugată adesea decisivă pentru candidatura sa. Poziționându-se în acest fel, candidatul își urmează strategia sa de diferențiere care poate foarte bine, cu un pic de savoir-faire și de aplomb, să-i permită să obțină postul.

 

Alte articole recomandate:

Despre reuşită şi eşec

7 lucruri simple despre creativitate, inovație și schimbare

Cum să ne ameliorăm „branding-ul personal”

10 diferențe cruciale între câștigători și perdanți

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *