Blog

Blog
Sfaturi pentru a vă îmbunătăți stilul de a vorbi în public

Comments (0) - Uncategorized

Sfaturi pentru a vă îmbunătăți stilul de a vorbi în public

Când luați cuvântul în public, sensibilitatea legată de acest fapt variază în funcție de personalitatea fiecăruia, dar oricare ar fi stilul dumneavoastră puteți profita și vă puteți ameliora. Emoționali ca Xavier Niel, sobri ca Steve Jobs sau hiper-minuțioși ca Winston Churchill, recunoașteți oratorii care dorm în voi și descoperiți asupra căror puncte trebuie să lucrați pentru a vă îmbunătăți prezentările. Iată câteva sfaturi pentru a vă ameliora stilul de vorbit în public.

Emoționali ca Xavier Niel

Atunci când știm că vorbele contează doar 10% în transmiterea unui mesaj, putem spune că aveți dreptate să comunicați spontan. O șmecherie? Pregătiți câteva cuvinte cheie, apoi lăsați restul să se petreacă spontan. Corpul nostru este un canal de transmisie pentru multe informații inconștiente: ritmul și timbrul vocii, postura, gesturile… Vă serviți de entuziasmul vostru natural pentru a improviza și a comunica. Dacă urmați această schemă sunteți ca Xavier Niel sau Daniel Cohn-Bendit. Vă simțiți bine în mod natural în public și vă lăsați purtați de lirica purtată de cuvintele voastre.

Un sfat: pentru a vă inspira de la oratorii voștri model, gândiți-vă să apăsați pe primele silabe de la începutul frazelor. Această variație sonoră va întări ascultarea din partea ascultătorilor voștri. Atenție la dezlănțuirile emoționale și la discursurile (prea) înflăcărate, care riscă să vă facă să vă pierdeți credibilitatea. Dacă este cazul, marcați un moment de pauză, priviți-vă publicul în ochi și reluați într-o manieră mai concisă.

Sobri ca Steve Jobs

Pentru că nu sunteți acolo să faceți personal branding, nu lăsați niciun pic de loc „divertismentului”. Ținuta dumneavoastră vestimentară nu atrage atenția, anecdotele voastre personale nu perturbă un mesaj deja dificil de transmis. Clar și precis, doar verbe și o bună prezentare în PowerPoint pentru a vă sprijini prezentarea. Dacă urmați această schemă, sunteți ca Steve Jobs. Discursurile vă sunt pregătite cu grijă, mizați doar pe semantică pentru a comunica, iar carisma dumneavoastră personală contează prea puțin.

Un sfat: pentru a reuși cu acest stil de elocvență, faceți fraze scurte (subiect – verb – complement) și interziceți jargonul tehnic (cu excepția cazului în care vă adresați specialiștilor). Acordați multă importanță prezentării în PowerPoint sau pe alt suport care vă însoțește discursul: imaginile și cuvintele cheie proiectate sunt acolo pentru a vă întări mesajul. Nu vă umpleți diapozitivele de tabele și liste interminabile, ci rămâneți sobri și percutanți, ca și discursul vostru!

Minuțioși ca Winston Churchill

Vă e groază de improvizație și de aceea vă pregătiți discursurile mai mult decât oricine. Redactați textul până la ultima virgulă, îl învățați pe dinafară, îl repetați în fața oglinzii. Rezultatul: prezentările dumneavoastră sunt concise și ultra-ordonate. Mesajul trece! Dacă urmați această schemă sunteți ca Winston Churchill. Omul de stat era bâlbâit și dislexic, de aceea își pregătea luările de cuvânt în cele mai mici detalii și repeta chiar în fața soției sale. Rezultatul: handicapurile și angoasele sale au devenit puncte forte. Devenit un maestru al comunicării, Churchill putea să treacă de la elocvența parlamentară la stilul popular sau la alocuțiunile scurte, în funcție de situație.

Un sfat: Ieșiți din textul pur și dur. Acordați-vă dreptul de a improviza în privința vorbelor, dar profitați de grija pentru detalii pentru a lucra asupra nonverbalului. Puteți, de exemplu, să vă filmați și să vă analizați apoi gesturile, timbrul vocii, privirea. Prin forța exercițiilor, dezvoltați o carismă naturală și veți ști, ca și Churchill, să vă adaptați postura în orice situație. Pentru a deveni un cameleon perfect, învățați pe dinafară arta comunicării nonverbale!

Mai mult Jobs, Xavie Niel sau Winston Churchill, nu există orator bun sau rău. Fiecare are stilul și maniera sa de a aborda o luare de cuvânt. În orice caz, pentru a vă dezvolta carisma în public, un personaj actual de luat ca model ar fi cu siguranță Barack Obama. Un stil decontractat, un timbru al vocii ferm, o privire directă, o doză de umor bine plasată… Inspirați-vă!

Alte articole recomandate:

Sfaturi pentru tinerele mame care vor să fie active și fericite

Citate pentru a vă transforma în lideri

5 reguli pentru o mai bună apărare contra hacker-ilor

3 reguli de aur pentru a vă crește propria apreciere profesională

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *