Pregătirea pentru întrebările cele mai folosite în cadrul interviului de recrutare
Numeroși recrutori consideră că majoritatea candidaților, atunci când vin la interviu știu foarte puține lucruri despre întreprinderea care recrutează. Primul sfat: interesați-vă, citiți articole, studiați websiteul întreprinderii, descoperiți-i produsele și serviciile, echipa de conducere, studiați cât mai în amănunt în așa fel încât să puteți vorbi ca și cum ați lucra deja acolo. Să ne concentrăm și spre alte sfaturi prețioase pentru a reuși.
Pregătirea pentru întrebările cele mai probabile
Oricare ar fi întreprinderea care recrutează, oricare ar fi recrutorul sau postul pentru care se recrutează, un anumit număr de întrebări revin de fiecare dată. Pregătindu-vă pentru acestea vă faceți întrevederea mai confortabilă și prezentarea mai percutantă. Ca pentru o vânzare, cel mai important este ceea ce este înaintea vânzării sau a întrevederii, ceea ce puteți anticipa. Numeroase întreprinderi folosesc întrebări comportamentale pentru a înțelege mai bine ceea ce ați făcut. Recrutorul vrea să știe cum ați gestionat o situație întâlnită adesea în postul prevăzut. Pregătiți-vă să răspundeți raportând experiențe de lucru care vă descriu realizările sau arată cum le-ați gestionat. Pentru că știți că anumite întrebări revin de fiecare dată, pentru a nu fi prinși nepregătiți, reamintiți-vă istoriile profesionale care vi s-au întâmplat și pe care le puteți povesti.
Identificați ce-și dorește întreprinderea
Trebuie să știți să răspundeți la întrebări de tipul „de de ar trenui să vă angajăm?”, dar nu este obligatoriu să fie determinantă candidatura dumneavoastră. Ceea ce contează cel mai mult în acest schimb, nu este nevoia dumneavoastră, ci cea a recrutorului și în spatele său cea a întreprinderii. Răspunsurile voastre trebuie să-i arate că îi înțelegeți problema și acest lucru va face diferența față de ceilalți candidați. Pregătiți-vă identificând competențele căutate de către întreprindere, scrutați descrierea funcției, priviți-le site-ul și clipurile video care descriu meseria pe site-ul lor, studiați-le organizarea și vizitați-le paginile de Facebook și Twitter.
Googălizarea înainte de interviu
Înainte de a vă prezenta la un interviu, descoperiți pe Google ceea ce întreprinderea poate afla despre dumneavoastră, treceți prin sită tot ce poate fi găsit și dacă apare ceva negativ despre dumneavoastră pregătiți-vă un răspuns pentru a explica sau a justifica această informație prea puțin flatantă. Dacă reușiți să nu fiți prea defensivi, vă puteți convinge mai ușor interlocutorul.
Folosiți jocurile de roluri pentru a vă pregăti
Înainte de fiecare întrevedere, întrebați-vă de ce sunteți candidatul potrivit pentru acest post, antrenați-vă în fața oglinzii sau a unui apropiat pentru a răspunde cu voce tare adaptându-vă de fiecare dată discursul în raport cu interlocutorul și întreprinderea care recrutează. Această intrare în rol repetată suficient de des vă permite să vă perfecționați argumentația și vă mărește încrederea în voi. Jocul de roluri de a răspunde la întrebări tipice interviului poate fi filmat, ceea ce vă permite să vă studiați răspunsurile, comportamentul și de a vă critica propria prestație.
Identificarea a ceea ce este unic sau particular la voi
Ce ați reușit și nimeni nu a mai putut să facă? Ce valoare adăugată profesională unică aduceți interlocutorului dumneavoastră? Prin ce vă deferențiați de ceilalți? Răspunzând acestor întrebări deveniți conștienți de valoarea dumneavoastră, de competențele și realizările voastre, vă facilitează expunerea punctelor cheie pe care le puteți împărtăși cu un eventual angajator. Pentru a vă îmbunătăți răspunsurile de-a lungul interviurilor, gândiți-vă la întâlnirile pe care le-ați avut deja cu recrutorii. După fiecare, notați-vă impresiile referitoare la durată, sentimentul față de recrutor și mai ales întrebările care vi s-au pus, răspunsurile pe care le-ați dat și cum ați fi putut răspunde diferit.
Răspundeți într-o manieră pozitivă și destinsă
Cea mai mare parte a întrebărilor privesc experiența dumneavoastră anterioară sau vor să exploreze obiectivele voastre. Pregătiți-vă prezentarea și articulați diferitele părți într-o manieră coerentă și onestă. Cum puteți anticipa întrebările probabile, vă puteți pregăti răspunsurile într-o manieră pozitivă. Chiar dacă nu sunteți performanți în privința unui anumit punct, căutați să vorbiți despre asta într-o manieră pozitivă. Vorbiți despre paharul pe jumătate plin, evitați referirile negative la un fost șef și orice formulare negativă care trădează o abordare prea puți optimistă a temperamentului dumneavoastră și lipsa simțului afacerilor. Conținutul pozitiv se ține de mână cu comportamentul dumneavoastră destins care-l influențează pozitiv pe interlocutor. Cu cât vă pregătiți interviul, cu atât veți fi mai încrezători și veți afișa un comportament destins care seduce.
Alte articole complementare recomandate
Este oare inteligența emoțională mai importantă decât IQ-ul în leadership?