Blog

Blog
Sănătate – principalele surse de neplăceri la birou

Comments (0) - Uncategorized

Sănătate – principalele surse de neplăceri la birou

Conform unui barometru internațional realizat anul trecut despre calitatea vieții la birou, se pare că din ce în ce mai mulți angajați sunt exigenți referitor la amenajarea spațiului lor de muncă, de care se ține insuficient cont, cel puțin așa susțin 39% dintre ei (față de doar 31% în 2011). Această lipsă de satisfacție urcă la 56% pentru cei care lucrează într-un open-space. Iată deci, conform acestui barometru, primele trei neplăceri percepute de către salariați ca având un impact asupra stării lor de sănătate și cărora, după părerea lor, întreprinderile sau organizațiile nu le acordă suficientă importanță.

Durata zilnică a muncii pe ecran

Pentru angajați, acest punct este esențial: 41% dintre salariații intervievați estimează că orele lungi petrecute în fața ecranului (între 6 și 8 ore pentru 40% dintre ei) au putut avea un impact asupra sănătății lor în cursul ultimellor 6 luni, iar 40% dintre ei consideră că organizația lor nu prea ține cont de această problemă. De fapt, studiul constată că este vorba de „o nouă boală a secolului” cu 59% dintre salariați afectați de dureri de spate și suferind într-o mai mică măsură de dureri de ochi, de ceafă și de cap.

Temperatura ambiantă

Această chestiune vine pe locul doi al preocupărilor salariaților: aceștia se neliniștesc în proporție de 37% pentru sănătatea lor, iar 36% doresc ca această problematică a unei temperaturi prea mari sau prea mici să fie luată în calcul de către întreprindere. Ne amintim cu toții de episoadele caniculare din timpul ultimelor veri în timpul cărora vânzarea ventilatoarelor și a aparatelor de aer condiționat a explodat.

Nivelul sonor al spațiului de lucru

A treia sursă importantă de preocupări a angajaților este cea a nivelului sonor al spațiului lor de lucru. 38% dintre ei și-ar dori ca organizația lor să se preocupe mai mult de acest lucru. Pentru a rămâne în același domeniu, undele electromagnetice neliniștesc în egală măsură: conform anchetei, 48% dintre angajați își doresc să se ia măsuri în acest domeniu. Alte surse de îngrijorare pentru angajați în privința calității vieții la birou sunt: decorarea spațiului de lucru, aerul respirat, ergonomia scaunului, calitatea iluminatului, ca și igiena și riscurile epidemice legate de utilizarea în comun a echipamentelor.

Alte articole recomandate:

Știți cum să ascultați?

Despre importanța primelor 100 de zile în management

Interviul de recrutare: cum să reușești în fața mai multor interlocutori

Cum să lucrați cu un colaborator care nu vă place

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *