Blog

Blog
10 greșeli care vă distrug profilul pe LinkedIn

Comments (0) - Uncategorized

10 greșeli care vă distrug profilul pe LinkedIn

Profilul dumneavoastră pe LinkedIn este propriul panou publicitar. Înainte de sosirea pe scenă a LinkedIn-ului în 2003, multă lume și-a făcut și și-a menținut site-uri web pe care își expuneau realizările profesionale. Nu mai avem nevoie de website-uri personale pentru că putem utiliza LinkedIn în același scop. Cine vă va găsi vreodată website-ul personal?

Dar oricine vă poate găsi pe LinkedIn! Cu cât aveți mai multe conexiuni, cu atât va fi mai vizibil profilul dumneavoastră. Și același lucru este valabil și pentru cei care vă urmăresc. Iată mai jos 10 greșeli care vă afectează brandul și care vă vor distruge eficiența profilului pe LinkedIn fie că sunteți în căutarea unui job, că încercați să vă construiți afacerea sau doar vreți să vă măriți rețeaua și credibilitatea.

Fotografia de profil

Nu trebuie neapărat să plătiți un fotograf profesionist pentru a vă face o poză pe care s-o folosiți în cadrul profilului de pe LinkedIn, dar trebuie să aveți acea fotografie! Atunci când spațiul rezervat fotografiei este lăsat alb, noi, toți ceilalți, vă putem imagina ca pe Jason din „Halloween” ori ca pe Fantoma de la Operă.

Și ne putem întreba de ce v-ați pierdut timpul pentru a crea un profil pe LinkedIn dacă după aceea ați neglijat încărcarea unei fotografii. Alegeți-vă o fotografie bust, plăcută pentru profil, dacă vreți ca cineva să întârzie mai mult de câteva secunde pe profilul dumneavoastră.

Titlul profilului

Din multe puncte de vedere, cel mai important element al profilului LinkedIn este combinația dintre numele dumneavoastră, titlul profilului și fotografia de profil.

Aceste trei elemente sunt doar părți ale profilului dumneavoastră pe care un utilizator va fi capabil să le vadă când va căuta în vasta bază de date a membrilor rețelei, iar profilul vostru va apărea ca rezultat al acestei căutări. Este important să vă compuneți „titlul” care vă reprezintă în cel mai bun mod – modul în care vreți să fiți văzuți de oameni.

„Experienced Business Professional” nu este cel mai bun brand sub care vă puteți prezenta, indiferent de ceea ce faceți din punct de vedere profesional. Este o frază care nu spune nimic, care-i va face pe vizitatori s-o ia la goană pentru a vedea profilele altora.

Și la fel pentru „Savvy, Strategic Leader” (cine zice asta?) și alte exprimări de tip zombie din jargonul afacerilor, care s-ar putea lipi acum de titlul profilului dumneavoastră de LinkedIn.

Spuneți-ne în ce funcție evoluați și încă ceva (industria sau obiectivul curent, de exemplu) pentru a vă diferenția „titlul”. Iată mai jos două exemple:

  • Marketing/PR Manager pentru Dispozitive Wireless;
  • Administrator Executiv (bilingv) în căutarea următoarei provocări.

Ar trebui Administratorul Executiv bilingv să menționeze limbile în care e fluent în titlu? Nu. Majoritatea celor care caută un Administrator Executiv vor căuta mai departe în profilul integral pentru a vedea care sunt cele două limbi pe care le vorbește. Măcar pentru asta…

Făceți-vă titlul profilului să conteze!

Sumarul profilului

Sumarul este povestea voastră – povestea carierei dumneavoastră și orice altceva vreți ca lumea să știe despre voi. Nu scrieți sumarul LinkedIn la persoana a treia, în genul ăsta: „Dl. Ionescu este Vicepreședinte și Director general la Bara Bara Consulting”.

Știm cu toții că vă scrieți propriul sumar. Cine altcineva ar trebui să-l scrie – PR-ul vostru? Voi ne vorbiți nouă. De ce ați dori să ridicați un zid între voi și restul lumii? Puteți folosi persoana a treia în cazul notei biografice de pe site-ul propriu. Pe LinkedIn, nu este nevoie să vorbiți despre voi din poziția avantajoasă a altcuiva.

Descrierea jobului curent și a celor din trecut

Există o poveste a drumului pe care l-ați parcurs în carieră până acum, care va interesa oamenii, dar numai atunci când văd ce este interesant în povestea voastră. Până când vă veți da seama de asta, istoria carierei va rămâne o listă plictisitoare de companii și denumiri de posturi. De ce ar trebuie să acest lucru intereseze pe cineva? În descrierile fiecărui job spuneți o mică poveste, cam așa:

„Am ajuns la Angry Chocolates prin achiziția acestei companii de către Love Bug Lollipops. Am preluat postul de suport pentru conturile naționale ale companiei rezultate și apoi m-am mutat în cadrul managementului de produs.”

Când ne spuneți o poveste, vă vedem în ea. Vă vedem zguduind casa prin conturile naționale și îl vedem pe șef venind și spunându-vă, „Am nevoie de tine în managementul de produs.” Poza dumneavoastră este acolo, pe aceeași pagină. Vă vedem în acest film. Asta vrem de la profilul vostru de LinkedIn!

Recomandările voastre

Cea mai bună modalitate de a obține recomandări de la conexiunile de gradul unu este să le lăsați mai întâi lor una. Numai cei cu care sunteți direct conectați, gradul unu, vă pot recomanda. Puteți lăsa o recomandare în fiecare zi pentru oamenii minunați cu care ați lucrat sau ați mers la școală.

Le puteți face recomandarea atunci când se așteaptă mai puțin și să-i faceți să spună „Oh, ce frumos! Mulțumesc pentru asta. Aveam nevoie de acest imbold astăzi. Mulțumesc!” Mulți dintre prietenii voștri vă vor lăsa în schimb o recomandare pe LinkedIn. Nici nu va fi nevoie să le-o cereți.

Iată un exemplu de recomandare:

„Am lucrat cu Sabin pentru o perioadă din nefericire prea scurtă. Am fost cel care i-a făcut trainingul inițial în procedurile interne de dezvoltare ale proiectelor. Am fost impresionat de capacitățile sale de învățare și puterea de muncă. A fost cel mai bun om pe care l-am pregătit în cadrul companiei și am fost foarte supărat când s-a hotărât să plece.”

Fiți specifici în recomandările pe care le scrieți. Sunt unul dintre cele mai bune lucruri de pe LinkedIn pentru că sunt personale. Vorbesc despre niște momente în timp și spațiu în care două persoane s-au bazat una pe alta.

Cele mai bune recomandări exprimă recunoștința pentru șansa de a petrece timpul, efortul și ideile împreună cu o altă persoană și de a fi creat o scânteie și un pic de lipici între ele. Acea scânteie este ceea ce dă forță lumii afacerilor și activităților umane în general.

Nu vorbim atât de mult cât ar trebui despre prietenie, încredere și latura umană a muncii, dar energia pozitivă dintre oameni este singurul lucru care antrenează orice întreprindere.

Activitatea pe LinkedIn

Dacă ați creat un profil de LinkedIn și-l lăsați să lâncezească acest lucru va fi evident pentru oricine vă va vizita pagina de profil. Asta nu înseamnă că aveți datoria de a vă loga pe LinkedIn și să faceți ceva în fiecare zi, astfel încât oamenii să știe că sunteți prin preajmă, dar trebuie să decideți cum veți folosi LinkedIn și trebuie să țineți minte că a petrece timp pe LinkedIn este ca plantarea și îngrijirea unei grădini. Networkingul față în față, de modă veche, lucrează în același fel.

Trebuie să vă țineți de el și să interacționați cu oamenii pentru a vă cultiva și întări rețeaua pe LinkedIn. Acest lucru înseamnă să aderați la mai multe grupuri și să participați la conversații, să citiți și să comentați postările de pe blogurile altora și/sau să scrieți propriile articole; să citiți și să răspundeți la actualizările de status sau să le scrieți pe ale voastre; și așa mai departe.

Unii dintre copiii prietenilor numesc LinkedIn-ul un „Facebook pentru bătrâni”. Mai sunt multe de făcut dincolo de crearea unui profil și al lăsa să vă schimbe singur viața. Acest lucru nu se va întâmpla. LinkedIn este o unealtă, la fel ca un ciocan. Trebuie să folosești o unealtă pentru a obține ceva de la ea.

Rețeaua

Rețeaua dumneavoastră actuală – oamenii cu care sunteți conectați pe LinkedIn – este o parte majoră a brandului sau a personalității voastre de pe LinkedIn. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să aveți o rețea uriașă. Este la latitudinea dumneavoastră. Unii oameni își aleg conexiunile LinkedIn cu grijă. Ei nu acceptă invitații de la necunoscuți și cum pot fi ei blamați pentru asta? Alții văd LinkedIn ca pe un loc în care oricine vrea poate face nenumărate conexiuni. Și acest lucru este corect. Gândiți-vă la modul în care doriți să utilizați partea de conectare a LinkedIn-ului, una dintre cele mai puternice caracteristici ale acestuia.

Puteți obține ori face introduceri pentru oameni pe care nu-i cunoașteți personal, dacă prietenii voștri de pe LinkedIn îi cunosc. De aceea este important să vă alegeți cu grijă conexiunile de gradul unu. Puteți primi altfel spamuri pentru introduceri.

Nu toată lumea a învățat să relaționeze politicos în rețea. Mulți vin la vale. Fiți totuși atenți să nu vă bazați prea mult pe conexiuni pentru introduceri. Există o valoare implicată. Există un „semn de întrebare” în fiecare cerere de introducere. Luați în serios relațiile prietenilor și ei vor extinde aceeași curtoazie spre voi.

Inboxul LinkedIn

Inboxul este modul în care utilizatorii LinkedIn pot ajunge la dumneavoastră. Dacă încercați să-l gestionați, veți avea mai mult succes în aventura voastră pe LinkedIn. Puteți seta inboxul de LinkedIn să vă transmită notificări pe mail la fiecare intrare nouă. În acest fel nu trebuie să vă logați pe LinkedIn pentru a vedea dacă aveți mesaje noi.

Brandul personal

Aveți un brand, indiferent dacă îl vreți sau nu. Puteți spune, „Nu vreau un brand personal”, dar e ca și cum ați spune că nu vreți să aveți o umbră când ieșiți afară la soare. Veți arunca o umbră într-o zi însorită și veți avea o reputație, așa că de ce să nu folosiți LinkedIn pentru asta?

Poveștile, ceea ce încărcați pe profil, imagini, clipuri video, prezentări PowerPoint și alte elemente ale profilului dumneavoastră, dau cititorului o imagine coerentă a unei persoane care are o misiune. Vrem să aflăm mai multe despre această misiune, nu doar despre niște picnicuri la marginea drumului!

Vocea

Vocea dumneavoastră este unică, ca și povestea. Nimeni altcineva nu poate vorbi cu vocea dumneavoastră. Lăsați-ne să o auzim în cadrul profilului de pe LinkedIn.

Pășiți în lumină folosindu-vă profilul de LinkedIn pentru a ieși din spatele cv-ului și povestiți-ne despre calea și misiunea voastră. Prin propriul profil de LinkedIn, vorbiți cu vocea dumneavoastră!

Articole care ar putea să vă intereseze:

Să ai curajul să spui „nu”

8 sfaturi de inițiat pentru alegerea unei camere de hotel

Care sunt cele mai mari greșeli de evitat în implementarea managementului schimbării?

10 definiții pentru leadership

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *