Blog

Blog
Despre crowdfunding

Comments (0) - Uncategorized

Despre crowdfunding

Acest mod de finanțare se dezvoltă în permanență, apărând platforme de investiții, de donații sau de împrumuturi între particulari și profesioniști. Suma de „finanțare de către mulțime” s-a dublat an de an, ajungând în 2015 la aproape 297 de milioane de euro. Iată câteva lecții pentru a reuși.

Pentru fiecare întreprindere un mod de finanțare

Crowdfunding-ul sau finanțarea participativă definește o platformă de punere în contact între internauți și dezvoltatorii de proiecte care doresc să obțină finanțări. Dezvoltați un IMM și căutați o alternativă circuitului bancar? Gândiți-vă la platforme de împrumuturi între particulari! Aveți un startup care are nevoie de un fond de rulment? Gândiți-vă la platforme de investiții! Vă gândiți la o primă etapă pentru a dezvolta, de exemplu, aspectul „comunicării” în întreprinderea dumneavoastră? De ce nu finanțarea participativă prin donații? Dumneavoastră trebuie să definiți care este modul de finanțare cel mai potrivit nevoilor dumneavoastră.

Pentru fiecare proiect platforma sa

Anumite platforme de crowdfunding sunt generaliste, altele se specializează. De exemplu Bulb in Town este dedicată finanțării geo-localizate a întreprinderilor de cartier, Ulule reputată pentru finanțarea proiectelor asociative, Anaxago o platformă dedicată investițiilor în startupuri. A doua etapă va fi să identificați platforma care corespunde cel mai bine proiectului dumneavoastră.

Bugetul potrivit – termenul protrivit

În materie de crowdfunding, regula constă în a fixa suma de colectat și termenul la care campania se oprește. Atenție, dacă nu obțineți totalul scontat în intervalul de timp respectiv, nu veți fi creditați cu nicio sumă. Pentru a vă optimiza șansele, vă sfătuiesc să analizați proiectele în curs pe platforma pe care o vizați: media bugetelor solicitate, termenele, proiectele care nu și-au atins obiectivul, cele care au reușit.

O campanie seducătoare

Pentru a convinge internauții să vă finanțeze proiectul, trebuie să creați o campanie de calitate: video promoțional, interviu cu fondatorii, prezență activă pe rețelele sociale și bineînțeles, în caz de participare, o contrapartidă atractivă! Această etapă este cu siguranță cea mai dificilă pentru că trebuie să vă „vindeți” proiectul, nu într-un mod comercial, ci mai mult „comunitar”. Internauții trebuie să adere la proiectul vostru, la valorile pe care le vehiculează și, ca mulți antreprenori, trebuie să investiți mult în campania dumneavoastră. E regula genului, pentru a câștiga bani, trebuie mai întâi să cheltui!

Reasigurarea prin cifre

Chiar dacă internauții nu sunt bancheri, atingerea cifrată are importanța sa. Cel puțin, justificați-vă natura nevoilor voastre și rezultatul sperat al invetiției. În cel mai bun caz – și pentru anumite platforme este obligatoriu – realizați previziuni financiare, garanție asupra unei adevărate reflecții asupra rentabilității proiectului. Fiecărei întreprinderi îi corespunde o modalitate de finanțare și îl veți găsi și dumneavoastră pe cel potrivit. În fiecare an câteva zeci de mii de proiecte au reușit în campania lor… Acum este rândul dumneavoastră!

Finanțarea participativă sau crowdfunding

Finanțarea participativă sau crowdfunding-ul acoperă un ansamblu de operații financiare care cheamă o „mulțime” de persoane pentru a finanța un proiect. Într-un cuvânt, este vorba de o finanțare „fără intermediar” devenită posibilă cu dezvoltarea internetului și a rețelelor sociale. Această finanțare participativă ia forma unei donații (donație crowdfunding), a unei recompense (donație cu contrapartidă), a unui împrumut participativ (credit crowdfunding, crowdlending, „peer-to-peer lending”) sau a unei investiții în capital (equity crowdfunding).

Cele mai active site-uri de crowdfunding

anaxago.com; ecobole.com; indiegogo.com; dreamshake.com; ulule.com; capitalkoala.com; reservoirfunds.com; buzzcredits.com; microplace.com; babyloan.org; friendsclear.com.

Alte articole recomandate:

Ne pot modifica emoțiile modul în care ne schimbăm?

Să ne inspirăm din tehnicile celor mai buni din vânzări

Mentalitatea reuşitei şi mentalul învingătorilor

Și dacă tot ce știți despre schimbare ar fi greșit?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *