Interviul cu un recrutor – de ce nu vă mai contactează
Vi s-a acrit de munca pe care-o faceți și pe care-o găsiți prea monotonă, chiar frustrantă cu un patron neinteresant, care vă agasează. Sunteți invitați la o întrevedere de recrutare pentru un post care vă face să visați și în care vă vedeți deja instalați, participați cu entuziasm la diferitele faze de interviuri, aveți un feeling bun cu diferiții interlocutori și sunteți siguri de ceea ce ați făcut. Acest post este pentru voi. Apoi nimic. Tăcere. Niciun semn. Iar apelurile dumneavoastră pentru a afla ce se întâmplă sunt respinse. Ca mulți alți angajați sau angajabili aveți tendința de a vă imputa această tăcere, în timp ce ea adesea se explică prin elemente care nu depind de voi.
Recrutorul lucrează pentru o întreprindere, nu pentru voi
În ciuda amabilității și înțelegerii sale, recrutorul nu este un intermediar echitabil întotdeauna, în măsura în care este în serviciul unei întreprinderi care-l plătește pentru a face selecția. Timpul și atenția sa sunt dedicate în mod prioritar candidatului care-i va permite să-și ducă misiunea la bun sfârșit.
Nu toate criteriile după care se face alegerea sunt oficiale
În orice caz nu toate sunt incluse în descrierea postului pe care ați văzut-o. Postul este în general descris de către recrutor și el poate, din diferite motive, să nu menționeze criterii mai mult sau mai puțin oficiale în funcție de care întreprinderea va evalua candidații. Subiecte cum ar fi personalitatea sau capacitatea sa de a adera rapid la cultura organizației nu figurează întotdeauna într-o descriere de post, deși pot deveni eliminatorii în cursul unui interviu. Recrutorul v-a putut trimite candidatura cu bună credință și să nu știe cu adevărat de ce clientul său nu v-a reținut.
Recrutarea pentru un post cât de cât important poate să dureze peste 3 luni
Dacă ați fost primiți printre primii candidați ai selecției, puteți fi supuși unei lungi așteptări în timpul căreia recrutorul continuă să întâlnească diferiți candidați. Vrea să termine toate aceste întrevederi și să facă o analiză comparativă a tuturor candidaților pentru a se pronunța.
O recrutare poate fi suspendată, amânată sau anulată
Căutările sunt adesea întrerupte, suspendate, amânate pentru diferite motive proprii întreprinderii. Poate să nu existe un consens asupra unui candidat între diferiții actori ai întreprinderii care recrutează. Sau mai grav, există divergențe între ei referitor la locul postului, perimetrul său de responsabilitate sau atașamentul său ierarhic.
Recrutorul vă păstrează candidatura la „cald”
Altfel spus faceți parte din a 2-s sau a 3-a alegere. Întreprinderea a întâlnit prima selecție și negociază eventual cu acești candidați modalitățile unui angajament. În acest caz, cea mai mare parte a recrutorilor nu vă vor spune ce se petrece cu adevărat și riscați să așteptați până la deznodământul acestor negocieri. În anumite cazuri este mai bine să așteptați și să vă oferiți astfel oportunitatea de a fi reținuți.
Reputația dumneavoastră vă precede
Dacă ați dat referințe, se întâmplă frecvent ca recrutorul să le sune pentru a vă valida parcursul și realitatea istoriei voastre profesionale din punct de vedere calitativ și cantitativ. Este mai bine să le dați nume de persoane de a căror opinie asupra profesionalismului dumneavoastră sunteți siguri. O tăcere prelungită se poate explica printr-o referință proastă, dificil de mărturisit de către recrutor.
Interviurile dumneavoastră nu sunt coerente
Dacă ați avut mai multe interviuri cu recrutorul, dar și cu manageri operaționali pe care recrutarea îi privește direct, trebuie să validați coerența afirmațiilor dumneavoastră între ei. Orice diferență de fond sau formă poate atrage un dubiu la diferiți protagoniști ai selecției și să claseze candidatura dumneavoastră printre cele mai puțin importante.
Recrutorul conduce mai multe recrutări
Acesta conduce adesea mai multe procese de recrutare concomitent, gestionează zeci de dosare de candidatură, se întâlnește cu numeroși candidați și nu poate să-și dedice tot timpul și toată atenția candidaturii dumneavoastră. Comunicarea sa asupra urmării pe care intenționează să o dea poate lua timp și nu trebuie să-i imputați că nu vă sună rapid.
Recrutorul este prost organizat sau chiar incompetent
Toate aceste argumente vă indică motivele unei tăceri prelungite a unui recrutor sau a unui cabinet de recrutare. Acest lucru nu scuză proasta sa organizare, iar minimum pe care trebuie să vi-l comunice se referă la o informație factuală referitoare la tratamentul candidaturii dumneavoastră. Chiar dacă acest serviciu după interviu este asigurat într-o manieră standardizată și automatizată. Este mai bună o informare nepersonalizată decât niciuna.
Motive ale tăcerii care depind de voi
- Erorile CV-ului dumneavoastră: o greșeală de ortografie, un acord gramatical greșit, o prezentare neglijentă, o lipsă de claritate. Ceea ce vă invită să recitiți de cât mai multe ori propriul curriculum vitae sau scrisoarea de intenție pentru a fi siguri că nu v-a scăpat nimic;
- O discuție telefonică sau față în față ratată pentru o exprimare orală, o gramatică aproximativă, o prezentare stângace;
- O comunicare proastă pe rețelele sociale, cum ar fi o fotografie nepotrivită care vă aduce deservicii;
- Absența din mediul online: recrutorul vă googălizează (ca să folosim un cuvânt nou, introdus în română de politicieni), iar absența voastră poate fi interpretată ca o lipsă de adaptare la noile tehnologii;
- Hărțuiți recrutorul cu relansări ale candidaturii;
- Nu vă arătați disponibili suficient de rapid;
- Nu sunteți calificați pentru post.
Articole complementare recomandate:
Mutarea ca model în managementul schimbării
Manageri, doar imaginația vă va scoate din criză!