Blog

Blog
Permite strategia dumneavoastră un leadership puternic?

Comments (0) - Uncategorized

Permite strategia dumneavoastră un leadership puternic?

De ce eșuează strategiile organizaționale? De ce spun adesea firmele de consultanță, „Problema a fost în executatarea strategiei, nu în strategia propriu-zisă”? Sau când politica guvernamentală eșuează, de ce politicienii ne oferă o variantă a pretinsei explicații a lui Harold MacMillan: „Evenimentele, dragilor, evenimentele!”

Aceasta este a două mutație pe care toți liderii de succes trebuie să o facă: trebuie să acționeze strategic. Și asta înseamnă că nu trebuie să-i mai lase pe alții să le definească țintele, ci să preia controlul spunând: „Asta este ceeea ce trebuie schimbat, în acest mod.” Strategia adevărată este legată de leadership.

De ce sunteți bine plasați

Am văzut destule afaceri și guverne cheltuind o ploaie de bani și de timp pentru scrierea unor strategii detaliate cu unul sau altul dintre aceste două rezultate: fie că strategia este pusă pe un raft și nu se întâmplă nimic ori, alternativa, este implementată și urmează haosul.

Bineînțeles, că nu e mereu chiar atât de rău, dar totuși acest lucru se întâmplă mult prea des. Și se întâmplă pentru că cei care desenează strategia nu înțeleg complet provocările și oamenii implicați; și nu fac ajustări pe măsură ce află mai multe despre ceea ce nu merge.

Și ce să vezi! Ca lideri al organizațiilor voastre chiar înțelegeți provocările cărora și voi și oamenii voștri trebuie să le faceți față; și sunteți excelent plasați pentru a judeca ce nu merge și pentru a face ajustările corespunzătoare. Deci sunteți cel mai bine plasați pentru a dezvolta înțelegerea strategică și leadershipul de care organizația voastră are atâta nevoie. Poate fi de ajutor să luați în considerare colaborarea unui coach extern, care să vă ajute, dar în mod fundamental, voi trebuie să preluați controlul.

Patru întrebări de pus

  • Vă este complet clar cum să rezolvați cele mai mari provocări organizaționale?
  • Proiectați întotdeauna încrederea, forța și claritatea în privința a ceea ce trebuie să se întâmple?
  • Creați o modalitate și un impuls pentru a răspândi în întreaga organizație prioritățile strategice?
  • A înțeles toată lumea ce trebuie să se întâmple?

Dacă răspunsul la oricare dintre aceste întrebări este altul decât un „DA!” răsunător, atunci mai aveți de muncit pentru dezvoltarea propriilor abilități strategice.

De ce e nevoie pentru o bună strategie?

Imaginați-vă că mergeți la doctor cu o problemă medicală importantă. Doctorul nu se va grăbi să vă dea o rețetă. Mai degrabă vă va asculta cu atenție descriindu-i simptomele, s-ar putea să vă trimită să faceți niște analize și s-ar putea să ceară părerea altor specialiști înainte de a pune un diagnostic și de a vă spune ce să faceți.

La fel este și cu strategiile bune. Iată ce trebuie făcut:

  • Să înțelegeți problema: ascultați, priviți și luați pulsul a ceea ce se întâmplă;
  • Ajungeți la un diagnostic clar și precis: cerneți faptele și intuițiile importante;
  • Stabiliți un plan clar de acțiune: asigurați-vă că este realizabil și acționați cu convingere.

Cum să vă dezvoltați competențele strategice

  • Mai întâi încercați să înțelegeți: petreceți timp lucrând la problemele și provocările pe care le întâmpină organizația dumneavoastră; nu săriți prea rapid la soluții. Priviți din diferite unghiuri și ascultați o gamă largă de opinii. Cu o înțelegere profundă a ceea ce se întâmplă veți fi mai bine plasați pentru a vă dezvolta strategia.
  • Vorbiți clar: nu folosiți fraze întortocheate și discursuri de management pentru a ascunde gândirea confuză. Luați exemplul lui Steve Jobs, care punea întrebări foarte simple și directe pentru a ajunge la esența chestiunii.
  • Plasați-vă într-o perspectivă externă: dacă nu puteți explica unui factor extern (un prieten, un client), atunci probabil nu cunoașteți suficient de bine lucrurile. Nu vă lăsați prinși în toate detaliile tehnice – continuați să vă puneți întrebări referitor la modul în care puteți da explicații clare.
  • Consolidați și clarificați: în mod curent am observat că un pumn de elemente cheie reprezintă esența strategiei. Cu acestea puse la punct, majoritatea celorlalte elemente necesare se vor alinia.

Într-adevăr, merită să cheltuiți timp și efort pentru clarificarea strategiei. Acest lucru crează înțelegerea, concentrarea și direcția de care are nevoie organizația dumneavoastră pentru a prospera în această lume în continuă schimbare. Vă dă încrederea de care aveți nevoie pentru a intra într-o ședință și a spune, „Aici trebuie să ajungem. Asta e ceea ce trebuie să schimbăm. Și așa o vom face.” Conducând în acest fel, cu pasiune, convingere și claritate vă veți crește foarte mult șansele de succes.

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

Metodologia reușitei pentru evaluarea anuală

Tehnici de îmbunătățire a comunicării prin e-mail

Reguli de bază de aplicat urgent pentru reuşita în management

În managementul de proiect, inspirați-vă din programul Apollo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *