Blog

Blog
O tehnică infailibilă pentru a obține o memorie excepțională

Comments (0) - Uncategorized

O tehnică infailibilă pentru a obține o memorie excepțională

Provocarea pentru voi, dacă o veți accepta, este de a reține numele, prenumele și fețele a 30 de persoane care vă sunt prezentate în cursul unui seminar sau al unei ședințe. Misiune imposibilă? Încercați, urmând această tehnică infailibilă, după ce vă antrenați!

O adevărată provocare în timp real

Atenție, nu este prea ușor, pentru că nu tratăm cazurile în care cunoașteți dinainte numele și prenumele celor pe care-i veți întâlni, cum ar fi de exemplu în cazul unei liste de mail. În acest caz vă este suficient să memorați numele și prenumele, să căutați în prealabil legături între ei: manager, prieten, etc. Și să vă uitați pe rețelele sociale pentru a le găsi fețele! Aceasta este o simplă muncă de memorizare în amonte. Vă propun o adevărată provocare în timp real. Iată cum să procedați:

  • Ajungeți chiar la început, în mod ideal printre primii 5. Veți fi primiți de către gazdă, singura persoană cunoscută.
  • Acordați-vă câteva momente pentru recunoașterea locului, să vedeți unde sunt băuturile și gustările, să identificați toaletele, să înțelegeți zonele de circulație. De ce? Pentru că după aceea toate cele 5 sensuri vor fi concentrate asupra persoanelor.
  • Alegeți-vă o poziție strategică: un loc bine luminat care vă permite o privire de ansamblu, în special asupra accesului și a persoanelor. Evitați centrul încăperii, locurile în care persoanele se aglomerează pentru a circula și pozițiile din dreptul ferestrelor care crează fenomenul de contre-jour.
  • Și acum munca de memorare începe.

Începutul muncii de memorare

  • Pentru fiecare persoană prezentată, ascultați-i numele și prenumele. Gazda vă va spune: „Bună ziua, vă prezint pe Mariana Ixulescu”. Iar dumneavoastră repetați cu voce tare: „Mariana Ixulescu, bună ziua, sunt foarte fericit să vă întâlnesc.” Întăriți-vă efortul de memorare cu o informație complementară, de exemplu: „Ce meserie aveți?” sau „Cu ce vă ocupați?” Răspunsul ar putea fi: „Sunt directoare de resurse umane.”
  • Reperați pentru fiecare persoană o caracteristică fizică, o specificitate a vocii sau o atitudine specială, un tic, etc. Memoria utilizează de fapt vizualul, auditivul și celelalte simțuri.

Este alegerea de memorare cea mai complexă

Alegeți o aluniță, o pată pe piele, tipul nasului, culoarea ochilor (atenție la lentilele de contact!), ridurile de expresie, sprâncenele, urechile, fruntea, spatele curbat, etc. În cazul Marianei, să spunem că este o aluniță între cele două sprâncene.

  • Găsiți o frază scurtă și marcantă care să lege prenumele, numele, caracteristica fizică a Marianei și profesia sa. Folosiți-vă referințele istorice, literare, sportive, muzicale, urmându-vă umorul, cunoștințele și numele persoanelor. Vizualizați o situație decalată, amuzantă sau ireală, dar fără batjocură.
  • Repetați această frază de mai multe ori. Regrupați în ea trei informații – nume, prenume, un reper al feței și solidificați totul cu un alt punct, în cazul exemplificat meseria din domeniul resurselor umane.

Timpul petrecut pentru această memorare a fiecărei persoane

5’ fără antrenament – 2 ore și 30’ pentru 30 de persoane, cam mult! 4’ cu un pic de antrenament! 3’ cu experiența! 2’ dacă sunteți foarte concentrat! – 1 oră pentru 30 de persoane, e deja altceva, nu-i așa? 1’ dacă sunteți fizionomiști și dotați cu o memorie excelentă, 30” dacă sunteți mentaliști…

Pentru a vă antrena, luați imagini de persoane de pe internet și testați-vă prin reperarea caracteristicilor lor fizice. Atenție la anumite capcane. Agățați-vă de caracteristici fizice durabile uitând culoarea părului sau coafura și machiajul în cazul femeilor!

Motivați-vă din punct de vedere profesional

Memorarea reprezintă un atu important. În calitate de nou manager într-o întreprindere, interlocutorii vor fi flatați că vă amintiți de ei după o singură prezentare. Și își vor aminiti de voi cu plăcere! Și încă o provocare pentru cei mai îndrăzneți: 30 de persoane în mai puțin de 10’! Baftă!

Alte articole recomandate:

Reguli de bază de aplicat urgent pentru reuşita în management

Metodologia reușitei pentru evaluarea anuală

A fi oportunist fără a fi inoportun

Managementul la distanță și impactul asupra colaboratorilor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *