Blog

Blog
Cum vă debarasați cu tact de cei care sunt un dezastru

Comments (0) - Uncategorized

Cum vă debarasați cu tact de cei care sunt un dezastru

Îi cunoașteți cu siguranță, poate chiar lucrați cu unul dintre ei în acest moment. Se plâng, se lamentează, critică, blamează, ca și cum ar privi mereu lumea într-un mod negativ. Cei care sunt un dezastru sunt în același timp certăreți, etern nesatisfăcuți, neliniștiți, taie firul de păr în patru, bârfitori cu limbi de viperă ori manipulatori, mincinoși, mitomani, fără a uita paranoiacii suspicioși și ostili sau perversul care-și varsă fierea pe toți. Ei vă depășesc, vă obosesc și abuzează de timpul vostru. De aceea trebuie să învățați să vă comportați cu ei, rămânând politicoși, dar fermi, pentru a le bara și a le depăși negativitatea debordantă. Iată 7 modalități de a-i conduce și a-i orienta spre un comportament pozitiv.

A fi empatici

Când un colaborator începe să vă vorbească prin aluzii negative, recunoașteți-i de la început dificultatea, luați act de situația sa dureroasă și schimbați subiectul. Îi puteți răspunde cu căldură și să-i împărtășiți simpatia dumneavoastră pentru ceea ce i se întâmplă, iar apoi să treceți rapid la o idee sau o acțiune pozitivă de realizat.

A-i complimenta

Fără a insista asupra comportamentului lor negativ, îi puteți complimenta pentru modul în care au gestionat o situație recentă. Dumneavoastră trebuie să vedeți paharul pe jumătate plin și să-i comunicați această viziune pentru a și-o însuși la rândul său. Aceasta poate schimba complet fizionomia schimburilor voastre și conduce conversația spre un subiect pozitiv.

Dați-i o soluție

Poate că și sumneavoastră ați avut pățanii de felul acelora care-i bulversează. Pentru a crea o apropiere, îi puteți mărturisi că ați trecut prin asemenea dezamăgiri și să puneți accent pe rezultatul pozitiv pe care l-ați obținut recurgând la o anumită persoană sau soluție. Și să-i propuneți să-i dați coordonatele acesteia.

Emiterea unei ipoteze

Este un fel de balon de încercare pentru a-i face să se gândească în măsura în care unii nu au nicio idee despre comportamentul lor negativ sau de imaginea prea puțin valorizantă pe care-o oferă. Puteți avansa cu prudență ipoteza oboselii sale sau a unei pase fizice ori psihologice proaste pentru a vă asuma responsabilitățile care-i erau încredințate. În funcție de reacția sa vă veți adapta propunerile, dar vă veți acorda o ocazie pentru explicații.

Oferiți-vă ajutorul

Poate că cei care se plâng cer în acest fel ajutor. Sunt numeroși aceia care au dificultăți în a-l cere în mod direct, temându-se să pară incompetenți, vulnerabili sau ineficienți. Iar modul lor de a vă lansa un SOS se traduce printr-o atitudine de plângere și negativitate, atunci când de fapt ei așteaptă să îi susțineți fără ca ei să vă fi cerut asta în mod oficial.

Schimbați subiectul

Luați act de cuvintele și dorințele lor și treceți la un subiect pozitiv. Arătați că ați înțeles mesajul, încurajați-i și arătați-vă încrezători că vor găsi soluția, apoi treceți direct la un alt subiect.

Limitarea responsabilității dumneavoastră

Dacă vi s-a acrit să fiți cel care primește plângerile, trebuie să fixați niște limite pentru a nu fi antrenați în aceste excese. Dați dovadă de diplomație, utilizați un ton neutru, lipsit de animozitate, de furie sau de exasperare și spuneți-le că acest subiect nu vă interesează și nu vă privește sau că nu aveți timp pentru a le asculta lamentările. Păstrați-vă liniștea mentală și productivitatea, limitând timpul pe care li-l acordați pe motivul celorlalte obligații. Păstrați o atitudine așezată și senină pentru a evita să plonjați cu ei în supărare sau chiar disperare și ocoliți-le mai bine efluviile, concentrându-vă pe un subiect pozitiv.

Alte articole complementare:

Schimbare și clonare

Arta feedback-ului în managementul eficient şi inteligent

Este oare inteligența emoțională mai importantă decât IQ-ul în leadership?

Măsuraţi riscul fiecărei decizii ca manager

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *