Blog

Blog
Managementul de tranziție pentru gestionarea schimbării

Comments (0) - Uncategorized

Managementul de tranziție pentru gestionarea schimbării

Născut în Statele Unite și în Olanda în anii 70, se extinde în Europa în anii 80, iar în România este încă folosit destul de puțin, mai ales de către multinaționale. La început s-a referit exclusiv la top management sau la comitetele de direcție, mai ales pentru posturile de director general, director financiar, director de resurse umane și director industrial, iar cel mai des în industrie.

Managementul de tranziție – o soluție rapidă

Managementul de tranziție constă pentru o întreprindere în a recurge la competențe externe pentru o perioadă determinată și o misiune precisă. Întreprinderile fac apel la managementul de tranziție cu ocazia unor evenimente deosebit de variate cum ar fi o restructurare, o implantare în străinătate, o fuziune sau o achiziție, dar și pentru un proiect specific de ameliorare a proceselor, schimbarea strategiei grupului sau o intrare pe bursă. În general aceste acțiuni necesită rapiditatea punerii în operă a soluției.

Managerul de tranziție, un om de acțiune care pilotează schimbarea

Profilul managerului de tranziție este în cea mai mare parte a timpului supradimensionat în raport cu expertiza necesară pentru misiune. Realizarea obiectivului său se face grație unei metodologii definite cu un cabinet specializat. Nu este un consultant ci un om de teren care se integrează în echipele de colaboratori ale întreprinderii. Iar pentru a reuși el reunește mai multe competențe cheie:

  • experiență dovedită și solidă în domeniul respectiv, în general minim 15-20 de ani de meserie în posturi de mare responsabilitate;
  • mobilitate pentru a conduce o misiune la nivel național sau internațional, cu o mare disponibilitate;
  • adaptabilitate pentru a se arăta reactiv oricare ar fi sectorul sau cultura și de a deveni rapid operațional;
  • leadership pentru a conduce și a mobiliza o echipă adesea aflată într-o situație tensionată;
  • un demers orientat spre obiective și rezultate, pentru a alege rapid soluția care generează cel mai multe rezultate.

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

Cum să preveniți și să gestionați o eroare de recrutare

Sunteți un lider sau un manager?

Secretele unui vânător de capete pentru recrutarea celui mai bun comercial

Vi se potrivește coaching-ul?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *