Blog

Blog
Introvertiți sau extravertiți – cum să vă vindeți eficient ideile

Comments (0) - Uncategorized

Introvertiți sau extravertiți – cum să vă vindeți eficient ideile

Nu v-ați simțit niciodată în stare să inițiați o conversație cu un necunoscut sau faceți parte dintre aceia pe care un interviu de recrutare îi îngrozește. De-a lungul carierei dumneavoastră, chiar dacă nu ocupați funcții comerciale, va trebui să vă exprimați în majoritatea posturilor de responsabilitate pentru a vinde idei și a face să treacă anumite mesaje.

Introvertiți/extravertiți – sunteți ambele

Aveți o personalitate care se apleacă spre introversiune sau extraversiune. Este totuși dificil de aplicat o etichetă. Conform lui Carl Jung sunteți pe rând introvertiți și extravertiți, cu o dominantă a uneia dintre ele. Introvertitul se concentrează mai mult spre activitatea sa interioară, extravertitul în mod dominant spre lumea exterioară. Acest lucru vă privește în munca dumneavoastră ca și în relațiile sociale, într-o manieră generală. Comportamentul dumneavoastră reflectă latura mai puternică și puteți învăța să o cultivați pe cealaltă.

Cunoaște-te pe tine însuți

Introvertitul este adesea un bun auditor, care adună și tratează informația, extravertitul o răpândește voit și o difuzează. Identificați-vă natura și adaptați-vă comportamentul în consecință. Prea des introvertit sau extravertit devine un stereotip. Extravertitul greșește când îl vede pe introvertit crispat, distant și plictisitor, în timp ce acesta îl consideră pe extravertit ca volubil, prea puțin serios și agasant. Depășirea acestei bariere mentale vă face să înțelegeți introversiunea și extraversiunea. Nu vă veți schimba modul de comportament de azi pe mâine, ci în timp și cu perseverență. Dacă animați o echipă, dați-i introvertitului timp pentru a lua cuvântul și încurajați-l pe extravertit să asculte mai mult.

Cum să deveniți extravertiți

Într-o situație de vânzări nu vă simțiți în mod natural în largul dumneavoastră, ieșiți din zona de confort. Pentru a compensa această jenă, soluția constă în a fi pasionat de ceea ce vindeți. Această pasiune pentru o idee, un proiect, un produs sau un serviciu vă îndepărtează de preocuparea de a ști cum sunteți percepuți și arată entuziasmul pentru ceea ce faceți. Acest lucru se învață.

Faceți un lucru pe zi de care vă este teamă

Este foarte important să vă puneți în situații în care nu vă simțiți confortabil. Nu din masochism. Pentru a vă înfrunta cu curaj temerile. Dacă sunteți înspăimântat de ideea de a întâlni un client sau un prospect, luați inițiativa stabilirii unei întâlniri și duceți-vă. Prin reînnoirea situației vă veți demistifica și depăși neliniștea, veți câștiga încredere și veți împinge mai departe limitele posibilităților proprii.

Transformați plângerile și criticile în atuuri

În afaceri, în special în vânzări, nu puteți reuși fără criticile și doleanțele clienților. Urmăriți-i pe cei care se plâng și ocupați-vă de ei până când le dați satisfacție. Dacă credeți în ideea, în produsul, în întreprinderea dumneavoastră și în dumneavoastră însuși, veți menține direcția și clientul vă va felicita sau vă va mulțumi pentru perseverență.

Mergeți spre ceilalți și exprimați-vă

Trecând prin fața fiecăruia și făcându-i un semn de recunoștință vă va face mai puternici. Priviți fiecare persoană în ochi și spuneți-i bună ziua, acest lucru vă va face să deveniți extravertit prin forța antrenamentului. Forțați-vă să ieșiți în public, ieșiți din birou pentru a socializa și frecventați aceleași locuri și persoane până când vă simțiți bine. Cel mai bun mod pentru a deveni extravertiți este de a vorbi în fața unui public. Exprimarea în fața unei audiențe se învață pe plan emoțional și comportamental. Doar o practică tenace vă va învăța să stăpâniți puțin asemenea situații.

Acționați din ce în ce mai mult, acțiunea ucide anxietatea

Cu cât acționați mai mult, cu atât diminuați momentele în care nu vă simțiți bine. Acțiunea distruge angoasa și chiar dacă acest lucru înseamnă o fugă spre înainte, rezultatul este benefic pentru voi. Puteți de asemenea să ajutați un coleg să-și realizeze planul de vânzări. Acest lucru vă va face să ieșiți din interiorul vostru, să lucrați cu clienții altuia cu care nu aveți nimic de pierdut. Vă veți simți mult mai destins.

Articole complementare recomandate:

Cum să vă faceți fericiți salariații și să-i fidelizați

Gestionarea cu succes a conflictelor prin tehnica scării

Cuvintele clienților vă construiesc brandul

Promovarea personalului în organizații

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *