Blog

Blog
Alte competențe critice pentru viitor

Comments (0) - Uncategorized

Alte competențe critice pentru viitor

Astăzi continuăm prezentarea competențelor critice de care cu toții avem nevoie în viața de zi cu zi. Pentru cei care nu au citit sau vor să-și reamintească prima parte a articolului, aceasta poate fi găsită aici.

Și acum iată încă patru competențe importante, ceva mai tehnice de această dată, pe care trebuie să le dezvoltați, în cazul în care nu ați făcut-o deja:

Managementul vieții private

Intimitatea și transparența trăiesc la capetele opuse aceluiași spectru social, dar fac amândouă parte din aceeași problemă etică a confidențialității vieții private.

Zumzetul intimității este diferit de confidențialitatea mediilor sociale, care este la rândul ei diferită cea a retailerilor online, de cea a IoT-urilor, a big data, a emailurilor și a căutărilor din jurul confidențialității de business.

Oamenii pot obține adesea beneficii semnificative din partajarea detaliilor lor personale pe măsură ce profită de avantajul unor servicii online relevante și utile. Totuși, o dată colectate, businessul exploatează și monetizează adesea informațiile personale, lăsându-i pe oameni expuși și plasându-le informațiile într-un pericol iminent.

Da, protejarea și întărirea confidențialității este o povară în plus pentru afaceri, dar lipsa ei crează riscuri pentru utilizatori și scade încrederea. Iar încrederea joacă un rol cheie în practic orice formă de inovare.

Circulația liberă a informațiilor personale care respectă confidențialitatea va avea un efect contrar, alimentând și cultivând inovația. Optimizarea riscurilor și a recompenselor în rândul persoanelor implicate conduce la o nouă formă de inovare și eliberarea unei noi valori economice. Marea provocare care se află în față constă în stabilirea și respectarea cadrului legal care facilitează partajarea inovației dincolo de granițe în mediul de afaceri global.

Înțelegerea ambelor părți ale acestei ecuații va fi o abilitate critică pentru generațiile viitoare.

Managementul informației

Încă din 2008, Roger Bohn și James Short, doi cercetători de la Universitatea din San Diego, California, au realizat un studiu pentru a determina cantitatea de informație pe care oamenii o asimilează în creierul lor în fiecare zi.

Rezultatul a fost că, la nivelul acelui an, americanul mediu petrecea 11,8 ore în fiecare zi consumând informații, iar acest număr a crescut cu 2,6% în fiecare an de atunci. Alte țări afișează valori similare. Oamenii sunt expuși astăzi la mult mai multă informație decât în trecut.

Cum putem gestiona cât mai bine toată această informație? Cum putem fi mai isteți în privința informației pe care o consumăm și a surselor de unde o obținem?

Abilitatea noastră de a gestiona efectiv intrările și ieșirile proprii de informații personale ne va determina în mare măsură abilitatea de a concura pe piața globală a talentelor în viitor.

Managementul oportunității

În prezent peste 54 de milioane de americani sunt freelanceri. Un studiu din 2014 dezvăluie că 88% dintre freelanceri se consideră proprietari ai unei mici afaceri și sunt foarte implicați, iar 97% dintre ei sunt încântați de idea de a lucra independent. A fi freelancer este o formă de antreprenoriat.

Când pornesc la drum, majoritatea freelancerilor încearcă să-și mărească veniturile pur și simplu lucrând mai mult. Dar o dată ce își părăsesc joburile și încep să dedice 30-40 de ore pe săptămână afacerii lor, există doar două moduri de a face bani – fie să devină mai specializați pentru a mări prețul pe care-l pot cere, fie prin angajarea altor freelanceri, care să lucreze sub umbrela proiectului lor, dându-le libertatea de a aborda proiecte mai mari, de un nivel mai înalt.

În anii care vor urma vom vedea mai mulți freelanceri cultivând specialități și formând echipe, care-i vor ajuta să câștige venituri mai mari ca înainte.

În același timp, companiile din așa-numita sharing economy deschid ușa pentru un nou tip de profesioniști cum ar fi șoferii Uber, profesioniștii locali, muncitorii gata să intre imediat în acțiune sau managerii proprietăților AirBNB. Toate intră într-o categorie de tranziție pentru noua eră a țopăitului între joburi, în care barierele de intrare sunt căzute și prin care își pot gestiona programul și performanțele fără un șef care să le dea târcoale.

Managementul tehnologiei

Primul iPhone Apple a intrat pe piață în 2007. De atunci, noi instrumente au apărut în fiecare zi. La ce ar trebui să fim atenți și ce putem da la o parte?

Cu senzori ce devin omniprezenți în viața de zi cu zi, vom ajunge rapid să purtăm pantofi inteligenți, să dormim pe perne deștepte, să mâncăm mâncare inteligentă, cu tacâmuri inteligente, în timp ce ne privim copiii jucându-se cu jucării inteligente.

Alegerea noastră în privința tehnologiei definește cine suntem și abilitatea de a funcționa într-o lume din ce în ce mai dependentă de tehnologie.

Foarte curând vom dezvolta app-uri pentru dronele noastre, casele noastre inteligente, pentru animalele de companie, mașini, haine și chiar pentru prietenii imaginari.

Relația noastră cu tehnologia personală va continua să fie o provocare continuă, iar îmbunătățirea competențelor în acest domeniu va fi deosebit de avantajoasă.

Câteva articole complementare recomandate:

Schimbarea în 8 pași după Kotter

Câteva secrete ale evaluării anuale a salariaților

Cum să dați mai multă forță CV-ului dumneavoastră

Întrebări pertinente pe care candidații le pot pune în cadrul interviurilor de recrutare

Acest articol a apărut prima oară pe Eduperformance.ro, forma originală a articolului o găsiți aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *