Blog

Blog

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Câteva competențe critice pentru viitor

La fel de importante ca propriul nostru număr al lui Dunbar (detalii despre această noțiune găsiți aici) sau locul pe care-l numim birou sunt regulile după care trăim. În acest moment avem foarte puține reguli despre cum să trăim într-o lume extraordinar de captivantă, unde cantitățile explozive de informații și tehnologie plutesc în jurul nostru în fiecare secundă.

Pentru că nicio școală nu a ajuns să se ia de piept cu numărul neobișnuit de provocări care stau la pândă, ca minele antipersonal, în lumea înconjurătoare, noi suntem cei care trebuie să stăpânim aceste „noi reguli de luptă”.

Din acest motiv m-am gândit să vă ajut cu douăsprezece competențe critice pe care ar fi bine să le stăpâniți pe viitor. Astăzi vă prezint primele patru dintre ele:

Managementul factorilor de distragere

În medie, utilizatorii telefoanelor inteligente își verifică telefonul de peste 220 de ori pe zi. În perioade de vârf acest lucru se întâmplă la fiecare 6 sau 7 secunde. Cei total dependenți vor intra pe smatphone de peste 900 de ori pe zi, iar câteva rapoarte au dezvăluit incidente cu tineri care au trebuit internați în spital datorită epuizării pentru că „teama de a le scăpa ceva” i-a împins să nu mai doarmă deloc.

O persoană obișnuită are  conturi pe mediile sociale și petrece circa o oră și 40 de minute pe zi navigând pe aceste rețele, ceea ce înseamnă 28% din timpul pe care-l petrec pe internet.

În Statele Unite, YouTube este cea mai populară rețea socială, cu o rată de vizitare cu 8% peste Facebook. Și pentru că atât Facebook cât și YouTube declară peste un miliard de utilizatori în toată lumea, acesta nu este doar un fenomen nord-american.

Dar să nu uităm de timpul petrecut în fața televizorului. În perioada de vârf, peste 70% din lățimea de bandă a internetului este dedicată streaming-ului video cu Netflix și YouTube atrăgând peste 62% din întreaga lățime de bandă a Americii de Nord. Americanul mediu petrece peste 5,5 ore pe zi consumând o anumită formă de conținut video.

Deci după toate astea, cât timp vă mai rămâne cu adevărat pentru muncă, familie și prieteni, dar și pentru a experimenta în lumea încojurătoare? Managementul „distracției” va fi o abilitate critică pentru fiecare dintre noi în anii următori.

Managementul noilor competențe

Cât o să mai treacă până când va trebui să învățăm cum să pilotăm o dronă? Dacă veți spune acum rapid că nu veți avea niciodată nevoie de această competență, cum vi se va schimba modul de gândire când vă veți pierde slujba și când toți prietenii vor avea slujbe bine plătite ca piloți de drone?

Dar poate că nu este vorba de drone. Poate că noua carieră foarte promițătoare se va referi la designul pieselor pentru imprimantele 3D, la munca într-un post de tehnician acvaponic, consultant de crowdfunding, analist de date, designer de jocuri sau app-specialist pentru haine inteligente?

Care sunt competențele care vi se vor cere pentru următorul job? Veți avea nevoie să știți să operați o mașină autonomă, să comunicați cu șeful prin intermediul unui ceas inteligent, să comasați foi de calcul pe un smartphone, să conversați cu ultima generație de dispozitive IoT, să folosiți o cameră de teleprezență, să realizați o defalcare actuarială a listei de clienți noi sau să găsiți un punct de Wi-Fi în mijlocul unui deșert?

Dacă credeți că vorbesc despre sci-fi și că veți avea timp să vă planificați următoarea mișcare în carieră, există șanse să vă zbateți cu această problemă până când veți ieși la pensie… și cu toate planurile astea de a împinge tot mai sus vârsta pensionării, s-ar putea să treacă destule decenii de viață chinuită până atunci!

Managementul comunicării

De unde vă vin știrile în ziua de azi? Da, mulți dintre voi încă mai citesc ziare, se uită la televizor, citesc cărți și ascultă radioul.

Dar un număr din ce în ce mai mare găsesc înlocuitori digitali pentru știrile tradiționale. Pentru cei tineri, Facebook, Instagram, Reddit, Twitter, YouTube, Vine sunt singurele surse de știri.

Când vine vorba de a discuta cu familia și prietenii, sunteți mai înclinați să folosiți Skype, WhatsApp, să trimiteți un mesaj text, un clip video, fotografii, să folosiți Facetime ori Google Hangouts?

Totuși, când vine vorba despre afaceri, comunicarea verbală, unu la unu sau unu cu mai mulți, este încă cea mai folosită în companii.

În medie, femeile rostesc circa 7.000 de cuvinte pe zi comparativ cu numai 2.000 pentru bărbați. Cu o practică de 3,5 ori mai mare, femeile au un avantaj natural în acest domeniu.

Comunicarea este un ingredient esențial în viețile noastre, dar prea multă sau prea puțină poate avea un efect devastator.

Cu noile canale de comunicare, care iau naștere prin jocuri, mediile sociale și app-uri pentru telefoane inteligente în mod regulat, oamenii suferă de anxietate pentru că nu reușesc să țină legătura cu prietenii și familia. Iar atunci când legătura se oprește complet, anxietatea este mai mare datorită sentimentului de a fi lăsat pe-afară.

Modurile eficiente de management al canalelor de comunicare reprezintă o competență critică care nu este, încă, învățată la școală.

Managementul reputației

Până în 2020, un studiu estimează că mai mult de 40% din forța de muncă din Statele Unite, adică 60 de milioane de oameni, va fi formată din muncitori independenți – freelanceri, contractori și angajați temporari. Modul exact în care vor fi definiți „freelancerii” va crește sau va diminua acest număr în mod substanțial.

Cercetări recente confirmă cele mai mari provocări pe care le întâmpină lucrătorii independenți, date de venitul scăzut la nivelul de sărăcie care apare în mod aleatoriu și menținerea fluxului de proiecte la un nivel ridicat.

Nimeni nu s-a născut antreprenor, dar conform fondatorului LinkedIn, Reid Hoffman, am fi mai bine serviți dacă ne-am gestiona viețile ca și când ar fi niște afaceri.

În cartea lui Hoffman, „The Start-Up of You”, el continuă să explice complicațiile în a vă trăi viața ca un brand personal și cum a devenit reputația online o piesă fundamentală a succesului fiecărei persoane.

Reputația noastră nu mai este ceva ce se clădește în jurul nostru, asupra căreia avem prea puțin control sau deloc. Cu conținutul online înalt personalizat care este generat despre noi din mai multe surse, depinde de noi să ne exercităm controlul asupra lucrurilor spuse de diferiți oameni, a imaginilor care apar online, a clipurilor video în care apărem și fiecare alt indicator virtual a ceea ce suntem și pentru ce luptăm.

Dacă nu credeți în importanța reputației virtuale, uitați-vă un pic peste aceste date statistice:

  • 88% dintre cei online vor evita să facă afaceri cu cei care nu le protejează intimitatea;
  • 80% dintre avocații specializați în divorțuri folosesc Facebook pentru a căuta dovezi;
  • 65% dintre recrutori îngheață aplicanții care folosesc obscenități în mod frecvent în mediile sociale;
  • 68% dintre dintre managerii care angajează au luat o decizie referitoare la un candidat pentru că au văzut ceva pe social media.

Cu siguranță aceasta este o altă competență critică pe care școala va trebui să o includă în programă.

Alte articole complementare pe care, poate, le-ați ratat:

Ortografia care ucide

Cadre de conducere – cine sunteți cu adevărat?

Dezvoltarea angajaților trebuie să înlocuiască analiza performanțelor

Iertarea celui care concediază

Acest articol a apărut prima oară pe Eduperformance.ro, forma originală a articolului o găsiți aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *