Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

5 sfaturi pentru a vă face CV-ul convingător

Din ce în ce mai mulți angajați de calitate și cu multe experiențe reușite sunt astăzi în căutarea unei noi situații. Recrutorii și serviciile de resurse umane trebuie să gestioneze fluxul de CV-uri care le sunt adresate. Pentru a reuși în demersurile voastre de candidați, trebuie să dați forță CV-ului vostru, care trebuie să depășească barajul roboților și al selecției recrutorilor. Să vedem acum 5 acțiuni simple pentru a-l face convingător.

Includerea cuvintelor cheie

Cea mai mare parte a căutării unui loc de muncă se face acum online. Depuneți CV-ul pe un site de locuri de muncă ori îl încărcați direct pe site-ul unei întreprinderi care vă interesează. Recrutorii folosesc cuvinte cheie pentru a-și căuta candidații și a-i selecționa pe cei mai potriviți pentru un post recurgând la roboți care vă scanează biografia. Atunci când postulați pentru un post precis, studiați bine oferta, conținutul său și cuvintele utilizate pentru a descrie funcția vacantă și determinați cuvintele cheie care trebuie să se găsească în mod imperativ în CV. În marile întreprinderi, un robot face prima selecție înainte de a preda ștafeta unui recrutor. Și atunci dați-i ce-i trebuie pentru a trece mai departe…

A lucra bine cu puterea cuvintelor

În loc să indicați pur și simplu posturile pe care le-ați ocupat deja, alegeți cu grijă cuvinte încărcate de forță și fraze care au un impact asupra alegerilor cititorului. Un cuvânt puternic este adesea cel care evocă o acțiune sau o imagine plină de statisfacții. În orice caz, el trebuie să vă demonstreze capacitatea. Este un cuvânt pozitiv (proscrieți negațiile), activ, care îi vorbește la prezent sau chiar la viitor celui care vă analizează CV-ul, în termeni de potențial de viitor, cum ar fi: inițiativă, reușită, mărire, influență, lansare, informație, demonstrație, conceptualizare, livrare, realizare, creare, motivare, previziune, promovare, productivitate, capacitate, dezvoltare, schimbare, excepțional, pozitiv, proactiv, testat, facilitator, semnificativ, complet, polivalent… (listă incompletă depinzând de personalitate și de fiecare căutare). Cuvinte care demonstrează capacitatea dumneavoastră de a răspunde punct cu punct exigențelor postului prevăzut.

Folosirea unei prezentări simple și eficiente

Nu este nimic mai rău deât un CV dezagreabil la privit, îngreunat cu paragrafe enorme, în care este imposibil de găsit cea mai mică informație pertinentă. Adoptați o concepție simplă și agreabilă ochiului, respectând anumite principii de bază:

  • Un font estetic și simplu care indică seriozitatea dumneavoastră, cum ar fi Arial, Times New Roman și Verdana, uitați de Comic (prea copilăresc), asigurați-vă că este suficient de mare pentru a fi citit (10 este de obicei suficient);
  • Multe spații albe, care aerează CV-ul și dau ritmul paragrafelor, permițând recrutorului să citească un bloc plimbându-și ochii;
  • O pagină este de ajuns, făceți-l pe citittorul dumneavoastră să câștige timp dând dovadă de sinteză și precizie;
  • Folosiți-vă de cifre care spun adesea mai mult deât frazele lungi.

Includeți un cârlig pertinent

În partea superioară a CV-ului vă puteți introduce cârligul care trebuie să determine demarcarea de celelalte. Schimbați titlurile la fiecare aplicație având grijă să introduceți cuvintele cheie, principalele atuuri și experiențe pertinente în raport cu postul, în numai 2 sau 3 rânduri concise, vii, care crează dorința de a vă întâlni. Și acolo spiritul dumneavoastră de sinteză trebuie să atingă mintea cititorului cu un cuvânt sau o expresie, care să vă facă de neocolit în ochii recrutorului.

Folosiți rețelele sociale

În fine, pentru a vă face CV-ul viu, trebuie să-l declinați în diferite rețele sociale. O rețea socială nu este un site de locuri de muncă, este un lanț lung de relații direcționate în același mediu socio-profesional în care evoluați. Este pur și simplu un ansamblu de profesioniști și de întreprinderi legate prin interacțiuni sociale regulate și nu depinde decât de voi să utilizați inteligența colectivă printr-o colaborare online, să vă faceți cunoscuți, să vă organizați conținutul identității voastre digitale, să vă indexați CV-ul și mai ales să vă demonstrați prin intervenții regulate implicarea într-o meserie sau un sector de activitate.

Alte articole complementare:

Despre delegare și îndepărtarea pretextelor pentru a păstra totul

Acționați diferit pentru a reuși

Consultant – o meserie paradoxală

Și dacă sunteți un creativ care se ignoră?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *