Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Management de tranziție part time, o realitate operațională

Dincolo de cifrele care arată realitatea acestor misiuni se ascund nevoile întreprinderilor și situațiile lor diferite, dar fiecare dintre ele implică o organizare fără cusur și un mental antrenat al managerilor de tranziție.

Întreprinderile fac apel la un asemenea manager part time atunci când întâmpină o dificultate neobișnuită, o urgență, o redresare, pregătirea unei cesiuni, o schimbare culturală, o răsturnare de situație, implantarea unei filiale în străinătate, evoluția sistemelor informatice ori contabile, etc.

Resursele interne pentru a face față situațiilor de urgență pot exista în cadrul întreprinderilor, dar în cea mai mare parte a timpului directorii implicați, mai ales în cadrul IMM-urilor, sunt deja încărcați cu responsabilități care le ocupă mai mult decât „tot timpul de lucru”. În plus aceste resurse nu pot fi disponibilizate suficient de rapid.

A face apel la un manager de tranziție part time permite deci întreprinderilor să intervină imediat adăugându-și o resursă temporară supradimensionată, disponibilă imediat la un cost competitiv pentru capacitățile sale financiare, fără a crea un cost recurent ca în cazul unei recrutări. Pe de altă parte managementul de tranziție nefiind încă intrat în cultura companiilor din țara noastră, a face apel la acest tip de serviciu li se poate părea patronilor încă exorbitant, deși raportarea acestui cost la valoarea mizei este foarte mică, pe lângă timpul necesar pentru a încerca rezolvarea problemei cu resurse interne.

Din punctul de vedere al managerilor de tranziție, nimic nu este mai motivant și mai provocator ca rezolvarea misiunilor simultane. Chiar dacă au loc în mai multe entități ale aceleiași companii, se trece în mod frecvent de la o situație la alta, în mod radical diferită, cu integrarea evenimentelor produse și reprioritizarea acțiunilor de realizat.

Diagnosticul fiecărei misiuni și redefinirea sa de către managerul de tranziție este primordială pentru că permite stabilirea unei noi foi de drum, care trebuie acceptată de către ordonatorul misiunii. Pentru reușita unei asemenea misiuni este nevoie de un mental de antreprenor, capacitatea de a relua un dosar în orice moment, a ști să te gestionezi ca pe o mașină de producție, să nu uiți niciodată că nu faci parte din lumea salariaților și, mai ales, să ai mintea limpede și libertatea de a acționa într-un climat de încredere, care trebuie intaurat împreună cu ordonatorul misiunii.

Alte articole recomandate:

Managementul de tranziție, un briceag elvețian al transformării organizațiilor

Secretul multiplicării vânzărilor: tăceți!

Sosește generația Z – consecințele pentru IMM-uri

Despre prezenteism

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *