Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Nu-i lăsați pe alții să vă facă CV-ul!

CV-ul devine din ce în ce mai repede un document depășit. Chiar dacă l-ați construit cu cuvinte cheie pentru a fi reperat de scanul angajatorilor, un bun recrutor vă va verifica existența pe internet. El ia la cunoștință ce spun ceilalți despre dumneavoastră. Ce e nou în raport cu CV-ul tradițional, este că aceste informații sunt disponibile pentru toți 24 din 24 și 7 din 7. Curriculum-ul dumneavoastră este creat în acest fel de alții și vă scapă de sub control, dacă nu luați rapid anumite măsuri.

Anonimatul digital dăunează reputației dumneavoastră

Totul poate fi difuzat despre dumneavoastră fără să știți și chiar fără să vă dați acordul. Puteți deci găsi informații prea puțin valorizante ori chiar complet false, dar în contextul complet al digitalului a nu găsi nimic privitor la voi online ar fi chiar mai rău. Recrutorul care vă caută pe Google (ca să nu spun „vă googălizează”) și nu vă găsește ori găsește doar câteva urme numerice ale existenței dumneavoastră va considera cel mai adesea că nu existați ori că nu-i ușurați sarcina și va trece la un alt candidat. Dumneavoastră, pe de altă parte, nu veți ști niciodată dacă ați fost eliminat dintr-o eventuală competiție pentru un post ori dacă ați ratat niște oportunități foarte interesante. Anonimatul și lipsa unei identități digitale bine construite dăunează teribil reputației dumneavoastră.

CV-ul perpetuu pe internet

Anumiți autori ori experți în această chestiune consideră că rezultatele obținute căutându-vă numele pe Google corespund unui fel de „CV perpetuu”, o sinteză digitală a identității dumneavoastră, a realizărilor și acțiunii voastre într-un anumit sector, pornind de la informații reale sau false, puse online de internauți bine sau prost informați, bine sau rău intenționați față de voi. Cea mai bună soluție pentru a vă controla propria reputație online este de a participa activ la schimburi pe rețelele sociale, pentru a corecta tirul în funcție de alegerile și exigențele voastre și de a vă poziționa ca un expert cu autoritate în publicarea unui conținut pertinent, cu o mare valoare adăugată.

Un CV viu, conectat în permanență

Acțiunile pe care le desfășurați pe mediile sociale trebuie să se înscrie într-o veritabilă strategie globală de conectare. Nu puteți conta ca înainte pe promovarea internă, în schimb vă veți găsi mai ușor viitorul profesional printr-o relaționare inteligentă. Trebuie să transformați aceste legături virtuale în veritabile relații cu persoane care partajează aceleași meserii, aceleași apetențe profesionale, fie că sunt contacte noi cu care inițiați o relație ori vechi colegi sau prieteni cu care retrăiți o veche complicitate. Mediile sociale sunt extraordinare bulevarde digitale pentru a țese și a cârpi legături direcționate, ele vă oferă o vizibilitate aproape planetară, care vă va face să apăreți pe ecranul radarului unui factor de decizie de lângă voi ori de la celălalt capăt al lumii. În acest fel căutarea unui loc de muncă devine permanentă, implicită, aproape subliminală, dacă ați știut să întindeți de-a lungul anilor o rețea de calitate.

Gestionarea identității profesionale

A vă face cunoscut pe firul acțiunilor voastre pe lângă prorpia rețea, ca un expert demn de încredere pe o piață de nișă este extraordinar de eficace. Acest lucru implică din partea dumneavoastră o contribuție unică la mediu, în special prin publicarea unor exemple care vă demonstrează expertiza. A afirma este insuficient, a demonstra este o a doua etapă și rămâne argumentarea pentru a convinge. Nimic nu este mai convingător ca faptele, cifrele, referințele, recomandările. Participarea dumneavoastră pe rețelele sociale trebuie să genereze cel mai bun rezultat investițional posibil în raport cu obiectivele carierei dumneavoastră. Acest lucru implică o supraveghere permanentă a reputației voastre și corectarea dacă este nevoie a oricărei informații negative ori inexacte. CV-ul dumneavoastră este ceea ce vă prezintă unui angajator și acum sunt ceilalți, binevoitori sau nu, care vi-l crează online. Și atunci reacționați și păstrați controlul propriei identități pe net, ca și al propriului viitor.

Alte articole complementare, pe care nu ați apucat să le citiți:

Sunteți sătui să răspundeți la anunțuri fără să obțineți vreun interviu?

Despre recrutorii creativi și întrebările lor imposibile

Cum să demascați un impostor și să decriptați o candidatură

Interviul de recrutare – non-verbalul spune mai mult decât vorbele dumneavoastră

1 Comment

  • grupojab

    6:14 PM, March 2018

    Bogdan Buzdugan, thanks! And thanks for sharing your great posts every week!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *